20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sebastien Bassong  (Lest 60375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Sebastien Bassong
« Svar #15 på: 23. Des. 2008, 10:16 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/12/23/bassong-charles-n-zogbia-likely-to-stay-at-nufc-61634-22535045/
Bassong om N`Zogbia, å at regner med han blir i Newcastle. Det er gode nyheter i mine ører. Håper de bygger et enda bedre vennskap, slik at de blir i klubben i mange år..
Forteller å om seg selv å sin possisjon i klubben. Meget kloke ord fra en ung å fremadstormende mann.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 23. Feb. 2009, 17:17 »
ingen tvil om at denne karen er det beste kjøpet på maange år ;)
« Siste redigering: 23. Feb. 2009, 17:19 av Eirik515 »

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 23. Feb. 2009, 17:42 »
skue trudd vi brukte 12 mp på bassong og ikke Colo ^^

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 23. Feb. 2009, 17:49 »
Chronicle skriver i dag at Bassong kan vente seg lønnshopp og forbedret kontrakt. Klubben er naturlig nok interessert i å hindre "større" klubber å få kloa i vår stopperstjerne, og ønsker bygge laget rundt han.
Bassong var som vanlig rå i helga ja, og man må bare ta av seg hatten for ham. Rå kar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 23. Feb. 2009, 18:14 »
Bassong er rå. Tør nesten påstå han er like god som Woodgate var for oss før Real Madrid kjøpte han. En perfekt mann å bygge et lag rundt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

• Gjest
« Svar #20 på: 23. Feb. 2009, 18:49 »
Har ikke sett Bassong noe særlig, men husker han var ganske god i Metz.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 23. Feb. 2009, 18:56 »
Går ikke så langt som å opphøye han på Woodgate-nivå, for den mannen fikk O'Brien og Bramble til å se jævla god ut. Woodgate da var noe av det råeste jeg har sett.
Men Bassong er fortsatt sykt god, det kan ingen ta fra han! Makan til bunnsolid kar!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 23. Feb. 2009, 20:42 »
Å opphøye han til Woodgate-nivå allerede er i overkant drøyt. Han har potensiale til å overgå Woodgate, det er det liten tvil om. Men selv om Bassong har vært fantastisk, så har han fortsatt et godt stykke igjen til Woodgates prestasjoner.

Jeg tror også Bassong tjener på å ha en såpass rutinert herremann som Coloccini ved sin side. Colo er ikke den mest stabile stopperen vår, men han har såpass mye rutine å spille på, at han gjør omgivelsene sine tryggere, selv om han har noen småfeil i ny og ne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 23. Feb. 2009, 21:02 »
Jeg er også utrolig imponert over Bassong! Fantastisk i duellspillet, rask, leser spillet bra, men han har også det jeg har savnet mest hos en stopper i Newcastle(woody inkludert), og det er at han ikke bare vinner duellene, men han klarer å levere ballen eller ta den ned i kamp mot spissene og sette i gang nye angrep. Dette er en vanvittig god egenskap, hvor kanskje Rio Ferdinand er verdens beste på. Vi har stort sett hatt stoppere som bare dundrer ballen til kast, corner eller motstandere når de er i duell, men Bassong evner gang på gang å bevare ballen i laget når han vinner duellene. Dette fordi han er kald og rolig i topplokket sammen med glimrende tekniske ferdigheter. Tror Bassong kan nå veldig langt som fotballspiller, og tilbudene vil sannsynligvis strømme på til sommeren.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 23. Feb. 2009, 21:17 »
Bassong har vært fantastisk bra. Ingen tvil om det. Hvis vi får sammspilt forsvaret Beye - Colo - Bassong - Enrique (som jeg syntes har imponert i det siste) tror jeg det kan bli det beste forsvaret vi har hatt på lenge. Alle er i utganspunktet gode spillere, men det er viktig at forsvaret kjenner hverandre. I tilegg har vi de to Taylorene i bakhånd så deffensivt ser det lovende ut. Skulle bare hatt en utfordrer til Enrique.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 23. Feb. 2009, 22:05 »
Eg mener Bassong er på Woody nivå, selv om det er noe man skal vere forsiktig med i konkludere med. Rask, sterk og ikke minst ekstremt god på å sette opp to mot en mot en midtbanespiller, og spiller fri enten en av våre midtbanespillere, eller spisser!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 23. Feb. 2009, 22:16 »
Eg synes det blir vanskelig å sammenligne Woodgate og Bassong, begge to har vore glimrande, men dei har forskjellige styrker. Bassong er ein råare type, sterkare, raskare og bedre med ballen i beina. Woodgate var nok hakket bedre til organisering og hakket bedre på hodet, ikkje fordi Bassong er dårlig på hodet, men fordi Woodgate var eksepsjonell. Uansett blir det vanskelig å sammenligne fordi dei er så forskjellige. Men for et stopparpar dei kunne vært.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 23. Feb. 2009, 23:41 »
Eg synes det blir vanskelig å sammenligne Woodgate og Bassong, begge to har vore glimrande, men dei har forskjellige styrker. Bassong er ein råare type, sterkare, raskare og bedre med ballen i beina. Woodgate var nok hakket bedre til organisering og hakket bedre på hodet, ikkje fordi Bassong er dårlig på hodet, men fordi Woodgate var eksepsjonell. Uansett blir det vanskelig å sammenligne fordi dei er så forskjellige. Men for et stopparpar dei kunne vært.

Enig der. Men Woody havner foran for min del fordi han var så usannsynlig god til å styre forsvaret, og med han på banen fikk han relativt mediokre spillere til å prestere bra. Han var helt enorm på det området - en ekte stoppergeneral. Han var også iskald i alt han foretok seg, var helt rått å se på. For min del er det enda den beste stopperen i min tid som Newcastle-supporter.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 24. Feb. 2009, 11:24 »
Kor hadde vi vert uten Bassong, Jonas og for den sags skyld Guthrie(før januar) som vi omtrent ikkehadde hørt om før dei kom i sommer? Wise sin rolle er faktisk genial, så lenge penger ligger til rådighet for manageren til å bruke som han vil.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 24. Feb. 2009, 11:34 »
Trodde det var Keegan som henta Guthrie og Jonas jeg, og at Bassong bare var på prøvespill eller noe.
Surrer vel jeg da, men trodde Wise kun henta Xisco og Nacho.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.