20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #690 på: 28. Sep. 2011, 08:57 »
Seriøst? Jeg trodde ikke noen ville i være i nærheten av å påstå at Taylor er bedre enn Colo!? Colo er for meg milevis bedre enn Taylor, og jeg føler meg ganske sikker på at mye av grunnen til at Taylor nå er inne i en god periode nettopp er pga argentineren ved sin side.

Taylor vs Williamson, den ser jeg. Men Taylor vs Colo er så tungt på den ene siden at det gjør vondt...

Den EA indeksen er ikke helt god, er feks Danny Simpson den 20 beste spilleren i PL??

Er Newcastle det 4. beste laget i PL? Eller meinar du at han skulle vore lenger oppe? :P Med tanke på Newcastle sin form per dags dato, so er det naturleg at forsvarane vore er langt opp på indeksar.

Ellers heilt einig med dei som meinar at Colo er betre enn Taylor. Begge har vore veldig gode til no, men eg meinar Colo er nokre hakk betre enn Taylor.
« Siste redigering: 28. Sep. 2011, 09:02 av lgrinde »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #691 på: 28. Sep. 2011, 09:59 »
Colo er i større grad en spillende stopper. Du ser det kanskje ikke så mye i vårt lag - men i bedre omgivelser hadde Colo fungert på en bedre måte enn Taylor, som i større grad er en "melk og brød" spiller. En veldig god en sådan, så ikke noe galt i det.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #692 på: 28. Sep. 2011, 10:58 »
Ja, Steven Taylor er en mye mer begrenset spiller.. Colo minner meg litt om faren til David Luiz. Bare i spillestilen selvfølgelig, ikke utseende ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 28. Sep. 2011, 12:04 »
Colo er i større grad en spillende stopper. Du ser det kanskje ikke så mye i vårt lag - men i bedre omgivelser hadde Colo fungert på en bedre måte enn Taylor, som i større grad er en "melk og brød" spiller. En veldig god en sådan, så ikke noe galt i det.

Det er jo dette som er det geniale med Colo og Taylor. De har "komplementære ferdigheter" som det så fint heter (det er det det heter?). Colo er sikkert en mer typisk "La Liga stopper" enn "PL stopper" for å si det enkelt, men Colo gjør fortsatt en fremragende jobb i forsvaret vårt, og han og Taylor har utviklet en "understanding" eller et samhandlingsmønster som fungerer veldig bra. Taylor er litt mer "old school engelsk stopper", det samme er Williamson også, og derfor oppstår den store krisen først når vi ikke  har Colo ved siden av en av de to engelskmennene. Når det er sagt så er det ingen tvil om at Taylor har et mye større potensiale enn Williamson, og sånn sett er det jo helt riktig at det nå er Taylor som har blitt satset på.

Kristoffer: NEI, Colo skal ikke ha all cred alene for at Taylor har vært god i år. Det er først og fremst Taylor selv. Og som jeg hintet frempå tidligere: tror også Taylors kontinuitet har vært en viktig faktor. Med nærmest sporadisk spill mellom lengre skadeavbrekk blir det vanskeligere å finne flyten. I tillegg anser jeg Colo som enn langt mer habil stopperpartner enn f.eks. Bramble, bare for å neve ett skrekkeksempel. Men at Colo bidrar til å gjøre Taylor bedre er det ingen tvil om, det har Taylor selv også sagt. På samme måte så veier også Taylor opp for Colos mangler i enkelte tilfeller.

Og så var det denne Jonas Gutierrez karen da. Hvem er egentlig han...  :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #694 på: 28. Sep. 2011, 12:11 »
Det eneste de to sammen mangler - er ren hurtighet. Begge er hurtige nok - for all del. Men ingen av dem klarer f.eks å løpe opp en rask spiss i en ren duell. Men det er det svært få som klarer.
Hvis du ser Walcott-målet ( 1-0) på st.james i fjor, ser du tydelig at colo blir parkert av Walcott.

