20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #390 på: 26. Okt. 2009, 16:24 »
For meg er han en veldig svak fotballspiller totalt blottet for end-product. Denne fyren levde godt på god innsats da han kom til oss, og også det at han faktisk har et visst potensiale til å drible av spillere på gode dager. Men jeg syns mye skal skje før jeg blir fornøyd med ham. Ikke noen imponerende fart i ham, total mangel på innleggsfot og skuddfot, og han er ikke noen tradisjonell ving som holder bredden i laget. Fyren er flere hakk under en spiller som Damien Duff.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #391 på: 26. Okt. 2009, 16:43 »
Generelt er Jonas en fotballdum spiller. Løpene hans stemmer ikke og overblikket hans er så dårlig at han altfor ofte slipper ballen til feil spiller, hvis han slipper ballen. Farten hans er ikke mye å skryte av, han har en brukbar teknikk, men han kan ingen finter. Ihvertfall som jeg har sett. Han kan heller ikke skyte, skyter like dårlig som Martin Andresen og derfor er han ingen trussel egentlig, når han ikke kommer forbi spillere, sentrer eller skyter. Arbeidsinnsatsen hans er ok. Det er veldig mange spillere som gir alt for laget, så det holder på langt nær ikke. Hva Jonas egentlige styrker, som har gjort at han er der han er vet jeg ikke, men det er selføgelig noe.
Jeg ser ikke at Jonas egentlig betyr mye for laget, utenom i bredden. Jeg vil at vi muligens kvitter oss med ham i Januarvinduet og kjøper eller leier en ny ving som kan gjøre en bedre jobb. Da kan vi forhåpentligvis få rundt 1 million pund, kanskje to, og vi trenger ikke mer en det for og kjøpe en fullt brukbar vingspiller.
At han inponerte i starten i fjor tror jeg var fordi egentlig alle spillerne ga blaffen i laget det året, og på grunn av at han er flink til å løpe skilte han seg mere ut. Nå som vi er kommet ett nivå lavere ned er det enklere motstandere og egentlig lettere å legge inn en grei arbeidsinnsats. For jeg synes Jonas har vært en av de dårligste på laget i år, og han kan gå rett inn i historibøkene som en av de største floppene.
Så i Januar: Selg!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 26. Okt. 2009, 16:46 »
For meg er han en veldig svak fotballspiller totalt blottet for end-product. Denne fyren levde godt på god innsats da han kom til oss, og også det at han faktisk har et visst potensiale til å drible av spillere på gode dager. Men jeg syns mye skal skje før jeg blir fornøyd med ham. Ikke noen imponerende fart i ham, total mangel på innleggsfot og skuddfot, og han er ikke noen tradisjonell ving som holder bredden i laget. Fyren er flere hakk under en spiller som Damien Duff.

Er det helt unaturlig for deg at Jonas kan vere inne i en svakke, som alle andre spillere? Er du den eneste på dette forumet som ikke så og si har konkludert med at Duff var som fotballspiller for et par år siden? Duff var elendig i omtrent hele sitt opphold i Newcastle, og når han no gjør det rimelig bra i Fulham, så er han på grunnlag av det en bedre fotballspiller enn Jonas. Morsomt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 26. Okt. 2009, 16:57 »
Du kan jo se hvem jeg var mest positiv til mot slutten av forrigesesong og i sommer, du! Jeg vil påstå jeg relativt tidlig ble ganske skeptisk til Jonas, og han har ikke gjort noe som helst for å endre akkurat det bildet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 26. Okt. 2009, 17:03 »
Veldig enig med Kristoffer. Han startet meget lovende, men det tok ikke så veldig lang tid før jeg så hvilken begrenset fotballspiller den mannen er. Hvordan han kan være et så soleklart førstevalg på Argentina er for meg et av de største spørsmålene når det gjelder fotball.

Jeg hadde lett byttet ut Jonas mot Duff.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 26. Okt. 2009, 17:07 »
Ryan Taylor har fremstått som en langt bedre ving også i CCC.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 26. Okt. 2009, 17:36 »
Jepp. Raylor har slått en god del glimrende dødballer og innlegg denne sesongen.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #397 på: 26. Okt. 2009, 22:00 »
Jeg er enig i det meste av kritikken deres mot Jonas. Han har vært veldig svak i det siste. Dog synes jeg vi har sett noe av hva kan gjøre denne sesongen, et eksempel er kampen mot Palace der han hadde 2 assist, der spesielt den første til Nolan var det vel overbeviste meg om at han faktisk kan.
Noen avslutninger av klasse kan vi nok derimot bare gi opp. Men husk at vi har et relativt svakt trenerapparat om dagen, som nok ikke klarer å få maks ut av alle spillerne. I tillegg har vi nok en tendens til å sammenligne han med de virkelig gode vingene vi har hatt i senere tid, som Robert, Solano og Milner. Jonas har så langt vært laaangt unna disse i kvalitet, men jeg anser han alikevel som en viktig spiller i laget vårt per dags dato. Men han kan være en utrolig frustrerende spiller å se på til tider.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #398 på: 26. Okt. 2009, 22:16 »
Er enig i at Jonas har vært svak, men tror vi fortsatt ikke har sett det beste fra han enda. Han bør jo ta seg opp hvis han skal være med i Argentina troppen til VM.

