20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sebastien Bassong  (Lest 60475 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sebastien Bassong
« på: 30. Juli 2008, 22:52 »
NEWCASTLE United have agreed a fee with FC Metz for France under-21 defender Sebastien Bassong.

The 22-year-old has also agreed personal terms and passed a medical with the Magpies.

United are now in the process of completing the formalities of the transfer.

Bassong, meanwhile, has travelled to Mallorca with the rest of the squad ahead of this weekend's Summer Cup.

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Sebastien Bassong
« Svar #1 på: 05. Aug. 2008, 09:54 »
Er det slik at Bassong er en ren midtstopper er kan han også brukes som HV back? Har ikke helt fått det med meg...

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Aug. 2008, 13:37 »
midstopper som kan brukes som vensterback
- carry on!

Anthony

• Gjest
« Svar #3 på: 18. Aug. 2008, 18:10 »
så flott da!..?..N'zogbia har vist at han ikke er eksemplarisk habil som venstreback i flere situasjoner. Vel, han er 22...han er ikke ung sånn sett, og hadde han vært ut-av-denne-verden, ville såklart flere klubber hevet så på bordetmed bud.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Nov. 2008, 21:29 »
Nok en knallgod match av Bassong i dag. Sterk i kroppen, god på hode og pasningssikker. Skal bli tøft for Taylor å komme med på laget igjen nå.

Eneste jeg er redd for er at Bassong skal bli plassert på venstrebacken igjen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Nov. 2008, 21:51 »
Jeg håper virkelig at Enrique holder seg på et såpass nivå at han forsvarer venstrebackplassen sånn noenlunde.
Taylor skal virkelig få svette på trening, for å vinne tilbake plassen i laget. Og forhåpentligvis så velger Kinnear å bruke både Tayls og Bassong der de skal brukes, som midtstoppere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Nov. 2008, 10:05 »
2 meget sterke kamper av unggutten. . Synes han viket litt ruklette i starten men nå ser jeg hvilket potensial han har vist. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Nov. 2008, 10:28 »
Jeg håper virkelig at Enrique holder seg på et såpass nivå at han forsvarer venstrebackplassen sånn noenlunde.
Taylor skal virkelig få svette på trening, for å vinne tilbake plassen i laget. Og forhåpentligvis så velger Kinnear å bruke både Tayls og Bassong der de skal brukes, som midtstoppere.

Eg håpar vi får inn ein vback i januar, slik at guten får litt konkurranse. Han er skikkleg ustabil,og i går var det heilt i tåka det han gjorde, bokstavleg talt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Nov. 2008, 13:01 »
Det er sant. Du veit aldri hvor du har Jose Enrique.
En venstreback er så ufattelig viktig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #9 på: 04. Des. 2008, 19:52 »
NEWCASTLE United have agreed a fee with FC Metz for France under-21 defender Sebastien Bassong.

The 22-year-old has also agreed personal terms and passed a medical with the Magpies.

United are now in the process of completing the formalities of the transfer.

Bassong, meanwhile, has travelled to Mallorca with the rest of the squad ahead of this weekend's Summer Cup.

Viktig å få sikkra Bassong så det er knallers :).Han virker faktisk som en solid midstopper!.Det er nesten en sensasjon til å være Newcastle :D

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Des. 2008, 21:48 »
I etterpåklokskapens navn?  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Des. 2008, 14:50 »
Det er jo supert at Bassong gjør det bra. Jeg fikk ikke sett de siste kampene pga av eksamen. Men, han har jo absolutt alle de fysiske forutsetningene for å lykkes som stopper.  Har aldri syntes Taylor er noe særlig god. Han er lokal, men er alt for ustabil. God duellmessig men plasserer seg ofte feil. For at vi skal hevde oss fremover er vi helt avhengige av å få inn flere spillere som Bassong og at de lykkes, da har vi plutselig et brukbart lag uten særlige investeringer. Slenger vi på et par stjerner er det et glimrende grunnlag for fremtiden.

Enrique tror jeg derimot har potensiale. Han var meget god en periode i fjor før han ble skadet. Han er vanvittig sterk i kroppen og jeg synes han har vært god bakover  og har brukbare krossere, selv om de ikke har vært så bra i det siste.  Men han har hatt et par feilplasseringer ja, men er på langt nær så vimsete i forsvar som Zog. Hans defensive spill vil nok bli bedre når han får flere kamper under beltet. Hans store utfordring er å forbedre seg fremover.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Des. 2008, 16:05 »
Det er jo supert at Bassong gjør det bra. Jeg fikk ikke sett de siste kampene pga av eksamen.

Du har et alvorlig holdningsproblem!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Des. 2008, 16:18 »
Kva prioritering er det!? Lesa heile dagen med 90 min pause må no vel passa bra :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Des. 2008, 17:51 »
Hehe, dere får sagt det gutter. Jeg vet, men er ikke så enkelt når man jobber fulltid og tar masterstudier i tillegg. Tidspress for å si det sånn, og da måtte dessverre kampen nedprioriteres.