20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Guthrie  (Lest 51881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Danny Guthrie
« Svar #225 på: 12. Des. 2011, 18:04 »
Nå er vel Jonas like mye ving som Obertan. Ingen av de kan defineres som en angriper. At Jonas er mer anvendig, og kan brukes i flere posisjoner gjør han ikke til noen dårligere ving... Ving er tross alt hans sterkeste posisjon. Obertan har bedre hurtighet ja, men Jonas er bedre totalt sett.. Han har en egen evne til å få med seg ballen, og gjør sjelden feil. Obertan har mesteparten av tiden virket mer som en 100 meter løper enn en fotballspiller. Han roter nesten alltid bort ballen, enten med en dårlig dribling, pasning eller avslutning.

Til thomashaer: Kan du gi en en god grunn for at Obertan "passer bedre som spissving"? Ingen av dem scorer nok mål. Obertan får mange bra kontringsmuligheter pga. farten sin, men han missbruker dem som regel med å enten nøle, eller gjøre en stor feil. Jonas er fantastisk god på små flater, og til å passere motspillere. Mener han er en større trussel for becker og stoppere enn Obertan er....

Rett og slett fordi Jonas er bedre enn Obertan deffensivt, så PASSER (ikke er) Obertan bedre spissving enn Jonas. Jonas burde bli brukt i en mer deffensiv rolle. Obertan har farten, og det trenger en ving. I tillegg er han helt ok offensivt, men veldig dårlig deffensivt. Men som sagt, så er heller ikke Obertan noen typisk ving.

Fordi Jonas er bedre deffensivt passer Obertan bedre som spissving? Det må være et av de dårligste argumentene jeg har hørt. At Jonas er god deffensiv gjør han jo ikke noe dårligere offensivt??!?!?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 12. Des. 2011, 18:07 »
Men for å spille ving i 4-3-3 kan man ofte ikke være like dedikert defensivt som i 4-4-2 eller 4-2-3-1, og dermed mister Jonas en viktig dimensjon i spillet sitt. I tillegg er han på sitt beste når han får hente ball dypt i banen og ta den med framover, ikke når han ligger og sleiker krittet på offsidegrensa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 12. Des. 2011, 18:09 »
For min del funker ingen av de som det. Jonas passer kanskje mer som indreløper i en 4-3-3, og Obertan funker ikke fordi han er like målfarlig som Andy Griffin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 12. Des. 2011, 18:11 »
Ingen av de er optimale i den posisjonen nei. Det er jo også helt unødvendig å diskutere, for sjansen for at vi spiller 4-3-3 er ikke stor.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #229 på: 14. Des. 2011, 02:09 »
Kanskje det er liten sjanse for at vi spiller 4-3-3/ 4-5-1. Men hvis Pardew er en dyktig manager synges jeg det ville være rart om han ikke vurderer Guthrie, Tiote og Cabayre med Jonas og Ben Arfra og Ba som vinger og spiss. Når det gjelder Ben Arfa kan jeg ikke fatte at han får så lite sjanser når han kanskje er vår aller beste spiller, og har prestert bra denne sesongen. Er det en intern konflikt som foregår eller har Pardew gitt et svar på hvorfor Ben Arfra får så lite spilletid?

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #230 på: 14. Des. 2011, 02:35 »
Definitivt en intern konflikt mellom Barfa og Pards som ikke media har dekket ordentlig. Mange sier at Barfa har en forjævlig attitud, jeg dog er uenig fordi jeg mener han er en spiller av et sånt kaliber at han trenger et lag bygget rundt han, og det er nettopp dette Pards ikke har vært villig til å oppfylle for Barfa. MEN, topicen er Guthrie, og Jeg håper at Guthrie får mer spilletid når han blir frisk, for det han har vist i Tiote's fravær er bare rett og slett eksemplarisk. Han har bevist at han kan slotte inn både som erstatter for Tiote og Cabaye, noe som trengs i et lag som skal kjempe i toppen ergo et lag med dybde. Dette er en spiller vi trenger i et lag der ikke alt skal baseres på om førsteelleveren er frisk eller ikke.
« Siste redigering: 14. Des. 2011, 02:41 av Dionysos »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 14. Des. 2011, 09:03 »
Kanskje det er liten sjanse for at vi spiller 4-3-3/ 4-5-1. Men hvis Pardew er en dyktig manager synges jeg det ville være rart om han ikke vurderer Guthrie, Tiote og Cabayre med Jonas og Ben Arfra og Ba som vinger og spiss. Når det gjelder Ben Arfa kan jeg ikke fatte at han får så lite sjanser når han kanskje er vår aller beste spiller, og har prestert bra denne sesongen. Er det en intern konflikt som foregår eller har Pardew gitt et svar på hvorfor Ben Arfra får så lite spilletid?

