20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #706 på: 28. Sep. 2011, 14:38 »
Her, for eksempel, kunne du LazyLeif fungert som "ballfordeler" og "vridd spillet" over i Coloccini-tråden. Hadde vært særs elegant gjort. ;)

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #707 på: 28. Sep. 2011, 14:44 »
Jo da jeg har en fin pasningsfot,men er mere en brøytende midtstopper ala Saylor! mentar hintet

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 28. Sep. 2011, 14:44 »
Synes det er få som gir Pardew den skryten jeg føler han fortjener for den defensive arbeidet som han har lagt ned. Pardew har, etter hva jeg har hørt, ansvaret for jobben med det defensive (samme som Calderwood hadde i tiden hos oss), og Stone (eller var det Carver?) har ansvaret for den offensive biten.

Pardew har selvfølgelig ikke gjort gull ut av gråstein, men heller slipt diamantene våre riktig. For det er nødvendigvis ikke dårlige forsvarsspillere vi har. Calderwood viste at han hadde peiling han også, men føler Pardew har tatt det videre. Man må også ikke undervurdere effekten av kontinuitet. Samtidig er forsvaret vårt såpass godt fordi vi ikke spiller så mye langt lenger. Når vi unngår å spille så mange lange baller, kommer de ikke så fort tilbake. Uten å ha en oversikt på det, vil jeg tro at vi har hatt ballen mye mer i kampene våre denne sesongen, kontra samme kamper i forrige. Det er i allefall måten jeg ser på det.
Helt riktig Anders.

Pardew har vel jobbet med den deffansive biten, og Carver med den offansive.

Forøverig tror jeg også at vi holder på ballen mye mer nå enn sammenlignet med ifjor. Tror det også er en medvirkende årsak til at Tioté kun står bokført med to gule til nå denne sesongen, sammenlignet med i fjor da han fikk en i hver kamp. Selvfølgelig litt flaks ute og går her også (Sunderland-kampen f.eks) men jo mer vi har ballen, jo mindere krigining på midten, og desto mindere sjanse for å pådra seg kort.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #709 på: 28. Sep. 2011, 14:48 »
Synes det er få som gir Pardew den skryten jeg føler han fortjener for den defensive arbeidet som han har lagt ned. Pardew har, etter hva jeg har hørt, ansvaret for jobben med det defensive (samme som Calderwood hadde i tiden hos oss), og Stone (eller var det Carver?) har ansvaret for den offensive biten.

Pardew har selvfølgelig ikke gjort gull ut av gråstein, men heller slipt diamantene våre riktig. For det er nødvendigvis ikke dårlige forsvarsspillere vi har. Calderwood viste at han hadde peiling han også, men føler Pardew har tatt det videre. Man må også ikke undervurdere effekten av kontinuitet. Samtidig er forsvaret vårt såpass godt fordi vi ikke spiller så mye langt lenger. Når vi unngår å spille så mange lange baller, kommer de ikke så fort tilbake. Uten å ha en oversikt på det, vil jeg tro at vi har hatt ballen mye mer i kampene våre denne sesongen, kontra samme kamper i forrige. Det er i allefall måten jeg ser på det.
Helt riktig Anders.

Pardew har vel jobbet med den deffansive biten, og Carver med den offansive.

Forøverig tror jeg også at vi holder på ballen mye mer nå enn sammenlignet med ifjor. Tror det også er en medvirkende årsak til at Tioté kun står bokført med to gule til nå denne sesongen, sammenlignet med i fjor da han fikk en i hver kamp. Selvfølgelig litt flaks ute og går her også (Sunderland-kampen f.eks) men jo mer vi har ballen, jo mindere krigining på midten, og desto mindere sjanse for å pådra seg kort.

Harvel også noe med at han har fått en midtbanemakker om både kan løpe og takle ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #710 på: 28. Sep. 2011, 15:06 »
Det er vanskelig å si i hvilken grad Pardew er ansvarlig for formsvingningene. Saylor har gått fra super-rusten til jævlig god, blir rene spekulasjoner hvorvidt det er Pardew som har fått til dette eller om det er steven selv som har rehabilitert formen sin etter skaden... Samme gjelder Best.

If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 28. Sep. 2011, 15:17 »
Og Jonas da dere, han har jo også blitt mye bedre, eller hva? Kjør debatt!  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 28. Sep. 2011, 15:59 »
Jeg synes faktisk Jonas har utviklet seg til å produsere langt mer tellende resultat enn tidligere. Allerede markert seg med to? assists denne sesongen, scoret flere mål forrige sesong og bidrar i det store og hele med mer enn bare å få et frispark eller fem.

Utviklingen har åpenbart begynt under Chris Hughtons kyndige ledelse, og bare fortsatt under Alan Pardew.
Jonas er langt mer kreativ enn tidligere, langt mer uforutsigbar. Fortsatt litt å gå på som kontringsspiller, men der har vi jo nå fått Obertan, slik at Jonas ikke lenger er den eneste som løper på overganger.

Jonas gir fra seg ballen tidligere, han prøver ikke alltid å leke Messi lenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 28. Sep. 2011, 16:25 »
Har Jonas assists?  ???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 28. Sep. 2011, 17:26 »
Er det ikke betimelig å spørre seg om hvorvidt vi skal spille Marve på venstre og flytte Jonas over på høyre straks Santon er tilbake da? Eller er Obertan fredet?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 28. Sep. 2011, 18:13 »
Har Jonas assists?  ???

Tror den eneste assisten han har hittil var å vinne frispark ved å bli takla stygt av Cattermole, hvor Raylor putta frisparket. :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 28. Sep. 2011, 18:35 »
Jepp, og det er forsåvidt assist god nok for meg det. Jonas er flink til å skaffe oss cornere og frispark, og det er også en sjanseskapende ferdighet.

Ser gjerne Jonas over på høyre jeg, men det ser rett og slett ikke ut som om det er noe reelt valg, hva nå enn grunnen egentlig er.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #717 på: 28. Sep. 2011, 21:13 »
Føler Jonas er best på venstre kant, mye pga "end product". Eller mangel av kanskje.
Dessuten kan vel like godt Marveaux spille høyre, mente jeg hørte mye om at han figurerte en del der hos Rennes når han signerte.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 29. Sep. 2011, 22:31 »
Hva er grunnen til at "alle" mener Marve kun skal spille på venstre, og at Jonas må flyttes over på høyre hvis begge skal spille?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #719 på: 29. Sep. 2011, 22:38 »
Jeg er skeptisk til å flytte Jonas over så lenge Raylor figurerer bak han. Trenger den defensive jobbinga hans.
If it has tits or wheels, count on problems!