OK. Men jeg ville ikke at dette skulle bli en diskusjon om Guthrie vs. Xavi eller noe.....
Det jeg ville si var at jeg synes Guthrie holder et såpass høyt nivå og har prestert såpass bra, at han fortjener en fast plass på laget. Ikke på bekostning av Tiote og Cabaye, men sammen med dem.. Dette mener jeg er den beste formasjonen i dagens fotball. Og med tanke på de spillerne vi har, så får vi i tillegg brukt alle våre beste spillere.. Med tanke på at Ba er vår desidert beste spiss, og vi kan kjøre Jonas og Ben Arfa på hver sin offensive ving. Tiote som ankeret. Cabaye som en holdende midtbanespiller(pga hans deffensive kvaliteter) og ballfordeler. Og Guthrie som ballfordeler og litt mer offensiv frihet. Dette vil gi vingene våre muligheter for mer offensiv frihet. Best, Ba og de andre spissene våre blir for like. De er brukbare i avslutningsfasen, men mindre gode til å bidra kreativt med pasninger, fart og driblinger.
Med Ben Arfa som spisspartner vil dette forandre seg. Da kan Cabaye og Tiote holde igjen. Jonas bidrar med sin løpskapasitet. Og Obertan, Ben Arfa, Ba på topp. Dette er også en mulighet jeg kunne tenkt meg.
Men å kjøre Ba og Best som spisser, når man har Guthrie og Ben Arfa på benken synes jeg er kraftig feildisponering. Nå spørs det hva som skjer når Best kommer tilbake fra skade, om Ben Arfa må tilbake på benken... Men virker som Pardew har en forkjærlighet for Best...