20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: På tide med fleire local boys?  (Lest 6050 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
På tide med fleire local boys?
« på: 09. Juni 2005, 17:24 »
Viss du ser på dagens Newcastle lag er det få som er fødd i Newcastle. Det er kun Ramage og Shearer som er på a-laget.(du kan delvis rekne med Ameobi og Taylor sidan dei har bud i Newcastle ei stund av ungdomen sin).
Eg seier ikkje at me skal ha eit lag berre med lokale spelarer, men med tanke på dei krava som kjem frå UEFA snart og litt med at local boys blør meir for drakta enn spelar som blir henta frå utlandet. Men eg har nevnt nokon som ikkje er heilt local boys under og da ;)

Eg håpar Souness vil gi følgande unguttar fleire sjangsar på a-laget:
    »Marc Walton[/list]

[/list][/list]
        »Aktuell:
        Fleire local boys på a-laget
        »Litt info om Walton:
        Har scora enorm med mål for dei alderbestem laga til Newcastle, var denne sesongen for "god" for U18 laget, og vart flytta opp til reservelaget. Der han tok over plassen på topp til spelar som Shola Ameobi og anna stallrusk. Walton er også nå fast på U18 laget til England. Håpet er at Walton vil inn for Shearer på lang sikt. Me treng ein LOKAL NR 9 :D [/list]

»Paul Huntington[/list]

[/list][/list]
              »Aktuell:
              »Litt info om Huntington:
              Dette er nok ein veldig ukjent mann for dei fleste, men dog det største talentet på U18 laget ved sidan av Marc Walton.
              Huntington spelar fast på Englands u18-lag! Og dei har kun tapt 2 kampar med han på laget. Navn for framtiden utan tvil.
              Er ein sterk stoppar som er kaptein på U18 landslaget til England. Ser virkleg ut som newcastle har utvikla ein stor stoppar her.[/list]

»Peter Ramage[/list]

[/list][/list]
                    »Aktuell:
                    »Litt info om Ramage:
                    Ramage er ein lovande forsvar spelar som har gått gradene i Newcastle og er no innom a-laget med ein fot. Spelte veldig godt mot Manchester United. Gode ferdighetar i lufta og har fart. Ramage har kaptein bindet på reservelaget.[/list]

»Kris Gate[/list]

[/list][/list]
                          »Aktuell:
                          »Litt info om Gate:
                          Ein ung talentfull back., som likar å ta off løp framover på bana. Ein spelar Newcastle kunne ha trengt på a-laget no. Eg vil seie at Gate er mykje lik Miguel i spelestillen. Gate har god fart(utholdenhet), og leser spelet godt. Gate var på benken mot Arsenal i år. Så han bankar på døra til A-laget.[/list]

»Lewis Guy[/list]

[/list][/list]
                                »Aktuell:
                                »Litt info om Guy:
                                Han er nok forsatt Newcastle spelar, og ikkje solgt vekk som newutd.com meldte før i vinter(litt min feil og). Han har berre vore på prøve i Darlington(viss eg hugsar ikkje heilt feil).
                                Ein talent full spiss som har scora ein del mål for reservelaget vårt. Han har spelt på Englands u19 landslag der han scora 2 mål i kampen mot Andorra. Guy er ein hovudsterk spelar men også god på bakken. Viss han forsett med den utviklinga han har hatt no, er det ikkje mange sesongane før han er å finne på a-laget. Har vore innpå i UEFA cupen som innbyttar denne sesongen. [/list]

Eg kunne ha nevnt mange fleire, men det er fleire med liten lokal ankring: t.d som Chopra og Taylor.

geordie-olav

• Kaptein
                                  • Vis profil
                                  • http://Newutd.com
                                « Svar #1 på: 09. Juni 2005, 18:05 »
                                Liker tanken på Lewis Guy. Må jo være en av de sterkere fra ungdomsakademiet vårt.

Paul Huntington? Ukjent? Han er ihvertfall den guttungen jeg har hørt mest om. Bare positivt å si om han. Tror nok at han er mannen for framtiden vår! :P

Fabio

• Benkvarmer
                                • **
                                  • Vis profil
                                « Svar #2 på: 09. Juni 2005, 19:36 »
                                Vi må jo prøve ut Walton, han har jo scort flere mål for U-18-laget, han bør prøve seg i ligacupen eller noe  :wink:
                                åtte Chelskji brenne!

Rolfern

• Midtbaneanker
                                  • Vis profil
                                « Svar #3 på: 09. Juni 2005, 21:30 »
                                For all del, gjerne flere local-boys. Men de må selvsagt være gode nok. Ligacupen er en fin arena for å teste ut om de holder et akseptabelt nivå. Liverpool kom til finalen med mye bruk av urutinerte unggutter, og Arsenal hadde noen fine kamper inntil Scums slo de ut i kvartfinalen. Også i Manchester-klubben var det enkelte uten rutine mener jeg å erindre.

Man kunne like gjerne brukt de uviktige kampene på slutten av denne sesongen til å prøve ut noen av de talentfulle i våre rekker.

Den regelen du snakker om har ingenting å si hvilken nasjonalitet spilleren har. En spanjol som kommer til Newcastle som 16-åring kan like gjerne fylle det kravet.

