20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #255 på: 19. April 2009, 23:02 »
For all del. Jonas er ikke en dårlig spiller. Han har så til de grader innsatsen, men med ball er han ikke noe særlig. Men poenget er at James Milner er en mye bedre og mer komplett spiller enn det Jonas er...

Jeg synes han er kanon god med ballen i beina jeg. Problemet er heller at han er så vanvittig inneffektiv, noe Milner også var i Newcastle. Jonas er både raskere og har bedre teknikk enn Milner.

Milner har fått et bedre sluttprodukt i Villa, men jeg ser ikke bort i fra at Jonas også ville fått en forbedring dersom han hadde vært Villa spiller..

Dersom du sammenligner dagens Milner med Jonas er jeg enig. Men Newcastle utgaven av Milner var på ingen måte en bedre spiller enn Jonas etter min mening.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 19. April 2009, 23:10 »
Milner har generelt alltid hatt et bedre sluttprodukt. Også i Newcastle. Han har en finfin skuddfot, som han av og til viste frem, og innleggsfoten er langt, langt bedre enn onde tunger vil ha det til. Alt som er eksotisk er ikke nødvendigvis så mye bedre, Lars.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 20. April 2009, 01:54 »
Milner er også mye smartere i bevegelsene. Jeg savner stort sett mye fra Jonas når det kommer til offensive bevegelser. Han er god til å jobbe, for all del. Men Jonas kjappere enn Milner?
Jonas har kanskje bedre nærteknikk, men Milner er både sterkere og kjappere, samt har bedre skudd- og innleggsfot. Og han er smartere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 20. April 2009, 09:48 »
Nå har aldri jeg vært en av Milners største fans. Rett og slett fordi jeg synes han var elendig til å passere første forsvareren, samt slo dårlige innlegg. Jonas er, om mulig, enda dårligere til å slå innlegg. Men han har er langt mer kapabel til å få med seg ballen forbi et forsvar noe vi ser gang på gang hver kamp.. Begge legger ned en vanvittig stor arbeidsmengde per kamp, og ja, jeg tror Jonas er raskere enn Milner både med og uten ballen i beina.

Hvem av de jeg ville hatt dersom jeg fikk muligheten til å velge vet jeg ikke. Hadde jeg fått Milner i Villa form hadde jeg nok tatt han, men jeg tror at villa skal ha like mye av æren for Milner sitt gode spill denne sesongen som det han selv skal ha.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 20. April 2009, 11:07 »
Det er ikke stor forskjell på Jonas og milner. Jeg mener at Jonas er sterkere og raskere, mens milner har bedre innleggsfot.  Jonas er ikke god nok forran mål, men milner var heller ingen måltjuv. Milner spiller på et mye bedre lag en newcastle. Jonas lider med rasten av laget. Jeg tror ikke milner hadde spilt bedre en Jonas i dagens newcastle utgave.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #260 på: 20. April 2009, 13:52 »
Hadde Jonas spilt på ett bedre lag,   hvor medspillerene er i bevegelse, går på løp og lager pasningsalternativer for Jonas, så ville han vært en strålende spiller.   
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 20. April 2009, 15:31 »
Jonas spiller riktignok på det dårligste Newcastle-laget i manns minne. Men likevel, jeg har sett Milner spille for veldig svake Newcastle-lag tidligere, og alltid være blant våre beste spillere, og nesten alltid få med seg tellende resultat ut av kampene. I form av målgivende eller egen scoring.

Jonas har svært sjelden tellende resultat på noen måte. Han lager frispark. Men ingenting annet.
Og så lenge vi ikke har spillere som er i stand til å omsette frispark til målsjanse, så renner det hele ut i sanden, og blir bare tull. Hadde det i det minste vært noen verdi i å gi oss frispark, så kunne jeg forstått det. Men vi bør jo så langt som overhodet mulig UNNGÅ dødballer, fordi vi stinker på det. Jeg kan ikke huske sist vi scoret på dødball.

