20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185568 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #495 på: 22. Des. 2009, 16:43 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_5793469,00.html

Godt å lese! Jonas har bedt agenten sin slappe helt av og ikke prøve å se etter avtaler, for han vil være i Newcastle! Nå sier vel alle at de kan tenke seg å bli, men når han ber agenten sin slappe av, slapper jeg litt mer av =)

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #496 på: 22. Des. 2009, 17:22 »
Godt å høre! :D

Han har til tider denne sesongen vært svak. I det siste har han fått til godspill, og gjort en rekke gode kamper. Skulle ønske han bare hadde litt bedre avsluttninger...  ::)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 23. Des. 2009, 00:54 »
Jonas ser også ut til å trives med å spille for Newcastle også, tror ikke jeg har sett han så god over flere kamper som nå. Veldig lovende dersom dette fortsetter!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #498 på: 23. Des. 2009, 13:14 »
Tror nok mye av grunnen er Enrique. Dem tenker likt når dem spiller. Derfor det klinger så bra på venstresiden, syntes det er utrolig artig å se på dem. Gjør så mye rart å de får det til nesten hele tiden. Hjelper hverandre ganske mye, lager mye rom til hverandre å begge har gjennombruddshissighet som vi egentlig alltid har manglet de siste årene.
Ba Ba Ba!!!

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #499 på: 25. Des. 2009, 22:24 »
jonas er en vanvittig flott type i laget:) hadde han bare klart å SCORE FLER MÅÅÅÅÅL........ er liksom viktig det og
men digger ham vilt=D

Simmio

• Gjest
« Svar #500 på: 05. Jan. 2010, 10:57 »
Enig der, så han fikk en ball og kom alene med keeper. Han skjøt himmelhøyt over. Men digger spilleren :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 05. Jan. 2010, 13:03 »
Jonas spilte crap i begynnelsen av sesongen. Men i det siste har blitt utrolig mye bedre. Og ikke minst legger han ned mye innsats på banen. Det var ikke tilfeldig at Jonas var skadet da Enrique hadde den downperioden med noen defensive blundere. Jonas gir ham mye hjelp bakover.

Et av problemene også her er at vi ikke har sentrale spillere i stand til å slå gode pasninger som Jonas kan springe på.  Tenk om vi hadde hatt en bevegelig på midten, i stand til f.eks å ta i mot en pasning fra Jonas, vende opp og slå den tilbake på Jonas som har gått i bakrommet. Slikt ser vi aldri. Synd å si det, men Smith holder faktisk ikke PL-nivå tror jeg. Han kunne ha vært det med større arbeidsradius.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #502 på: 05. Jan. 2010, 14:32 »
Eg trur Smith kan halde PL-standard dersom han held seg frisk og får litt tid på seg. Det er ikkje alvorleg mykje mobilitet som skal til for å levere ein bra innsats som DM i PL. Huddlestone og Makelele har dominert i PL til ulike tider, og desse dekkjer/dekte ikkje alvorleg mykje av banen dei heller. Eg seier ikkje at A.Smith er ein spelar i klasse med dei to ovanfornemnde, men eg trur det blir bra dersom han får ein betre mann ved si side. Eg skulle gjerne sett Guthrie i den andre midtbanerolla sentralt, ettersom han har vist denne sesongen at han har ein veldig bra pasningsfot og eit bra overblikk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 05. Jan. 2010, 18:36 »
Smith er ok, men han har ikke nok strenger å spille på for å hevde seg i toppen av PL.  Smith er verdens beste takler, ment that's it. Makelele var på sitt beste sykt god. Og Huddelstone tror jeg kommer til å bli en av de store i fremtiden. Har en  kroppsstyrke få har og en gudsbenådet pasnings- og skuddfot..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #504 på: 05. Jan. 2010, 18:56 »
Smith har et godt fotballhode, og gjør ting enkelt. Jeg er sikker på at han har det som skal til for å kunne spille i PL, og gjøre det bra :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 05. Jan. 2010, 22:34 »
Smith har et godt fotballhode, og gjør ting enkelt. Jeg er sikker på at han har det som skal til for å kunne spille i PL, og gjøre det bra :)

Han har forstått at han ikkje evner å finne bakrommene han kan stikke passninger i eller å dra av spillere. Derfor gjør han det enkelt. Hadde han hatt et virkelig godt hode og forståelse hadde han kunne lest spillet bedre å oppfattet rommene som åpnet seg. Skal uansett ikke ta fra Smith noe som helst for hans prestasjoner denne sesongen, men eg mener han er alt for begrenset fotballmessig til å klare å bli noe serlig bedre enn det vi har sett fra han dei siste åra i PL. Han er rett og slett ikkje bedre enn det lenger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 06. Jan. 2010, 09:31 »

Han har forstått at han ikkje evner å finne bakrommene han kan stikke passninger i eller å dra av spillere. Derfor gjør han det enkelt. Hadde han hatt et virkelig godt hode og forståelse hadde han kunne lest spillet bedre å oppfattet rommene som åpnet seg. Skal uansett ikke ta fra Smith noe som helst for hans prestasjoner denne sesongen, men eg mener han er alt for begrenset fotballmessig til å klare å bli noe serlig bedre enn det vi har sett fra han dei siste åra i PL. Han er rett og slett ikkje bedre enn det lenger.