Det bør være en kjerne av lokale spillere, enten de er hentet fra andre klubber i området eller fostret fram selv. Liverpool har Carragher, Welsh og Gerrard, Scums har sine Neville-brødre samt Scholes og enkelte andre. Chelsea har vel Terry og Lampard(Begge er opprinnelig West Ham-gutter).

Newcastle er i alle fall ikke værst i klassen, men heller ikke best.
                                Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
                                  • Vis profil
                                « Svar #4 på: 10. Juni 2005, 14:23 »
                                Andrew Johnson ville ha vært kronjuvelen i Newcastle`s imperium her. Syntes at du skulle ha tatt med ham.

Lazze

• Benkvarmer
                                • **
                                  • Vis profil
                                « Svar #5 på: 10. Juni 2005, 16:44 »
                                Jeg tror Johnson ville gjort det bedre enn det vår nåværende spiss Ameobi gjør. Også trenger vi jo en spisser også. Newcastle burde hente minst en midtstopper, 2 midtbanespillere og 2 spisser, men det avhenger av hvilke spillere som bytter klubb!

Nå som det ser ut til at Newcastle stallen minsker kraftig, gir jo dette større muligheter for de unge spillerne. Jeg lik N'zogbia, Taylor. Finnes også håp for de andre og tror Walton, Chopra, Ramage og kanskje Guy kan gjøre det bra hvis de får muligheten.
                                azze Eric - Nufc4ever

geordie-olav

• Kaptein
                                  • Vis profil
                                « Svar #6 på: 10. Juni 2005, 16:50 »
                                Andrew Johnson har ALLTID vært så god som han er nå! For dere som fulgte med i eng. 1divisjon ifjor.

Kristoffer

• Kaptein
                                  • Vis profil
                                « Svar #7 på: 10. Juni 2005, 16:57 »
                                Ettersom vi nå selger unna mye av stallfyllet, kan det tenkes at Souness tenker på å satse mye mer på Steven Taylor, Peter Ramage og andre talenter i stallen. Spesielt forsvaret begynner der å bli lite av de som har flere års erfaring.
                                ...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
                                « Svar #8 på: 13. Juni 2005, 10:59 »
                                http://www.sportnetwork.net/main/s387/st68205.htm

Denne linken fra 5. mars i år tyder på det motsatte - at Guy er solgt,og dermed en Doncasterspiller. Dette er sannheten, beklageligvis.

Bad Religion

• Kaptein
                                • ptthunem.no
                                  • Vis profil
                                « Svar #9 på: 13. Juni 2005, 22:03 »
                                Vi har nokon spennande lokale gutter som kan gjøre det godt i newcastle trøya. Håper at dei forsette utviklinga!
                                Trade your prayer of Salvation
                                for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
                                  • Vis profil
                                « Svar #10 på: 17. Juni 2005, 20:20 »
                                Sitat fra: "DanMan"
                                http://www.sportnetwork.net/main/s387/st68205.htm

Denne linken fra 5. mars i år tyder på det motsatte - at Guy er solgt,og dermed en Doncasterspiller. Dette er sannheten, beklageligvis.

Guy var aldri god nok. Scoret litt på reservelaget, men nådde dessverre aldri helt opp.
                                "Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Brimi

• Benkvarmer
                                • **
                                  • Vis profil
                                « Svar #11 på: 02. Juli 2005, 23:51 »
                                Walton ligner jo på Rooney :) Det er lov å la de unge prøve seg. Men ofte blir det slik at om de leverer i et par matcher, så får de beskjed om at; Ok, nå er du vingen vår, eller spissen vår. De får litt mer ansvar og tyngde på skuldrene enn det de trenger helt i starten. De må få være backup og innbytter før de kommer som fast inventar i en såpass stor klubb som Newcastle...

Noreng

• Gjest
                                « Svar #12 på: 30. Sep. 2005, 16:22 »
                                Hvor er Owen og Boumsong?

plebbster

• Gjest
                                « Svar #13 på: 30. Sep. 2005, 18:00 »
                                Du gambler veldig på det laget ditt her, Christian.

De som er aktuelle nå ( Cole, Bridge, Podolski osv. ) er nok ikke like aktuelle om 2-3 måneder og hvis du da hadde satt opp et nytt lag ville nok ca. fem spillere vært skiftet ut. Transferspekulasjonene skifter dag for dag og derfor tar jeg ingenting forgitt før gutta står med skoene på ute på St. James'.

Forøvrig veldig flott at du følger med på reservelaget og u/21/18/whatever til Newcastle.

plebbster

• Gjest
                                « Svar #14 på: 30. Sep. 2005, 18:14 »
                                Sitat fra: "Christian"
                                Sist eg gamla så fekk eg veldig lett. Eg var den som ønska Darren Bent og Mikael Forsell sterkast, kva skjedde? Begge spelar veldig sjefs i sine klubbar. Og Bent vart eg mått med har kritikk på, at han ikkje var god nok for PL. Men eg såg han som perfekt for Shearer.

Eg vil sei eg fekk rett...!!!

Jojo, du har nok gode fotballkunnskaper. Ikke noe tvil om at disse spillerne du nevner blir gode en dag, men det jeg mener med å gamble er at du tror vi får dem til klubben vår. Det er jeg ikke så sikker på, men at de slår igjennom et eller annet sted er jeg ganske så sikker på.  :)