Jeg kom til å tenke på at det er utrolig morsomt at vi nå hyller Colo som en legende (for å bruke Brann-terminologi), mens vi for to år siden var dritt lei at vi hadde nok en Boumsong/Rozenhal på våre hender. En midtstopper som kom med godt rykte, men som ikke presterte deretter, og folk ville selge han sporenstreks.
Mot slutten av wanker-sesongen hadde folk stort sett mer positive ting å si om Colo, men fortsatt tok man til orde for å selge ham.
Colo var ute å sykla på et par markeringer ja. Man må være 100% konsentrert en hel kamp i PL hvis ikke straffer det seg i mye større grad enn i Wanker. Hadde han ikke tjent så forbanna godt ville jeg uansett ha beholdt ham. Men hvis vi får inn et godt tilbud så kan nettopp lønna være en årsak til å selge. Et salg av Colo vil gi perverst mye inn i kassa til å forsterke både midstopperplassen og andre posisjoner.
Jeg antar at Thomas ikke lenger synes vi kan få så veldig mye bedre midtstoppere enn Colo, og gjør regning med at han ikke lenger vil selge Colo for økonmiens skyld.
Nå krever vi at han får ny kontrakt, og vil at han skal bli her ut karrieren.
Poenget mitt er altså ikke at jeg ønsker å drite ut noen for å ha vært negative til Colo her, poenget mitt er at det er svært gledelig at han har hatt denne utviklingen, fra å ha sett ut som Boumsong, til å nærme seg Phillipe Albert-status.