20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185336 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #675 på: 27. Sep. 2011, 20:54 »
Steven Taylor har snitt på 6.8 på skysports sin børs. På EA sin offisielle Player Index innehar han en solid 14. plass, og er klart høyest av våre spillere. Colo er nummer 61 eller noe. Du kan bare ikke la dine subjektive meninger veie tyngre enn slik statistikk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 27. Sep. 2011, 20:58 »
...Varmer opp til å høre Inspectors "analyse", som helt sikkert går ut på at Saylor "stjeler" taklingene til Colo...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 27. Sep. 2011, 21:17 »
Steven Taylor har snitt på 6.8 på skysports sin børs. På EA sin offisielle Player Index innehar han en solid 14. plass, og er klart høyest av våre spillere. Colo er nummer 61 eller noe. Du kan bare ikke la dine subjektive meninger veie tyngre enn slik statistikk.

Eivind: Den diskusjonen gidder jeg ikke å ta en gang til. Og min oppfatning av Nolan var basert på taktiske analyser på nettet, hans pasningsmønster og logisk sans. At få savner Nolan, beviser det jeg har sagt hele tiden.

Torfinn: Som samfunnsviter, vil jeg påpeke at statistikk aldri er objektiv.Skysports karakterer har etter mitt skjønn vært på jordet flere ganger. Det er en eller få personer som står for karaktersettingen. Ergo er ikke disse stemmene representativt for alle fotballeksperter på øya.  Når vi i tillegg legger til at flere av de såkalte ekspertene i britisk media til tider har blitt anklaget for å stille totalt uforberedt, så blir den karaktergivningen like objektiv som vår karakterbørs i dette forumet. At Tayls leder en karakterbørser trenger  ikke å bety at han i år har vært en bedre spiller. Colo er f.eks involvert i spillet i større grad enn Tayls, gjør flere vanskelige pasninger, tar vanskeligere valg (spiller seg ut av forsvar), setter opp angrep mv, ergo blir fallhøyden også større. 

Samme tankegang kan brukes om EAs spillerindex, hvor spillere får poeng etter blant annet gis  ut i fra  deltagelse i en "winning performance." Dette er operasjonalisert i klareringer,taklinger, redninger mv. men pasninger faller utenfor! Dette slår jo fullstendig feil ut for Colo, som er en SPILLENDE midtstopper. Hvor Taylor takler, bryter som oftest Colo foran, hvor Tayls klarerer ball, spiller Colo ballen til medspiller. Logisk nok, vil da Tayls sanke en rekke poeng, som Colo da ikke får. I ytterste konsekvens kan vi ta følgende situasjon: Tayls gjør en mindre feilvurdering, la oss si at han plasserer seg litt galt. Dette registerers ikke i statistikken.  Men konsekvensen av denne feilen  er at han må gjøre en blokkering på et skudd innenfor for vår 16m. Resultatet er at Tayls får plusspoeng for en negativ situasjon som han bidro til å skape.  Colo - som den bedre spilleren han er - ville på den andre side plassert seg riktig i den situasjonen, og dermed forhindret at den i det hele tatt oppstod.  Dette vil derimot statistikken ikke fange opp. Som eksemplet ovenfor har vist, er tall og statistikk sjelden objektiv. De resultatetene man får, er avhengig av hvordan man tolker tallene man har foran seg.

Men når det er sagt, var Tayls bedre enn Colo mot QPR.
« Siste redigering: 27. Sep. 2011, 21:47 av InspectorC »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 27. Sep. 2011, 21:45 »
Så storsinnet av deg å innrømme at han var bedre i én kamp.

Colo er mange hakk svakere enn Tayls i lufta. I tillegg har han ikke samme evne til å rydde opp i egne feil, som f. eks. mot Villa. Taylor er, uten å overdrive, den beste i ligaen til å blokkere skudd.

Jeg synes de utgjør en meget spennende stopperduo, og vil helst se begge i flere sesonger framover. Men skulle jeg valgt, hadde det blitt Taylor. Og nei, ikke fordi han er en local lad.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #679 på: 27. Sep. 2011, 21:55 »
Er enig i at Colo ikke var helt patent på målet til Villa. Men Danglebær var veldig heldig med hvor ballen landet. Colo blokkerte skuddet, men ballen falt jo død i føtene på Danglebær.