Men dette er jo som syting å regne. Vi har et ekstremt godt stopperpar, og fart går ofte på bekostning av andre ting.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 28. Sep. 2011, 12:52 »
De stopperne som holder følge med Walcott har dessverre mer fristende og bedre tilbud enn å spille for Newcastle United. Sånn er det dessverre bare.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #696 på: 28. Sep. 2011, 13:08 »
sant nok, hehe..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 28. Sep. 2011, 13:48 »
Colo er selvsagt bedre enn Saylor, men Saylor har etter min mening prestert bedre enn Colo hittil denne sesongen. :) Sier ikke at Colo har vært dårlig, bare at Saylor har vært veldig god. :) Tror faktisk Taylor gjør Colo bedre også, og at de som stopperpar funker så utrolig bra sammen for tiden at det er en av hovedgrunnene til suksessen vår hittil. :) Statistikkene taler for seg, Tayls har gjort nest flest taklinger blant stopperne i PL hittil, og er blant de som har løpt aller flest meter noe som er ganske sykt som stopper!
« Siste redigering: 28. Sep. 2011, 13:56 av thomashaer »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #698 på: 28. Sep. 2011, 13:50 »
Hva med Jonas?  ::)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 28. Sep. 2011, 13:57 »
Hva med Jonas?  ::)

Tøff han. :) Men kan ikke si jeg ville brukt han som stopper akkurat..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 28. Sep. 2011, 13:58 »
Jonas er altfor dårlig på stopperplass.  :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #701 på: 28. Sep. 2011, 14:12 »
Synes det er få som gir Pardew den skryten jeg føler han fortjener for den defensive arbeidet som han har lagt ned. Pardew har, etter hva jeg har hørt, ansvaret for jobben med det defensive (samme som Calderwood hadde i tiden hos oss), og Stone (eller var det Carver?) har ansvaret for den offensive biten.

Pardew har selvfølgelig ikke gjort gull ut av gråstein, men heller slipt diamantene våre riktig. For det er nødvendigvis ikke dårlige forsvarsspillere vi har. Calderwood viste at han hadde peiling han også, men føler Pardew har tatt det videre. Man må også ikke undervurdere effekten av kontinuitet. Samtidig er forsvaret vårt såpass godt fordi vi ikke spiller så mye langt lenger. Når vi unngår å spille så mange lange baller, kommer de ikke så fort tilbake. Uten å ha en oversikt på det, vil jeg tro at vi har hatt ballen mye mer i kampene våre denne sesongen, kontra samme kamper i forrige. Det er i allefall måten jeg ser på det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 28. Sep. 2011, 14:18 »
Stopp diskusjonen om midtstopperne i Jonas sin tråd!

Konklusjon:
Coloccini ≥ S Taylor

Over til Jonas; fortjener han fast plass på venstrekanten, eller vil Marveaux være å foretrekke? Hvis ikke Santon er den defensive tryggheten vi trenger (Raylor, grøss og gru) vil det kanskje være noe offensivt å putte Marv på venstrekanten? Jeg foretrekker vinger med konstruktive involveringer og gode pasninger/innlegg, men synd hvis dette skal gå på bekostning av at vi blir rævkjørt på venstrekanten. Mitt forslag er derfor å kjøre Marv mot dårlige motstandere, mens Jonas må spille mot antatt bedre motstand.

Kjør debatt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 28. Sep. 2011, 14:21 »
Stopp diskusjonen om midtstopperne i Jonas sin tråd!

Konklusjon:
Coloccini ≥ S Taylor

Kjør debatt.

Okay boss.

Synes foreløpig ikke at det er verdt å eksperimentere med den startoppstillingen som har gjort det såpass bra. Skulle det derimot begynne å gå på tverke, kan jeg være mer åpen for å sette innpå en mer kreativ Marveaux for Jonas i noen kamper.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 28. Sep. 2011, 14:28 »
Var ikke meningen å provosere med "konklusjonen". :P
Vil bare si at Colo er tilnærmet like god som Taylor, men jeg vil nok stole litt mer på Colo. Ikke for å ta den diskusjonen videre. Irriterer meg over tråder som sporer helt av.