En manager har som regel sitt system som han har en voldsom tro på, og siden vi har et lag uten for mange gode, reine vingtyper så er ikke det noen vits i å endre formasjon. Når man i tillegg tar "suksessen" vi har hatt til nå under Pardew så kan jeg ikke skjønne at det i det hele tatt skal være noe tema med formasjonsendringer og "om han er en dyktig manager".

Definitivt en intern konflikt mellom Barfa og Pards som ikke media har dekket ordentlig. Mange sier at Barfa har en forjævlig attitud, jeg dog er uenig fordi jeg mener han er en spiller av et sånt kaliber at han trenger et lag bygget rundt han, og det er nettopp dette Pards ikke har vært villig til å oppfylle for Barfa. MEN, topicen er Guthrie, og Jeg håper at Guthrie får mer spilletid når han blir frisk, for det han har vist i Tiote's fravær er bare rett og slett eksemplarisk. Han har bevist at han kan slotte inn både som erstatter for Tiote og Cabaye, noe som trengs i et lag som skal kjempe i toppen ergo et lag med dybde. Dette er en spiller vi trenger i et lag der ikke alt skal baseres på om førsteelleveren er frisk eller ikke.

Ben Arfa har på langt nær vist nok i Newcastle-trøya til å få laget bygget rundt seg. Han har fått flere sjanser i favorittposisjonen, uten å overbevise. Når det er sagt har jeg fortsatt tro på at han kan bli en glimrende spiller for oss, men synes også det er riktig å matche han forsiktig en stund, slik at han kan konsentrere seg om fysikken. Ellers enig angående Guthrie, selv om jeg mener at Cabaye og Tioté er en bedre duo uansett hvis de spiller slik som de gjorde til og med Wigan-kampen. Tror nok Cabaye har et høyere makspotensiale enn Guthrie.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #232 på: 16. Des. 2011, 02:26 »
Dette er nok en konflikt mellom Ben Arfa og Pardew ja. Vi så jo hvordan Arfa streiket seg til Newcastle, så jeg tviler ikke på at han kan være vanskelig til tider som person...

Når det gjelder Arfas prestasjoner er jeg uenig.. Jeg synes han har vært meget god både forrige sesong og denne sesongen.(med unntak av den første kampen han gjorde comeback etter skaden, der han manglet litt kamptrening) At Arfa kanskje ikke passer inn er en ting, men at han prioriterer Marvauz, og Sammy Ameobi på vingene synes jeg virker som en konflikt mellom trener og spiller, og jeg skulle gjerne likt å høre hva Pardew har å si til all benkingen av Arfra...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 16. Des. 2011, 11:39 »
Dette er nok en konflikt mellom Ben Arfa og Pardew ja.

Ja, det må vi regne med...Ben Arfa var jo omtrent sammenhengende skada i et år og har enda prestert veldig ustabil. Han trenger helt klart tid for å komme opp på det nivået han kan være på.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 16. Des. 2011, 14:37 »
Jeg synes forøvrig Ben Arfa har fått ganske godt med spilletid. At han ikke spilte mot Norwich har å gjøre med den taktikken Pardew la opp til, som ikke ville passe Ben Arfa. Det er ingen vits i at Ben Arfa spiller hvis vi ikke benytter oss av han, og bare spiller over hodet hans. Og når Ben Arfa ikke spiller i stedet for Obertan på vingen, så handler det om at Pardew ikke mener vi har noe å tjene på at Ben Arfa spille ving, og at han er langt bedre i den sentrale rollen. Det handler ikke om at Pardew har noen uovernstemmelser med Ben Arfa.

Ben Arfa ble matchet veldig forsiktig i starten av sesongen. Startet deretter tre kamper på rad mot de tre beste lagene, uten å bemerke seg veldig, og ble deretter "ofret" til fordel for en helt, helt annen spillertype mot Norwich. Jeg ser bare ikke problemet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 16. Des. 2011, 14:46 »
Tipper det ikke er veldig lenge til vi får se Ben Arfa fast i en trequartistarolle, men han trenger litt tid på å komme seg inn på laget.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 31. Des. 2011, 19:34 »
Noen som har en oppdatert status på Guthrie? Vi trenger han om ikke så lenge.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 04. Jan. 2012, 00:42 »
Prøver igjen. Er Guthrie tilbake 15. jan eller er han lenger ute?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 04. Jan. 2012, 00:44 »
Tror ingen kan si noe for sikkert der. For vårt eget beste skal vi nok ikke anta at det blir noe tidligere en de 6 ukene det var prat om ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 16. Jan. 2012, 17:57 »
Guthrie set for new toon deal
Newcastle boss Pardew wants midfielder to stay

http://www1.skysports.com/football/news/11095/7436418/

Herlig!