20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Drakt  (Lest 40462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Drakt
« Svar #135 på: 06. Juni 2010, 16:23 »
HVordan er det mulig å bli manchestersupporter med Newcastle i blodet. Skift klubb :)

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #136 på: 06. Juni 2010, 19:51 »
Hehe, ser den ;)
Nesten hele familien er Newcastle supportere, mens jeg alltid hadde bittelitt mer sansen for Man Utd ;) (jeg vet dette kan høres absurd ut, men det er nå sånn det er ihvertfall :)
Det er vel sånn at jeg nesten lukker øynene hver gang Newcastle og United spiller mot hverandre :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 06. Juni 2010, 22:20 »
ManU-supporter i en familie med Newcastle-supportere. Den var ny.
Jeg ville trodd det var fullstendig urealistisk, om ikke du nettopp hadde fortalt det.
Det å være supporter av disse to klubbene er så totalt forskjellig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 07. Juni 2010, 08:50 »
Akkurat Jokke. Newcastle er vel selve antitesen til Manchester U. Det som er rart er man med Newcastle i blodet velger, hvertfall for oss nordmenn, selve erkefienden å støtte i stedet. Kunne ha skjønt et valg av Everton eller Tham osv.

Uten at jeg skal ta noen videre tirade om Man U, men noe av det som gjør at jeg liker Castle er at klubben har i stor grad britiske supportere og ikke er basert på utenlandsk støtte. Norge er jo helt eksepsjonelt i så måte med ekstrem høy konstenstrasjon av Man U-supportere og liverpoolsupporere. Hadde ikke følt samme stolheten av å støtte castle hvis vi hadde hatt et like høyt antall i Norge.

Får bare avslutte med en herlig kommentar fra Gray hos skysports etter en Man U-kamp var ferdig da han sa noe ala som: " som vanlig er det trafikkø sørover mot London etter en Manchester U kamp." (Altså ikke innover mot byen Manchester som er nordover).. I rest my case :)

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #139 på: 07. Juni 2010, 16:01 »
Skal nevnes at den andre delen av familien er United-supportere da ;)
Det er ikke noe jeg helt klarer å forklare, har bare følt at hjertet har vært hakket mer i Manchester enn i Newcastle, selvom jeg er veldig fascinert og interessert i Newcastle i tillegg.

Men ja, jeg er enig i at klubbene er veldig forskjellige, men det er kanskje derfor Newcastle også er så interessant i mine øyne :)
Jeg er ikke en veldig hatsk' supporter, bortsett fra når det kommer til Liverpool, Chelsea og Middlesbrough også faktisk.

Hehe, tja, jeg liker ikke en klubb basert på hvem andre som er tilhengere av klubben, men mer pga historien til klubben, spillemåten og vel... ja, sjarmen i laget?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 07. Juni 2010, 16:16 »
Du sier at hjertet ditt er i Manchester. Jeg vil heller påstå at det er fornuften din som tilsier at Manchester er laget siden du da får oppleve pokaler og unngår de vanvittige frustrasjonene det innebærer å være newcastlesupporter  :) Hvis du følger hjertet ditt bør du jo heller tilte mer mot Newcastle fordi  klubben uten tvil har noen av de beste supporterne og en absurd stor stadion sammenlignet med pokalsuksessen som har vært fraværende siden 60tallet.  Og når klubben endelig vinner noe så kan du hvertfall ingen kalle deg for medgangssupporter

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #141 på: 07. Juni 2010, 17:23 »
Nope. Ikke si at det har vært lett å være United-supporter i år, selvom tabellen tilsier noe annet. I år har det ikke vært annet enn frustrasjon i hver eneste kamp omtrent, spør hvilken som helst United fan, og du vil høre det samme.  Årets lag har vært utrolig ustabilt og har ikke alltid prestert, noe som gjør at uheldigvis Chelsea fortjente trofeet, og det samme med Inter.

