20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 165825 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #360 på: 28. Sep. 2011, 17:16 »
Er spent på hvordan dette utvikler seg. Et lønnstak på 50.000 er fornuftig, samtidig ville det vært KATASTROFALT hvis forhandlingene brøt ned over en slik prinsipiell sak, da jeg helt seriøst mener Colo er forskjellen på 7ende og 12 plass på tabellen.

Jeg håper på en god løsning for alle parter :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 28. Sep. 2011, 17:28 »
Helt sjukt at han faktisk har 90 000 i uka - det var langt mer enn jeg trodde. Er vel en 30 000 mer igjen enn hva Alan Smith har?
Det kan bli problematisk - selv om jeg håper at begge parter kan komme til et levelig kompromiss. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #362 på: 28. Sep. 2011, 17:28 »
Uten at noen har bekreftet/avkreftet det, gjelder vel et evnt lønnstak på gjennomsnittslønnen?
Men er enig med deg Flatline. Colo er meget viktig, og hvis gapet ikke er altfor stort i innspurten, bør man kunne finne en løsning.
Forøvrig + til klubben for å forhandle frem nye kontrakter rett etter overgangsvinduet er stengt. Da slipper man mange spekulasjoner...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #363 på: 28. Sep. 2011, 19:08 »
Gode nyheter.

Et fint kompromiss kan f.eks være en ett års forlengelse av kontrakten slik at han ikke går (mye)ned i lønn, samtidig som klubben ikke binder seg til en lang kontrakt som er økonomisk uforsvarlig. Da er Colo 33 år når kontrakten går ut, og dersom han fortsatt holder godt nivå så burde det være muligheter for å få han på en mindre lønning alderen tatt i betraktning.

Klubben prøvde jo dette med Nolan også, men vi får håpe at Coloccini faktisk trives så godt i Newcastle som Gutierrez påstår, og går med på en slik avtale.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 28. Sep. 2011, 19:11 »
Like viktig som nolan, Carroll, barton :)..... Vil gjerne beholde han men 90k for en aldrende stopper. Er jo bevist i år at alle kan erstattes med yngre sultne spillere.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #365 på: 28. Sep. 2011, 19:20 »
STOR forskjell på en midtstopper og en offensiv midtbanespiller/ving på 29. Forsvarer blir som regel bedre med årene, så lenge de ikke er skade plaget, noe Colo ikke er

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 28. Sep. 2011, 19:23 »
Colo er ihvertfall en slik spillertype som bør kunne holde til han er godt inni 30-årene. Det som er så forbanna genialt med typen er at han aldri er skadd nesten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 28. Sep. 2011, 19:33 »
Like viktig som nolan, Carroll, barton :)..... Vil gjerne beholde han men 90k for en aldrende stopper. Er jo bevist i år at alle kan erstattes med yngre sultne spillere.

For meg er det langt viktigere å beholde Colo de der, kanskje med unntak av Carroll. Colo har vært en av mine favorittspillere siden dagen han signerte, klassespiller.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #368 på: 28. Sep. 2011, 20:04 »

Helt ufattelig naivt utsagn. Du kødder ikke med midtstopper-plassen.  Vi har ikke bevist en dritt enda annet enn at vi har begynt sesongen bra. Fotballen er rund. 

Selvfølgelig finnes det spillere som kan erstatte Colochini, men ikke til de lønningene og prisene vi er interessert i å betale.  29 år er i tillegg ungt for en midtstopper. Vil likestille det med 23-24 år for en spiss, disse spillerene peaker som regel ved 31-32 års alderen og holder gjerne nivået til de er 34.

Vi har vært heldige med gamblingen hittil mht. å erstatte stammen. Dont push it sier nå jeg.
If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 28. Sep. 2011, 23:20 »
Helt sjukt at han faktisk har 90 000 i uka - det var langt mer enn jeg trodde. Er vel en 30 000 mer igjen enn hva Alan Smith har?
Det kan bli problematisk - selv om jeg håper at begge parter kan komme til et levelig kompromiss.

90? Er det ikke 60 han har?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 28. Sep. 2011, 23:25 »
Ikke dersom en skal tro hva lokalavisa skriver, nei. Trodde han hadde 75 - 80 000 jeg.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 29. Sep. 2011, 00:00 »
Ikke rart vi sliter med lønnsutgiftene..

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #372 på: 29. Sep. 2011, 07:47 »
I følge FM er det 75-80
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 29. Sep. 2011, 08:24 »
Jeg trodde det var rundt 80. Han er fantastisk god, men 90 000 er mye penger. Spesielt når han bikker 30. Hvis klubben gjør unntak i lønnspolitikken for Colo, kan den som sagt sette presedens for fremtidige lønnsforhandlinger med andre spillere. Dvs at mange spillere vil henvise til Colos lønn som grunnlag for sine krav. Resultatet er at klubben har satt i gang en lønssspiral den vil streve med å stoppe. Den mest fornuftige måten å løse dette på er å tilby samme kontraktsklausul som Barton: opprinnelig lønn ut gjenstående kontraktsperiode på to år, men med lønn iht vårt lønntak de to nye årene.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #374 på: 29. Sep. 2011, 10:03 »
Fotballen er rund. 

Nå skal Colo få æren av å få en særs saklig diskusjon i tråden sin.  Er det noen som kan forklare meg logikken bak utsagnet "fotballen er rund"?  Det er et utsagn som går igjen og igjen i betydningen "ting er uforutsigbart" eller "alt kan skje". 

Ballen som en ideel form er jo det mest forutsigbare formen vi har i et 3-dimensjonalt rom.  Den dabber likt uavhengig av hvilken side som treffer bakken først.  Den går i samme vinkel dersom den berører en fot uavhengig av hvilken side som treffer foten først.  Den skrur forutsigbart fordi formen er... uniform. 

Dette uttrykket "Ballen er rund" er hinsides all fornuft, det hadde derimot vært logisk dersom den var firkantet. Eller (gud forby) amerikansk-fotball-formet  (aka hand-egg.)  Er det noe jeg ikke forstår, eller er verden dust? :D  (No offense Flatline.  Ok, litt offense, men jeg vet du tåler det) :D
Genius by birth. Slacker by choice.