20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163774 ganger)

0 medlemmer og 13 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #255 på: 06. April 2010, 18:31 »
Nja. Gambling og gambling. Jeg ser så defintivt at vi kjøper en ny midstopper. Enten Colo blir eller ikke. Enten Steven Taylor blir kastet ut, eller ikke. Men jeg ser helst at vi kjøper britisk, og kjøper proven PL-kvalitet. Men da er også sannsynligheten stor for å bli sittende igjen med en avdanket, halvfeit partyboy, som svekker oss sportslig, og svekker oss økonomisk.

Men kjøper vi utenlandsk, så er det stor risiko for at vi ender opp med en ny Boumsong-saga.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 06. April 2010, 20:14 »
Nja. Gambling og gambling. Jeg ser så defintivt at vi kjøper en ny midstopper. Enten Colo blir eller ikke. Enten Steven Taylor blir kastet ut, eller ikke. Men jeg ser helst at vi kjøper britisk, og kjøper proven PL-kvalitet. Men da er også sannsynligheten stor for å bli sittende igjen med en avdanket, halvfeit partyboy, som svekker oss sportslig, og svekker oss økonomisk.

Men kjøper vi utenlandsk, så er det stor risiko for at vi ender opp med en ny Boumsong-saga.

Så då er konklusjonen: Litt gambling? ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 06. April 2010, 20:24 »
Coloccini har jo flere ganger, både for klubber og Argentina, spilt høyreback. Han har jo veldig god teknikk til midtstopper å være. Godt overblikk har han jo også, og er jo passe rask.
Hva synes folket om å hente en midtstopper og skyve Coloccini ut på høyrebacken for Simpson. Er det dekning nok? Coloccini kan jo spille i flere posisjoner.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 06. April 2010, 20:42 »
Han har helt klart bra nok teknikk, men er skeptisk til om han er rask nok. Vi så jo i PL at han slet med tempo og selv om Colo helt klart har hatt gått av en sesong i CCC tror jeg hgeller vi skal satse på å hente en ny høyreback (hutton f.eks.) enn å satse på Colo der.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 06. April 2010, 21:08 »
Han har bra teknikk, det er det eg likar med Colo, en utypisk midtstoppar sånn sett. Men strengt tatt så er ikkje teknikken det viktigaste for en midtstoppar. Eg trur han kunne blitt en langt bedre defensiv midtbame enn han er midtstoppar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 06. April 2010, 22:52 »
Jeg syns Colo er mer spennende å sette på ankerplass enn på høyreback, grunnet hans mangel på fart.
I sommer ser jeg helst at vi henter inn en hurtig stopper, for ingen av stopperne våre er nevnetverdig hurtige spillere. Vil tro Kadar antakeligvis er vår kjappeste?
Derimot - Colo er en veldig spillende stoppertype - god teknikk og en ganske habil pasningsfot. Derfor tror jeg han kan være spennende som anker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #261 på: 06. April 2010, 23:12 »
Rozenhal var også "spennande" å ha som anker, men det funka ikkje særlig bra! Litt same typen, sjølv om Colo er ein langt betre spelar sånn sett.

Men ja, Colo har forutsetningar til å gjere det bra som anker, men tvila sterkt på om han får prøve det. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 06. April 2010, 23:19 »
Rozenhal var jo ikke møkk som anker - men Rozenhal hadde bedriten holdning, og starta sutre etter noen fåtalls kamper som anker og venstreback i skadetider. Og, mens Roz kanskje var kjappere enn Colo, var han desto verre i duellspillet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 06. April 2010, 23:21 »
Del Nicky Butts gjennomførte pasningers prosent på tre, så tror jeg vi har Colo som anker. :P

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #264 på: 07. April 2010, 12:43 »
Får me inn meir kvalitet på midtbana neste år, og kan ha meir ballinnehav og stå høgere oppe på bana i enkelte kampar, trur eg Colo blir fin som ein spillende midtstopper, med nr.2 midtstopperen som sikring. Dette har eg sett Colo og Tayls har vekslet på denne sesongen, om hvem som skal være med offensivt, og blir kåt kvar gong eg ser ein av dei gå fram;) minne meg om Albert-dagane;)
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 07. April 2010, 16:19 »
Så lenge Tayls ikke aksepterer omtrent tilsvarende lønn som den har nå, bør han etter mitt skjønn selges. Årsaken er at jeg mener Colo og Williamson bør være vårt stopperpar neste sesong. Williamson og Colo utfyller hverandre godt og begge har ekstremkompetanse: Førstnevnte er veldig plasseringssterk og vinner de fleste hodedueller mens sistnevnte er sikker med ball i føttene. Ergo vil  Williamson - som nå -  ta hodeduellene og Colo tar seg av nedfallet i bakrommet.