Akkurat! Smith er omskolert. Og det merkes. Hadde gutten spilt defensiv midtbane hele sin karriere tror jeg han ville vært mye bedre. Ta ikke feil, jeg liker Smith. Men jeg mener han besitter for få kvaliteter som defensiv midtbanespiller, spesielt hvis vi ikke ønkser å kjempe i bunn av tabellen av PL neste sesong (bank i bordet).

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 06. Jan. 2010, 11:20 »
Eg har trua på at Smith kan bli ein habil defensiv midtbanespelar i PL. Dette er første sesong Smith har holdt seg fri fra skader, og vi ser allerede klar framgang. Argumentet mot at han nylig er omskolert fell på si eiga urimelighet, det burde jo egentlig berre bety at han har potensiale til å bli endå bedre i posisjonen. Dessuten er det få som har så mykje PL-erfaring som Smith, så det blir heilt klart ein viktig mann å ha med vidare.

Einaste ankepunktet mitt mot Smith til tross for at han har ei defensiv rolle er at han kunne involvert seg meir framover. Så god som han var som spiss burde han i det minste score på ein corner eller eit langskudd i ny og ne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 07. Jan. 2010, 17:44 »
Så god som han var som spiss? Det er 10 år siden, den gangen han var ung og lovende Leeds-spiller, og omgitt av klassespillere som Viduka, Kewell, Woodgate, Rio Ferdinand, Lee Bowyer og sist, men ikke minst, Erik Bakke :P

Dessuten synes jeg egentlig ikke han var SÅ god den gangen heller.

Smith bærer preg av å være omskolert, og han gjør ting enkelt. Men han har i det minste innsett sine begrensninger, og det er på alle mulige måter positivt, vi kan ikke begynne å vinkle det negativt. Hvis han ikke hadde visst sine begrensninger hadde vi hatt med en særdeles farlig spiller å gjøre, i negativ forstand. Han hadde vært farlig for oss, ikke for motstanderen. Hvis Smith hadde prøvd seg på trange gjennombruddspasninger med høy risiko, begynt å drible motspillere og prøvd på alt det som vi vet han ikke kan, så hadde vi mistet ballen jævlig ofte i farlig posisjon, og fått det ene kontringsmålet etter det andre mot oss. Ja, selv i Championship hadde det skjedd, selv om skadene ikke på langt nær hadde vært så store som i PL.

Det hadde selvfølgelig vært optimalt med en mye bedre spiller, som er født og oppvokst i denne posisjonen. En spiller som kan slå gjennombruddspasninger, drible av et par mann og skyte fra 50 meter rett i krysset. Men slike spillere vokser ikke på trær. Alan Smith er kanskje vårt beste midtbaneanker siden David Battys glansdager, i hvert fall siden gamle Speed hadde den rollen, også han omskolert.

Alan Smith er fotballklok. Han vet at han må spille enkelt, for å lykkes. Og nettopp fordi han spiller så enkelt, så lykkes vi. Smith er en glimrende ballvinner, og er det god nok bevegelse rundt han, så skal han ikke ha noen problemer med å vende opp og slå en pasning til en bedre plassert medspiller fremover i banen. Og hvis han har mann i rygg, så er han smart nok til å slå støtte, i stedet for å prøve å vende opp og drible, og han er dyktig nok til ikke å slå for løse pasninger, slik at motstanderen plukker opp ballen før vår midstopper.

Han er ikke en mann for europaeventyr, for titteljakt og topp 4. Men han er en mann som spiller på det jevne, som vil være en viktig stabilisator, og som bidrar til at Nolan og Guthrie kan gå mye mer inn i boksen og være farlige målscorere. Smith har vært for mye skadet og blitt for gammel for spissjobben. Derfor fungerer han nå ypperlig som DM i Championship, og han vil også gjøre det den første tiden etter et evt. opprykk. Men at han bør ha en yngre og bedre back-up enn Butt er soleklart.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 07. Jan. 2010, 22:26 »
Smith er ok, men han har ikke nok strenger å spille på for å hevde seg i toppen av PL. Smith er verdens beste takler, ment that's it.

Hehehe.