Hehe, jeg er enig!
Det er jo det som er så fantastisk fascinerende og unikt med Newcastle :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #142 på: 07. Juni 2010, 17:27 »
ManUtd er jo veldig mye mer representert i norske medier, så at folk heller dit, har jeg veldig stor forståelse for..
Hvis man skulle høre på de andre i familien, tviler jeg sterkt på at flesteparten her hadde heiet på NUFC.
Har inntrykket av at Andrey er et unntak av ManUtd-fans, ettersom jeg føler de som regel er veldig "ovenpå", og smått kvalmende..
Koselig med andre fans inne her, så lenge de oppfører seg ;)

Det å være Newcastle-supporter, er som du påpeker Inspector. Det er noe helt spesielt :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #143 på: 07. Juni 2010, 18:15 »
Enig, det er som du sier, Newcastle er vel ikke det mest utbredte laget i Norge, men spør du meg så er det definitivt blant topp tre når det gjelder sjarm, og den beste fansen. Og jeg kjenner faktisk en god del i Sandefjord som er blodfans også, som har vært på St. James uendelig mange ganger.
Og takk for det!  :) Ser selvfølgelig at det er litt vanskelig å forstå at jeg liker både Newcastle og Manchester United, men sånn er det nå bare, fotball er vanskelig å forklare ;)

Pleide å være en god del på det gamle Newcastle-forumet, den gang det var på 'newcastle.no', vet ikke om det er samme greia, men men.
Er alltid gøy å diskutere litt med folk som heier på et annet lag, vi har mange forskjellige type fans på united.no, men jeg er så kvalm av å være der, alle er så spydige og skriver du en skrivefeil så blir du nærmest hengt av moderatorene, som virker å ta 'jobben' sin litt for seriøst ;)

Tror Supporterene til Newcastle støtter laget sitt mye mer, det er ihvertfall det jeg har fått inntrykk av, det finnes ekstremt mange medgangsupportere når det gjelder United-fansen, fordi de fleste er vant med at United skal dominere og vinne alt, og med en gang noen ikke presterer i et par kamper, så er de plutselig ikke gode nok for laget og må selges med en gang, selvom de har vist at de er gode nok før.
Og det virker som om Newcastle-fansen er mer tålmodige, og det er sånn det burde være spør du meg :)

Blir veldig offtopic det her, men men :)

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 07. Juni 2010, 18:45 »
Nope. Ikke si at det har vært lett å være United-supporter i år, selvom tabellen tilsier noe annet. I år har det ikke vært annet enn frustrasjon i hver eneste kamp omtrent, spør hvilken som helst United fan, og du vil høre det samme.  Årets lag har vært utrolig ustabilt og har ikke alltid prestert, noe som gjør at uheldigvis Chelsea fortjente trofeet, og det samme med Inter.
Stakkars....   :(

Greier bare ikke å synes synd på dere, samme hvor hardt jeg prøver   ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 07. Juni 2010, 18:56 »
Den er jeg enig i Håvard. Det siste dere Man U-supportere bør klage over er dårlige sesonger. Dere har vunnet pokaler hver eneste sesong siden begynnelsen av 90-tallet. Denne sesongen ble det kun ligacupen, men ellers har fangsten vært god. Ikke for å være slem, men det er bare Man U-supportere og Chelskisupportere som kan klage over sånt.  2.plass ligacuppokal og kvartfinale i CL er  IKKE en dårlig sesong. Nesten alle andre i ligaen ville ha vært fra seg av glede. Og å begynne å klage over sånne plasseringer viser litt mangel på empati, spesielt i forhold til supportere som ikke har opplevd en større pokal i sin levetid.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #146 på: 07. Juni 2010, 20:59 »
Han er vel strengt talt ikke ute etter sympati heller?
Han sier det ikke har vært lett å være Scum-supporter i år. I vår målestokk har de så absolutt ingenting å klage over, men samtidig har vel årets sesong vært under hva den gjennomsnittlige Manutd-supporteren forventer.
Som dere selv påpeker, fangsten har vært bedre tidligere år. Jeg synes absolutt ikke synd på dem, men å si at de ikke er fornøyd med årets sesong må de da ha lov til.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 07. Juni 2010, 21:26 »
Hehe, ja tror nok de fleste skjønner at de har et litt annet ambisjonsnivå enn oss =)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #148 på: 07. Juni 2010, 21:32 »
Ja, det håper jeg virkelig de har. :P

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #149 på: 07. Juni 2010, 22:35 »
Håvard og InspectorC, dere har misforstått hva jeg sa.
Anders got it right ;)
Jeg vet at det kan være vanskelig å se på 2. plass i PL som et dårlig resultat, mente ikke være den typen liksom og prøvde ikke få sympati heller, bare sa at det var ikke så lett som alle skal ha det til, jeg satt aldri foran hver kamp og sa, dette vinner vi... lett! , men alt under ett, så har Rooney vært den eneste som har vært tilstede bortsett fra noen spillere som har glimtet til av og til, men med en gang Rooney forsvant så var ikke laget noe :P og sånn skal det bare ikke være. Og som sagt, kamper som skulle være piece of cake, ble de vanskeligste plutselig.