20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #360 på: 21. Aug. 2009, 14:55 »
Tusen takk skal du ha Maradona  :P

Maradona er og forblir en gud.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 21. Aug. 2009, 15:47 »
Vet ikke helt om Sir Bobby Robson ville vært helt enig i den siste setningen din, GMC. Virker som at han bar nag til Maradonas "Guds hånd" helt frem til den dagen han døde. I likhet med semifinaletapet for Tyskland i 1990.
Men det er en annen sak.

Flott at Maradona nærmest lover Jonas en plass i VM-troppen, om han fortsetter å spille bra for Newcastle.

Når det gjelder hvilken side Jonas skal spille på, så synes jeg han gjør en god jobb på venstresiden, sammen med Enrique. Jeg tror ikke vi skal begynne å forvente at Jonas vil komme til så veldig mange bedre innlegg om han spiller på høyre. Jonas vil fremdeles spille på SIN måte, uansett om han spiller der eller der. Og personlig mener jeg at hvis Jonas fortsetter å være tredje sist på ballen, som han var på 1-0 mot Reading, så er det ingenting som er bedre enn akkurat det. Enrique slår bedre innlegg enn Jonas, selv om også Enrique har en del å gå på i avleveringene. Sjansen for at Enrique skal treffe på ett av tre innlegg er langt større enn for Jonas, som sannsynligvis må slå 10 innlegg for å treffe én gang.

Jonas er den som skal gi oss sjansen på dødball. Jonas er den som skal gjøre motstanderens backer utrygge. Jonas er den som skal bane vei for sidebackene til å legge inn. Jonas er den som skal løpe til han stuper. Jonas er grovarbeideren som like gjerne er tredje sist på ballen, som nest sist.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 21. Aug. 2009, 15:53 »
Vet ikke helt om Sir Bobby Robson ville vært helt enig i den siste setningen din, GMC. Virker som at han bar nag til Maradonas "Guds hånd" helt frem til den dagen han døde. I likhet med semifinaletapet for Tyskland i 1990.
Men det er en annen sak.

Ja, det er en annen sak. For så om Sir Bobby Robson (R.I.P.) ikke liker Maradona, betyr det at jeg ikke kan gjøre det....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 21. Aug. 2009, 18:08 »
For all del, jeg mente ikke å antyde noe annet. Var bare noe jeg kom på der og da.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 21. Aug. 2009, 19:25 »
Kanon! Selv om eg ikke synes at Jonas har spilt nokke serlig godt siden i fjor høst, så er han alltid en trussel for motstander. Han bidrar med noe anarledes, som eg tror blir avgjørande om vi skal henge med i toppen.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #365 på: 21. Aug. 2009, 19:27 »
Merker jeg er mer usikker på de "Jeg blir og skal være med å kjmpe om opprykk" utsagna nå, selv om dette er litt annerledes så er jeg faen ikke sikker på om Jonas blir.
Om han blir så er han helt klart en GOD spiller og ha med i CCC.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #366 på: 21. Aug. 2009, 23:03 »

Når det gjelder hvilken side Jonas skal spille på, så synes jeg han gjør en god jobb på venstresiden, sammen med Enrique. Jeg tror ikke vi skal begynne å forvente at Jonas vil komme til så veldig mange bedre innlegg om han spiller på høyre.

Akkurat det du sier ang samarbeidet mellom Jonas og Enrique, er viktig. Enrique har uttalt en del ganger at han synes det er mye bedre å spille med Jonas foran seg fordi de kan samme språket, og er vant til den samme type fotball. Enriques innlegg kommer seg sakte, men sikkert, og Jonas legger også til rette for at Enrique kan komme til de innleggene. Dessuten må det være en drøm for en back å ha en så god defensiv ving som Jonas foran seg. Gir veldig mye hjelp til backen :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #367 på: 22. Aug. 2009, 12:10 »
Hmm så akkurat i Teamtalk at Jonas er linket til Barcelona???? Kan bare ikke se at de skal ha bruk for ham?? For Jonas selv må da et evt bytte bli relativt ugunstig fordi han neppe vil få mye spilletid. Hmm katagoriserer dette som løse rykter inntil det motsatte er bevist

