20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Guthrie  (Lest 51906 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Guthrie
« Svar #180 på: 21. Nov. 2011, 11:36 »
Grunnen til at jeg lurte på om du kødda, var fordi du skrev at pasningene til Guthrie minnet om Xavi sine, noe som er noe av det rareste jeg har lest på dette forumet noengang!

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #181 på: 26. Nov. 2011, 09:36 »
Det jeg mente var at Guthrie viser en ro i pasningsspillet, som minner om Xavi. Har aldri skrevet at han holder like høyt nivå... Skal du være kverrulant eller forstår du hva jeg mener?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #182 på: 26. Nov. 2011, 10:25 »
Les innlegget ditt en gang til så forstår du hva han mener

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #183 på: 27. Nov. 2011, 04:08 »
OK. Men jeg ville ikke at dette skulle bli en diskusjon om Guthrie vs. Xavi eller noe.....

Det jeg ville si var at jeg synes Guthrie holder et såpass høyt nivå og har prestert såpass bra, at han fortjener en fast plass på laget. Ikke på bekostning av Tiote og Cabaye, men sammen med dem..  Dette mener jeg er den beste formasjonen i dagens fotball. Og med tanke på de spillerne vi har, så får vi i tillegg brukt alle våre beste spillere.. Med tanke på at Ba er vår desidert beste spiss, og vi kan kjøre Jonas og Ben Arfa på hver sin offensive ving. Tiote som ankeret. Cabaye som en holdende midtbanespiller(pga hans deffensive kvaliteter) og ballfordeler. Og Guthrie som ballfordeler og litt mer offensiv frihet. Dette vil gi vingene våre muligheter for mer offensiv frihet. Best, Ba og de andre spissene våre blir for like. De er brukbare i avslutningsfasen, men mindre gode til å bidra kreativt med pasninger, fart og driblinger.

Med Ben Arfa som spisspartner vil dette forandre seg. Da kan Cabaye og Tiote holde igjen. Jonas bidrar med sin løpskapasitet. Og Obertan, Ben Arfa, Ba på topp. Dette er også en mulighet jeg kunne tenkt meg.

Men å kjøre Ba og Best som spisser, når man har Guthrie og Ben Arfa på benken synes jeg er kraftig feildisponering. Nå spørs det hva som skjer når Best kommer tilbake fra skade, om Ben Arfa må tilbake på benken... Men virker som Pardew har en forkjærlighet for Best...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 27. Nov. 2011, 09:40 »
Blir meir og meir imponert over det Guthrie gjør denne sesongen :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 27. Nov. 2011, 10:36 »
Jeg mener ærlig talt Guthrie har prestert vel så bra som noen av de to andre sentrale midtbanespillerne sålangt denne sesongen. I går var han i mine øyne vår beste offensive spiller - tidvis styrte han midtbanen mot ManU.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 27. Nov. 2011, 12:22 »
Synes også Guthrie er langt flinkere til å involvere seg enn Cabaye. Ser nesten ut som sistnevnte er i overkant tent mot de beste lagene, dog er jeg ikke tvil om at han har et høyere maksnivå enn Danny i alle spillets faser. Men pdd er Guthrie mye bedre til å få det ut i kamp.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 27. Nov. 2011, 12:41 »
Han har imponert! Kanskje Cabaye likar seg betre med Tiote, at det då er ein meir klarare rollefordeling. Håpar at Guthrie kan halda seg skadefri resten av sesongen.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 27. Nov. 2011, 12:43 »
Blir vanskelig å sette Guthrie ut av laget nå. Han har prestert på et nivå langt høyere enn jeg trodde han kunne klare etter å ha spilt så få kamper som han har gjort de siste sesongene. Han spiller jo med en selvtillit og ro som på ingen måte røper at han har lite kamptrening.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 27. Nov. 2011, 13:10 »
Jeg fantaserer mer og mer med en 4-3-3 i hodet mitt nå, med Barfa i en fri rolle på kant (som Mata for Chelsea). da får vi brukt alle tre stjernene våre på midten , Cabaye-Tiote-Gutrie, den lukter det svidd av :drool:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 27. Nov. 2011, 13:22 »
Hvos skal Jonas spille da? :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 27. Nov. 2011, 13:25 »
På den ene kanten???

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 27. Nov. 2011, 13:27 »
4-3-3 spilles med ganske offensive vinger, og da mister vi den deffensive arbeidskraften til Jonas. Dessuten passer Obertan bedre enn Jonas i en slik formasjon. Og vi kan ikke benke Jonas.

Kanskje neste kamp, nå som Jonas er ute. ;) Men blir som å spille 4-5-1 med litt mer offensive vinger, og flytte Ben Arfa ut på kant.
« Siste redigering: 27. Nov. 2011, 13:29 av thomashaer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 27. Nov. 2011, 15:45 »
Skal vi spille 4-3-3 er Jonas for meg utelukkende et alternativ som indreløper.

Jeg synes 4-2-3-1/4-4-1-1 er den formasjonen som passer oss best med det laget vi har.

Og jeg tror det er bra at en av Cabaye/Tiote/Guthrie sitter på benken, og holder seg fit. Slik har vi muligheter til å gjøre forandringer underveis, og vi har en god backup i tilfelle skader.

Man kunne kanskje vurdert det i neste kamp, men jeg vil tro at Pardew setter Løven inn på venstrekanten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 27. Nov. 2011, 16:53 »
Tipper Sammy er før Løven i køen.