Taylor er god til å ofre seg, men ikke den beste. Du kan slenge inn hele forsvaret til Everton og Terry ikke minst. Regner med du har sett det horisontale bildet av Terry som ligger ute, hvor han går med hodet først inn for å blokkere et skudd. Uansett flisespikkeri. Synes det er flott at tayls nå endelig har tatt steget.
« Siste redigering: 27. Sep. 2011, 22:02 av InspectorC »

Simmi

• Gjest
« Svar #680 på: 27. Sep. 2011, 22:58 »
Hvordan noen kan mene at Saylor er bedre enn Colo, er for meg, helt uforståelig. Tayls har vært god, men mye av æren skal Colo ha. Han er klasse. Pur klasse.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #681 på: 27. Sep. 2011, 23:04 »
Seriøst? Jeg trodde ikke noen ville i være i nærheten av å påstå at Taylor er bedre enn Colo!? Colo er for meg milevis bedre enn Taylor, og jeg føler meg ganske sikker på at mye av grunnen til at Taylor nå er inne i en god periode nettopp er pga argentineren ved sin side.

Taylor vs Williamson, den ser jeg. Men Taylor vs Colo er så tungt på den ene siden at det gjør vondt...

Den EA indeksen er ikke helt god, er feks Danny Simpson den 20 beste spilleren i PL??
« Siste redigering: 27. Sep. 2011, 23:10 av Kesse »

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #682 på: 28. Sep. 2011, 00:03 »
Hmm uansett syns jeg Gutierrez fortjener ny kontrakt

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 28. Sep. 2011, 00:06 »
Denne EA-indeksen er jo den samme som ga Milner tre bonuspoeng i Fantasy i helga, en kamp han spilte 13 minutt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 28. Sep. 2011, 00:40 »
Og han skiller seg fra f. eks. Kevin Nolan på hvilken måte?

I wouldn't let Nolan shag my wife!

Hahaha! :D Ikke jeg heller!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 28. Sep. 2011, 00:50 »
Denne EA-indeksen er jo den samme som ga Milner tre bonuspoeng i Fantasy i helga, en kamp han spilte 13 minutt.

Og samme som mente at Shaun Wright Phillips var en av banens aller dårligste i QPR-Newcastle kampen, men Obertan og QPRs Anton Ferdinand ble begge gitt 2 i bonus til tross for at de spilte elendig i den kampen..
« Siste redigering: 28. Sep. 2011, 00:51 av thomashaer »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #686 på: 28. Sep. 2011, 01:24 »
Seriøst? Jeg trodde ikke noen ville i være i nærheten av å påstå at Taylor er bedre enn Colo!? Colo er for meg milevis bedre enn Taylor, og jeg føler meg ganske sikker på at mye av grunnen til at Taylor nå er inne i en god periode nettopp er pga argentineren ved sin side.

Taylor vs Williamson, den ser jeg. Men Taylor vs Colo er så tungt på den ene siden at det gjør vondt...

Nå vet jeg ikke helt hvordan denne diskusjonen har klart å komme frem i tråden om Gutierrez, men må si meg helt enig med Kesse her. Colo skal ha mye av æren for formen Taylor er i, og lenge måtte det fortsette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 28. Sep. 2011, 01:53 »
Jeg er dog av den oppfatning at Steven Taylor hele veien har hatt et vannvittig potensiale. Spør du meg har Taylor vært fullt på høyde med Colo kvalitetsmessig denne sesongen - og avslutningen av forrige. Ser forøvrig ingen som sier at Colo er dårligere enn Tayls her - men mulig jeg er blind da. Men at Tayls har vært solid i år skal vel for faen ikke Colo alene ha kreds for. Etter mitt syn har Tayls gang på gang vist potensiale de gangene han har fått spille fotball regelmessig.
Noen vil kanskje også huske tilbake til Inspectors "gjerrige faen"-analyser av Tayls der han fikk gjennomgå under kontraksforhandlinger mens han ikke ble enig med Vegas-Kjell på toppen og dermed var en lang svakere midtstopper enn Willie. Jeg sier haha, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #688 på: 28. Sep. 2011, 04:24 »
Men at Tayls har vært solid i år skal vel for faen ikke Colo alene ha kreds for.

Nei nei, men mye.

Bare husk tilbake på hvordan Taylor har spilt med andre stoppere. Kanskje det mest relevante eksempelet er Williamson. Så sammenligner du prestasjonene dems når de har spilt sammen med Colo.

Det likner veldig på Woodgate-effekten spør du meg.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #689 på: 28. Sep. 2011, 08:18 »
Hmm uansett syns jeg Gutierrez fortjener ny kontrakt
Enig med du :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!