20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sebastien Bassong  (Lest 60418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sebastien Bassong
« Svar #240 på: 03. Aug. 2009, 14:53 »
Budkrig kan jeg aldri tenke meg til at det blir. Har vi avslått et såpass høyt bud, så kommer det sannsynligvis ikke mer. Fra noen kant.
Jeg tror ikke klubbene er så desperate etter Bassong at det gjør noe. Han er et stort, stort talent. Men han er ikke ferdig utviklet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #241 på: 03. Aug. 2009, 15:03 »
Ryktes fra en ITK om et bud på £15mill.
Av hvem? City :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 03. Aug. 2009, 15:17 »
Flere "ITK"'ere som melder at City er VELDIG intressert i Bassong.
De kaster jo rundt seg med silly money om dagen så hvorfor ikke 12-15mill for bass?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #243 på: 04. Aug. 2009, 10:03 »
For vi 10mill pund eller mere, mener jeg vi skal selge han. Selv om jeg helst ville bygd laget rundt han å Taylor bak der.
Men 10mill i denne klubben er bra, iallefall vist enn se på fortjenesten med Bassong.
Men jeg er ikke inntresert i spillere som ikke vil spille for Newcastle nå, å det virker ikke som om han vil det, da er det bare å ta pengene mens enn kan.
Blir nok Spurs eller Shitty tror jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 04. Aug. 2009, 10:40 »

Får vi 15 mill for ham og samtidig kvitter oss med Colo og Beye begynner situasjonen kanskje å se bedre ut. Bare vi ikke må betale noe av lønna for en bestemt periode, som leeds gjorde.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 04. Aug. 2009, 12:11 »
Håper virkelig ikke vi selger Bassong har en veldig lovende fremtid, og han kan bli en av våre viktigste spillere. Hvis vi kan beholde han, bør vi så absolutt gjøre det, men er selvfølgelig ikke noe vits i å beholde han dersom han ikke ønsker å være i klubben, da sprer han bare dårlig stemning, og det er det siste vi trenger akkurat nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 04. Aug. 2009, 13:13 »

Får vi 15 mill for ham og samtidig kvitter oss med Colo og Beye begynner situasjonen kanskje å se bedre ut. Bare vi ikke må betale noe av lønna for en bestemt periode, som leeds gjorde.

Ja. Situasjonen vil da se absolutt perfekt ut - vi bugner jo over av forsvarsalternativer!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 04. Aug. 2009, 14:59 »

Ja. Situasjonen vil da se absolutt perfekt ut - vi bugner jo over av forsvarsalternativer!

Som jeg har nevnt før er castle i en ekstremt presset økonomisk situasjon. Vi kan risikere å bli satt under administrasjon  hvis vi ikke får inn kapital raskt og kvitter oss med spillere. Igjen, vi er i AKKURAT samme sitasjon som leeds var i. Vi har høyt lønnede spillere som få vil ha, samtidig som inntektene er blitt reduserte fordi vi nå befinner oss i Wankership. Ser gladelig at Bassong forsvinner hvis det innebærer at klubben ikke blir satt under administrasjon med påfølgende minuspoeng. 

Hvis folk tror at vi kan overleve i Wankership med samme stall, dvs et lønnsbudsjett som slår alle bortsett fra de 3 øverste klubbene i PL, innebærer det et veldig naivt syn på livet. Så lenge vi beholder Taylor, Kadar, Kruhl og resten av ungdommen, bør resten være til salgs.

« Siste redigering: 04. Aug. 2009, 15:08 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 04. Aug. 2009, 15:14 »
Sier heller ikke at det er galt at vi selger Bassong for de pengene som nevnes, ei heller Colo. Men vi må ha noen etablerte spillere samma faen. Kadar og Tozer får oss neppe opp i PL igjen. Beye kan det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 04. Aug. 2009, 15:22 »
Sier heller ikke at det er galt at vi selger Bassong for de pengene som nevnes, ei heller Colo. Men vi må ha noen etablerte spillere samma faen. Kadar og Tozer får oss neppe opp i PL igjen. Beye kan det.