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 22. Aug. 2009, 12:12 »
Skysports har også meldt det, og Jonas selv har sagt at han er interessert.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 22. Aug. 2009, 15:39 »
Barca? Greit nok, Nufc er vel den klubben for tida so får minst potensial ut av spelarar for tida. Men eg kan ikkje skjønne at Jonas er god nok for Barca. Synst han knapt er god nok for oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 23. Aug. 2009, 04:17 »
Tja. Det er ikke usannsynlig at Barca verdsetter spisskompetansen til Jonas i større grad enn vi gjør, og at Guardiola har en plan for hvordan han skal utnytte denne spisskompetansen.

Jonas er veldig utypisk britisk i spillestilen. Veldig glad i ball. Veldig glad i å utfordre med ball. Løper også som et helvete uten ball, og liker de små, korte pasningene bedre enn de lange crossene eller de knallharde skuddene.
Sånn fungerer ikke verden for oss anglofile. Det er liksom ikke sånn en ving i Premier League skal opptre.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #371 på: 23. Aug. 2009, 04:35 »
Joda, hvis han er særdeles god på alle de tingene, er det slik vi liker en ving skal opptre. Hvertfall jeg. Men det blir annerledes når han er litt over medioker, sett i et perspektiv med de beste, på de tingene. Han er veldig god på sitt beste, men det blir litt lite fremdrift og farlig når han befinner seg ute på kanten. Dumt å si dette i dag, da han hadde to assist.
Tror Guardiola vil bruke han som en ryddegutt. En jobb jeg tror hadde passet Jonas veldig bra.

Anser Jonas mer som en type Messi-ving, enn Ronaldo (bare for å ta eksempler av øverste klasse). Messi er også veldig glad i ballen. Glad i å utfordre med ball. Liker også de små, korte pasningene bedre enn de lange crosserne eller de knallharde skuddene. Men det er klasseforskjell når de to spillerne har ballen. Hvis Jonas hadde tatt litt riktigere valg, litt oftere (som han tydeligvis gjorde hvertfall to ganger i dag) blir det litt farligere.
Jeg vil absolutt beholde Jonas i klubben. Vi trenger han, og tror Enrique trenger han. Enrique er liksom litt bedre med Jonas foran seg. Men Jonas må få det til å gå litt fortere, litt færre touch noen ganger. Så tror jeg har blir en enda viktigere bidragsyter til et opprykk :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 23. Aug. 2009, 04:40 »
Klasseforskjellen på Jonas og Messi er enorm. Og det er tidenes understatement. For å si det jævlig mildt.

Men joda, i spillestil er de nokså like. Jeg tror Jonas vil komme bedre inn i det etterhvert som han forhåpentligvis lærer ligaen bedre å kjenne, og lærer seg å beregne når taklingene kommer. En manager som har lært seg hva man management er, fra den beste av dem alle på akkurat det feltet, vil nok kunne ha et og annet tips å bidra med der.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #373 på: 23. Aug. 2009, 04:46 »
Som jeg poengterte, jeg tok eksempler fra øverste hylle. Dvs at jeg ikke anser de som like gode, men relativt like i spillestilen.

Det med at Jonas lærer seg ligaen bedre å kjenne, og dermed vet litt mer sånn ca når taklingene kommer, tviler jeg ikke på. Det kan gjøre han godt hvis vi rykker opp igjen. Og hvis Shearer kommer inn, der du sikter til man management, så kan nok han lære Jonas noen hints & tips ja. Dog kommer ikke Shearer inn, men det hører hjemme i andre tråder.

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 23. Aug. 2009, 11:44 »
Nå som Jonas kan få en plass i VM troppen selv om han spiller i CCC så kan han endelig begynne å pestrere. Tror vi fikk see litt av det i går med tanke på sine 2 assist.
Jonas er gull verdt for oss denne sesongen.