20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #720 på: 29. Sep. 2011, 23:12 »
Det tror jeg absolutt alle kan være enige i. Marveux er ikke direkte kjent for sine defensive ferdigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #721 på: 03. Okt. 2011, 00:40 »
marve venstreben, jonas høyreben. det er grunn nok. men vis vi skal ligge i en 4-2-3-1 (ben arfa i form) formasjon, er det like greit å la de spille på motsatt side, så de kan skjære inn i banen.

hvor har jonas gjort av spiderman maska si forresten?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #722 på: 03. Okt. 2011, 02:01 »
Holdt på å rive av meg håret av Gutierrez før han vartet opp med soloraidet som ordnet 0-2 mot Wolves. Gjør mye rart og evner ikke å verken slå pasninger eller innlegg, men jobber hardt og skaffer oss en del frispark. Ingen lett spiller å forstå seg på.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 03. Okt. 2011, 16:15 »
Dersom vi skal spille 4-5-1, kem ska spille av Ba og Best. Er litt usikker sjøl. Kanskje feil tråd å ta det i men..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 04. Okt. 2011, 13:23 »
Er ikke helt enig i at Jonas ikke evner å slå en pasning eller innlegg. Såvidt jeg har sett har han gjort det opptil flere ganger denne sesongen. Han er ikke veldig god på det, men han har forbedret seg VELDIG mye på det punktet siden han kom hit.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 06. Nov. 2011, 10:19 »
Kom over denne siden. Vet ikke om den er kjent for flere på forumet? har ivertfall gått meg hus forbi :)

http://www.jonasgutierrez.com/

Vil anbefale bildene fra tiden i velez. I tillegg står det om gjennombruddet i argentinsk fotball.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #726 på: 06. Nov. 2011, 12:12 »
Jonas hadde hvertfall stil på håret da han spillte for Velez!

Simmi

• Gjest
« Svar #727 på: 05. Jan. 2012, 10:30 »
Hva med å prøve Jonas på backen?

Jeg vet at han spilte der under VM, og noen mener tydeligvis at han var helt grusom. (ikke jeg.) Har troa på at han kan bli en klasseback hvis han spesialiserer seg der. Han er jo også god offensiv til back å være.

Hva tror dere?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 05. Jan. 2012, 10:33 »
Jeg tror nei.
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #729 på: 05. Jan. 2012, 10:55 »
Jeg tror nei.

Høres ut som noe Pardew ville ha sagt.

Simmi

• Gjest
« Svar #730 på: 05. Jan. 2012, 10:58 »
Det kommer nok aldri til å skje, men det er jo en helt annen sak!  :coloccini:

Han måtte nok ha forbedret styrken sin en del, i hvert fall.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 05. Jan. 2012, 12:02 »
Jeg har sagt det mange ganger før, og sier det gjerne igjen. Jonas skal ALDRI, ALDRI, ALDRI, ALDRI, ALDRI spille back.

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #732 på: 05. Jan. 2012, 12:06 »
Syns selv Jonas har hatt en veldig dalende utvikling, det er nå min mening.
Han er ikke rask nok til å spille ving, og sliter egentlig med å finne plass på han på laget.
Greit, han jobber bra defensivt som ving nå, men er det egentlig vingens hovedoppgave?
Det er jo i all hovedsak å komme rundt på kantene med hurtighet og slå gode presise innlegg?

Syns ikke Jonas forsvarer en plass på laget altså...skulle gjerne sett Ben Arfa for eks. komme på kanten der eller tilsvarende. Ser det gang på gang mot hurtige spillere, både Simmy, Raylor og Jonas blir lett vippa av pinnen med en kjapp finte, så det sist mot United, da Nani utfordra beckene våre..og Downing i kampen før det..

Det som irriterer meg mest med Jonas er at han er så HIMLA treg før han sentrer den kula! Står jo der og vaser i en evighet før han finner ut hva han skal gjøre! Dessverre så ser jeg antydning på klippekort på den karen...føler det er en litt "bortkastet" ving vi har der, dersom han ikke oppfyller vingens hovedrolle...vil vi virkelig ha en ving som i hovedsak kun har defensiv jobbing som sin styrke? Vil mye heller ha en angrepsrettet ving med god hurtighet og gode innlegg:)

No offence, ikke noe personangrep mot Jonas her, men syns han muligens spiller seg litt ut av laget etterhvert..

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #733 på: 05. Jan. 2012, 12:10 »
Er enig, bortsett fra at han egentlig har farten som trengs, han bruker den bare veldig sjelden, tørr ikke utfordre 1 mot 1, og har får dårlig avlevering 95% av tiden, utrolig at dette ikke blir påpekt og at han evt. mister plassen hvis det ikke blir bedre.

Forsvarsmessig er han helt topp, men mangler en del fremover ja.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 05. Jan. 2012, 13:06 »
Litt av problemet er at Pardew ønsker en ving som er så defensiv som Jonas er.
I mine øyne burde vi da heller hatt en type som Bale (han får vi sikkert gratis til sommeren, finner sikkert en eller annen usannsynlig klausul i kontrakten hans), som er raskere og behersker vingbackrollen til fulle. Men vi har nå en gang det mannskapet vi har. Og hvis bare Jonas greier å få tilbake litt av selvtilliten offensivt igjen, så vil vi bli mye bedre. Obertan er så rask at han kan funke som en treveisspiller, kanskje fire, dersom han bare hadde hatt selvtillit og ferdigheter til å gjøre noe vettugt med ballen.