En av hovedgrunnene tror jeg til at vi ikke vant mot antatte bunnlag i fjor ala Stoke og Hull, var fordi vi ikke hadde en midtstopper i stand til å ta seg av innlegg og dødballer. Det har vi nå fått med Williamson.  Problemet med Tayls er at han litt god på alt. Men det tror jeg ikke er godt nok i PL. Da er det bedre å sette sammen et midstopperpar som er ekstreme på sitt felt, men som tilsammen utfyller hverandre godt. Tayls vil på langt nær vinne så mange hodedueller som Williamson tror jeg, og han er heller ikke så god med ball som Colo.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #266 på: 07. April 2010, 17:08 »
Så lenge Tayls ikke aksepterer omtrent tilsvarende lønn som den har nå, bør han etter mitt skjønn selges. Årsaken er at jeg mener Colo og Williamson bør være vårt stopperpar neste sesong. Williamson og Colo utfyller hverandre godt og begge har ekstremkompetanse: Førstnevnte er veldig plasseringssterk og vinner de fleste hodedueller mens sistnevnte er sikker med ball i føttene. Ergo vil  Williamson - som nå -  ta hodeduellene og Colo tar seg av nedfallet i bakrommet.

En av hovedgrunnene tror jeg til at vi ikke vant mot antatte bunnlag i fjor ala Stoke og Hull, var fordi vi ikke hadde en midtstopper i stand til å ta seg av innlegg og dødballer. Det har vi nå fått med Williamson.  Problemet med Tayls er at han litt god på alt. Men det tror jeg ikke er godt nok i PL. Da er det bedre å sette sammen et midstopperpar som er ekstreme på sitt felt, men som tilsammen utfyller hverandre godt. Tayls vil på langt nær vinne så mange hodedueller som Williamson tror jeg, og han er heller ikke så god med ball som Colo.

Du mener vi burde selge vår desidert beste midtstopper, og satse på Coloccini som var på bærtur i store deler av fjorårs-sesongen og på en treig 26 åring som aldri har spilt Premier League fotball før? Det blir jo bare latterlig. Vi kan ikke selge noen av midtstopperne våre, ihvertfall ikke før vi har fått inn noen nye. Og er det noen som skal selges så er det Coloccini. Han har ingen av forutsetningene som kreves for å lykkes mot alle de gode spissene i Premier League, samt at han om ikke så altfor lenge fyller 30 år. I tillegg til det så har han vel rundt 700 000 kroner i uka eller noe sånt. Jeg mener vi vil tjene mye mer på og satse på Taylor og evt bruke Williamson eller en ny stopper ved siden av han, men Coloccini fortjener en sjanse i de første kampene for å se om han klarer seg bedre enn i fjor.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 07. April 2010, 17:12 »

Du mener vi burde selge vår desidert beste midtstopper, og satse på Coloccini som var på bærtur i store deler av fjorårs-sesongen og på en treig 26 åring som aldri har spilt Premier League fotball før? Det blir jo bare latterlig. Vi kan ikke selge noen av midtstopperne våre, ihvertfall ikke før vi har fått inn noen nye. Og er det noen som skal selges så er det Coloccini. Han har ingen av forutsetningene som kreves for å lykkes mot alle de gode spissene i Premier League, samt at han om ikke så altfor lenge fyller 30 år. I tillegg til det så har han vel rundt 700 000 kroner i uka eller noe sånt. Jeg mener vi vil tjene mye mer på og satse på Taylor og evt bruke Williamson eller en ny stopper ved siden av han, men Coloccini fortjener en sjanse i de første kampene for å se om han klarer seg bedre enn i fjor.

I år har ikke Taylor vært vår beste stopper!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 07. April 2010, 17:49 »
Som Mats sier, han har ikke vært det i år. I tillegg så skjønner du åpenbart ikke hva jeg mener i innlegget. Har aldri sagt Williamson ikke er treig, det er derfor Colo skal ta bakrommet.

Dessuten ( som jeg har nevnt mange ganger før) igjen må det være samsvar mellom ytelse og prestasjoner. Det er greit Tayls har levert noen kamper, men generelt har jeg aldri sett ham storspille. Han har vært en ok midstopper. Men mannen tjener allerede £30 tusen i uka. Og det sier seg selv at det er økonomisk selvmord å gi Tayls en lønnsøkning basert på et hypotetisk potensiale. Jeg vil gjerne beholde ham, men ikke for enhver pris. Hvis han er så idiot at han krever 50tusen uka for sine til nå middelmådige prestasjoner så bør han selges.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 07. April 2010, 18:22 »
Som Mats sier, han har ikke vært det i år. I tillegg så skjønner du åpenbart ikke hva jeg mener i innlegget. Har aldri sagt Williamson ikke er treig, det er derfor Colo skal ta bakrommet.

Dessuten ( som jeg har nevnt mange ganger før) igjen må det være samsvar mellom ytelse og prestasjoner. Det er greit Tayls har levert noen kamper, men generelt har jeg aldri sett ham storspille. Han har vært en ok midstopper. Men mannen tjener allerede £30 tusen i uka. Og det sier seg selv at det er økonomisk selvmord å gi Tayls en lønnsøkning basert på et hypotetisk potensiale. Jeg vil gjerne beholde ham, men ikke for enhver pris. Hvis han er så idiot at han krever 50tusen uka for sine til nå middelmådige prestasjoner så bør han selges.

70 i uka for Coloccinis prestasjor er bedre det da? I tillegg til at han tjener dobbelt så mye som Taylor, så er han 4 år eldre. Taylor er ung, bedre enn Coloccini og ettetrakta blant flere av topplagene i Premier League. Henger ikke på grep at vi skal selge Taylor. Nesten like ille som det at enkelte her inne mener at vi burde selge Jose Enrique. Spillerer som Jose Enrique og Steven Taylor er de spillerne vi burde bygge laget rundt, ikke kvitte oss med.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.