Peter

• Gjest
« Svar #399 på: 27. Okt. 2009, 15:11 »
Er enig i at Jonas har vært svak, men tror vi fortsatt ikke har sett det beste fra han enda. Han bør jo ta seg opp hvis han skal være med i Argentina troppen til VM.

Den troppen tror jeg han er ganske sikker uansett form og prestasjoner. Når Maradona tar han med til kamper når han spiller like dårlig som vanlig er hsn nok ganske sikker, hvis ikke Maradona blir sparket før den tid...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 27. Okt. 2009, 18:11 »
Grunnen til at Jonas spiller for Argentina er hans defensive egenskaper. Midtbanespillere som er gode bakover finnes ikke så mye av i Argentina, og han er en arbeidshest og ryddegutt slik at Messi & co kan få lov til å herje slik de vil offensivt. Nøyaktig samme rolle som f.eks Park Ji Sung har i Man.utd.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 27. Okt. 2009, 18:16 »
Eg mener Jonas er i Argentina sin tropp fordi han er god nok. Grunnen til at han ikke har vert god for oss denne sesongen, er at han ikke er god på drible uten å vere i fart. Desverre blir det omtrent bare slike situasjoner for han, når han spiller for et lag som omtrent kun møter lag som ligger lavt. Spiller Jonas mot lag som står høyt, er han klasse.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 28. Okt. 2009, 16:37 »
Vel, det er sjelden lag står høyt mot oss denne sesongen. Vi er the team to beat for samtlige lag denne sesongen. Og da legger veldig mange seg veldig langt tilbake i banen og nekter oss rom og nekter oss å hvile særlig lenge med ballen på deres halvdel. Men det er vi forøvrig heller ikke i stand til, så der skal de kanskje ikke ha all verdens til ære. Uansett, poenget er at hvis Jonas ikke kan prestere mot lavtliggende forsvar, har vi liten bruk for ham.

Når det er sagt, så tror jeg det er fullt mulig å få nytte av Jonas også mot lag som legger seg lavt. Det handler bare om å ha en klar plan for spillet, og i Jonas ballen i situasjoner hvor han kan avansere med ball. Jonas må ligge dypere i banen, og være den som presser oss fremover gjennom sine dribleegenskaper, og evnen til å komme forbi oppassere. Men da kan han ikke motta ballen så høyt at motstanderen står to meter unna han, når han mottar ballen. Jonas er ikke i stand til å drible når han står stille. Han må komme i fart for å kunne ha mulighet til å drible seg forbi.

Å løpe tre meter og deretter stoppe, drible rundt seg selv et par, tre ganger og deretter ta med seg ballen fremover er ikke Jonas´stil. Men i de siste kampene er det nettopp slike utfordringer Jonas har fått.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 28. Okt. 2009, 16:50 »
En kantspiller skal i utgangspunktet stå høyt og bredt i laget, og så lenge vi skal spille enten 4-4-2 eller 4-5-1 med Jonas på kant så skal det også være oppgaven hans. Det ødelegger hele strukturen i laget, hvis man skal begynne ligge lavt med kantspillerne, da får vi aldri flyttet opp den sentrale midtbanen vår, og vi vil heller ikke kunne klare å beholde ballen inne på motstanderenes halvdel.

Det eneste jeg vil ha Jonas til å gjøre er at han skal velge litt enklere løsninger iblant. Han trenger ikke utfordre hver gang han får ballen, han må lære seg å spille korte enkle pasninger når vi er i angrep. Altfor ofte roter han vekk ballen. Og jeg er uenig i at Jonas ikke er kapabel til å dra av et par mann selv om han må stopp-starte, det gjør han faktisk ganske ofte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #404 på: 29. Okt. 2009, 00:09 »
Jonas trenger litt avslutningstrening, så blir han akkurat som Ginola. Også trenger man å få gjennomført litt bevegelse-trening for midtbane/angrep. De må samarbeide mer.