Akkurat nå er PL mindre interessant for meg. Det viktiste er at klubben overlever. For å nevne Leeds nok en gang: Fortsatt eier de ikke Elland Road eller treningsanlegget. Konsekvensene av årevis med økonomisk/sportslig vanstyring har til fulle slått til. Jeg er foreberedt på at klubben må være noen år i det nest øverste nivået. Først når den har en sunn økonomi, fornuftige ledere, en god manager/støtteapparat og et balansert lag bestående av mye ungt kombinert med eldre/erfarne og motiverte spillere kan vi satse på et opprykk igjen. For tiden har vi noen gode lovende unge spillere. Dessverre er det ikke mye godt å si om de "profilerte" spillerene i klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 04. Aug. 2009, 19:31 »
Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg er ikke nødvendigvis helt enig.
Ja, vi må tenke langsiktig. Vi bør ta sikte på å rykke opp innen to, maks tre sesonger. Det viktigste er først og fremst økonomien, og sørge for at vi ikke havner i samme situasjon som Leeds. MEN, vi kan ikke selge absolutt alt vi har heller, og bare la de aller aller yngste, på lærlingekontrakt, være igjen.
Langsiktig økonomi må vi også tenke. Derfor må vi også sørge for at vi har en stamme av spillere som kan gjøre oss gode på banen. Vi må spare inn der vi kan, også utenfor fotballbanen. Newcastle United er først og fremst et fotballag, og fremtidige inntekter skapes gjennom et godt fotballag. Da trenger vi å beholde enkelte spillere, selv om de tjener mye penger.

Vi kan ikke spare oss til fant. Da er vi like forbanna ille ute, som om vi hadde startet en kjøpefest, fornyet Owens og Martins' kontrakter, og beholdt alle våre beste spillere. Det hadde sportslig sett vært det mest optimale, men det ville gitt oss problemer økonomisk. Vi vet alle at et nedrykk ikke er gratis. Men altså, vi må finne en balanse. Vi må tenke sportslig samtidig som vi tenker økonomisk. Vi kan ikke spare oss så til de grader til fant, at vi har et lag som ikke er godt nok til å hevde seg i Championship. Et opprykk allerede første år får komme som en bonus. Men fra og med 2010/11-sesongen må vi begynne å tenke langt mer offensivt. Og da er det en fordel at vi har et grunnlag å bygge videre på. Det grunnlaget får vi ikke ved å selge rubbel og bit, utenom de mest talentfulle spillerne våre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 04. Aug. 2009, 22:45 »
Enig med Jokke her.
Forøvrig skal jeg være glad den dagen Bassong er solgt. Makan til sutring det har vært fra den dagen PL-sesongen var over. Han takler ikke dette spesielt profesjonelt, og bør tenke på at han ikke hadde vært der han var uten at vi gamblet på å gi ham sjansen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 05. Aug. 2009, 10:35 »
All statestikk viser at rykke ein ikkje opp att med ein gong så er sjansen stor for at ein verte verande i CCC lenge. Det er ingen automatikk i at eit lag som rykke ned skal vera gode nok til å rykke rett opp att. Spesielt ikkje når ein ser på det sirkuset Nufc er. Slik sett er det ein stor prestasjon greie vi rykke oppatt denne sesongen. Men vi må satsa alt på å komma oss oppatt i PL til neste sesong. Alt anna taper vi på.

Når det gjeld Bassong, så skjønnar eg godt at han er frustrert. Det at han driv å syt kunne faktisk vore ungått. På ei anna side synst eg det er veldig få "lojale" spelarar i dagens fotball, og dei fleste verte fort veldig "stormannsgale". Trur agentane har stor påverknad på unge uerfarne spelarar.

Det siste klubben treng er spelarar som ikkje vil vera med vidare og gi 120% for å få denne klubben oppatt på det nivået vi alle vil han skal vera.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #253 på: 06. Aug. 2009, 10:14 »
Bassong har bestått den medisinske testen, og vil etter all sansynlighet bli Spurs-spiller i løpet av de neste timene.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 06. Aug. 2009, 10:28 »
Håper vi får over 10mp for ham.

Hadde vært gøy om vi kunne kastet oss inn i kampen om Mark Beevers, som tottenham også er interesert i.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1204597/Spurs-boss-Harry-Redknapp-gets-teenage-kicks-2m-bid-Sheffield-Wednesday-defender-Mark-Beevers.html?ITO=1490
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /