20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185284 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #660 på: 27. Sep. 2011, 19:42 »
Hvordan Colo skiller seg fra Nolan? Er det virkelig et spørsmål?

Tenkte egentlig det samme selv :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 27. Sep. 2011, 19:43 »
Hvordan Colo skiller seg fra Nolan? Er det virkelig et spørsmål?

Enig. Colo har lange krøller, mens Nolan knapt har hår.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 27. Sep. 2011, 19:46 »
Hallo? Det jeg sikta til var følgende:

Han blir 30 i januar, men Colo er unntaket som bekrefter regelen. Han er aldri skadet, ikke spesielt rask, så han vil sannsynligvis holde alderen godt.  Så fremt han unngår alvorlige skader tror jeg at han holder i fem nye år.

Kun at disse tingene passer meget godt også på Nolan, men jeg mener å huske at pipa hadde en annen låt når det gjaldt å fornye den kontrakten. At dere synes at Colo er en så forferdelig mye bedre spiller er i og for seg ok, men Nolan var vår toppscorer og kaptein forrige sesong. Er ikke så verst han heller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 27. Sep. 2011, 19:48 »
Nei, det var sikkert derfor PL-klubbene lå langflate etter han da vi solgte han.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #664 på: 27. Sep. 2011, 19:49 »
Og han skiller seg fra f. eks. Kevin Nolan på hvilken måte?

I wouldn't let Nolan shag my wife!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 27. Sep. 2011, 19:49 »
Tror egentlig ikke så mange ville ligget langflate etter Colo heller, om jeg skal være helt ærlig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 27. Sep. 2011, 19:51 »
Neinei, da har vi tydeligvis en totalt motsatt oppfatning! :) Men greit nok det :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 27. Sep. 2011, 19:52 »
Hallo? Det jeg sikta til var følgende:

Han blir 30 i januar, men Colo er unntaket som bekrefter regelen. Han er aldri skadet, ikke spesielt rask, så han vil sannsynligvis holde alderen godt.  Så fremt han unngår alvorlige skader tror jeg at han holder i fem nye år.

Kun at disse tingene passer meget godt også på Nolan, men jeg mener å huske at pipa hadde en annen låt når det gjaldt å fornye den kontrakten. At dere synes at Colo er en så forferdelig mye bedre spiller er i og for seg ok, men Nolan var vår toppscorer og kaptein forrige sesong. Er ikke så verst han heller.

Trust me, hadde Nolan vært like god som Colo, ville jeg vært forbanna som få om han hadde blitt solgt. Men det er han ikke. Colo er limet som holder forsvaret sammen. Aldri skadet, den mest teknisk begavede stopperen i pl. Colo er uerstattelig, det er ikke Nolan, for å si det mildt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 27. Sep. 2011, 19:59 »
Han har jo ikke vært vår beste midtstopper en gang så langt i sesongen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 27. Sep. 2011, 20:02 »
Jeg er enig med deg her, torfinn. Den "begrunnelsen" man gir for at Colo skal få ny kontrakt er de samme argumentene som Nolans tilhengere brukte om han. Men da var 30 år plutselig "kjempegammelt", steinaldergammelt. Ikke spesielt rask, men holder alderen godt.

Jeg er like forbanna usikker på om Colo holder dagens nivå i en alder av 34 som om Nolan gjør det. Min erfaring er at også midtstoppere blir stadig dårligere når de kommer opp i 30-åra. Enkelte unntak finnes det, men det er ikke sånn som med keepere, at man er på sitt aller beste fra man er 34-35 år og til man runder 40.

Det er mest sannsynlig ingen som ikke vil at Colo skal ha ny kontrakt, og gjerne fem år. Men at forskjellen på en forsvarsspiller og en midtbanespiller er så forbanna stor er jeg ikke enig i.

Men Colo er bedre og viktigere i sin posisjon enn Nolan var i sin. Og har ingen reelle konkurrenter. Det er et langt, langt sterkere argument for Colo, enn at "30 er ingen alder". Sjelden skadet, holder seg godt. Mangler fart, men hva gjør vel det, så lenge han er en knakende kjekk kar med lange krøller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 27. Sep. 2011, 20:07 »
Nettopp. Jeg synes ikke det er så forbanna stor forskjell på de to sakene, bortsett fra det du nevner, at Colo er vanskeligere å erstatte fordi man ikke har samme "pool" med stoppere å ta av som midtbanespillere. Synes det blir feil å bruke samme argumenter MOT Nolan og FOR Colo.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 27. Sep. 2011, 20:39 »
Nå må folk få opp øya. Er faktisk et reelt poeng at det finnes nok av Nolan-typer, men få midtstoppere som holder høy klasse. Man ser jo at vi fikk en erstatning for Nolan ganske greit i Cabaye.

Og få en god midtstopper er derimot verre, hvor mye har vi ikke slitt på den plassen de siste årene. Cacapa, Boumsong, Rozenthal, Onyewu etc.
En forlengelse av Colo sin kontrakt hadde vært lurt, selv med ikke altfor stor fart om noen år så har han en ro, ballkontroll og spilleforståelse som vi bør beholde.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 27. Sep. 2011, 20:43 »
Og på toppen av det ser Saylor - Colo veldig bra ut om dagen. Saylor - Willy ser helt jævlig ut. Willy - Colo funker.
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 27. Sep. 2011, 20:43 »
Han har jo ikke vært vår beste midtstopper en gang så langt i sesongen.

Er du full?? Det er jo nettopp fordi Colo spiller ved hans side at Tayls er god. Sett Williamson og Taylor sammen og du skal se på kaosforsvar. Det er ikke alderen som har vært argumentet for Nolan, mens hans kapasitet som fotballspiller. Han er en middelmådighet. Og forskjellen mellom en midtbanespiller og en forsvarsspiller er stor. Det stiller helt andre krav til bevegelighet for en midtbanespiller. 

At Colo  er uerstattelig har lite med "poolen" av stoppere vi har å ta av, men med kvaliteten på spilleren å gjøre. Vi har jo bøttevis med midtbanespillere, men fortsatt er cabaye og tiote uerstattelige, rett og slett fordi  de er så forbanna gode. Vi kan ha en stor reserve av forsvarere, men sannsynligheten for at en av dem er i stand til å fylle skoa til Colo er ikke stor.

Når det er sagt, ville jeg vært i mot en kontraktsforlengelse om Colo hadde vært skadeforfulgt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 27. Sep. 2011, 20:50 »
Eller for å snu litt på det: Det er fordi Tayls slipper å spille ved siden av Bramble eller Boumsong som nå gjør han så forbanna god.