Hadde Jonas spilt for et bedre lag, så hadde han sikkert hatt en større verdi. Men likevel, han har prekære mangler ferdighetsmessig, som gjør at utskjelte James Milner i nesten like begredelige tider presterer bedre enn Jonas. Det er en fin egenskap å være såpass god med ball at du fremprovoserer unødvendige taklinger fra motstanderen, som i sin tur gir oss dødballer i nærheten av motstanderens mål. Men som sagt. Vi bør så langt som mulig unngå dødballer, skal vi ha noe som helst håp om å score mål og skape målsjanser.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 20. April 2009, 15:43 »
Jonas spiller riktignok på det dårligste Newcastle-laget i manns minne. Men likevel, jeg har sett Milner spille for veldig svake Newcastle-lag tidligere, og alltid være blant våre beste spillere, og nesten alltid få med seg tellende resultat ut av kampene. I form av målgivende eller egen scoring.

Snakker vi om den samme spilleren ? Jeg snakker hvertfall om James Milner som har spilt 98 kamper og har 9 mål og 18 assist totalt. Og da teller jeg med uefa, FA og kamper mot bakgårdsklubber i ligacup samt intertoto.

Milner har aldri hatt noe "end product" den tiden han har vært i Newcastle, og det har ikke Jonas hatt her heller. Kanskje det sier mer om klubben enn spillerne?? Hadde Jonas spilt på et lag som faktisk fungerte som en enhet slik Villa har gjorde i høst sesongen, så hadde han vært minst like god som Milner. Problemet nå er han at det er Jonas mot resten, han er den eneste som tør å sette fart og den eneste som gir 100% hver eneste kamp fremover på banen.

Hvor god har forresten Milner vært nå den siste tiden, nå som Villa sliter med formen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 20. April 2009, 15:58 »
Jeg snakker om James Milner i Newcastle jeg. Ikke James Milner i Aston Villa. Hva Milner gjør i Villa er fullstendig likegyldig for meg. Det er prestasjonene i Newcastle jeg snakker om. Og i løpet av 90 minutter har da Milner i det minste hatt ett vellykket innlegg fra kant. Han har som refgel fyrt av minst ett skudd mot mål. Jonas hadde ikke et eneste innlegg fra kant i går, såvidt jeg greide å se. Og han hadde ikke et eneste skuddforsøk på mål.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 20. April 2009, 17:29 »
Hadde Jonas spilt på ett bedre lag,   hvor medspillerene er i bevegelse, går på løp og lager pasningsalternativer for Jonas, så ville han vært en strålende spiller.   

Selvfølgelig! Han spiller ikke på det argentinske landslaget fordi han er dårlig!
Egentlig en ganske håpløs sammenligning med Milner på nåværende tidspunkt. Jonas har hatt 4 managerskifter denne sesongen og enda flere trenerbytter. Det er jo helt klart at dette har sitt å si på spillernes prestasjoner.

Forøvrig er det fult mulig å forsvare salget av Milner. Han ble solgt for omtrent det dobbelte av hva man fikk for N`Zogbia, etter min mening 2 jevngode spillere. Men så var det dette med å være engelsk og ung da, hever prisen litt det.
Feilen er/var at vi ikke hentet inn en god erstatter. Vi kunne fått en god spiller for de pengene vi fikk for Milner.
Angående det å hente inn erstattere, det klarte de heller ikke med salget av N`Zogbia.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 20. April 2009, 18:18 »

Selvfølgelig! Han spiller ikke på det argentinske landslaget fordi han er dårlig!
Egentlig en ganske håpløs sammenligning med Milner på nåværende tidspunkt. Jonas har hatt 4 managerskifter denne sesongen og enda flere trenerbytter. Det er jo helt klart at dette har sitt å si på spillernes prestasjoner.

Forøvrig er det fult mulig å forsvare salget av Milner. Han ble solgt for omtrent det dobbelte av hva man fikk for N`Zogbia, etter min mening 2 jevngode spillere. Men så var det dette med å være engelsk og ung da, hever prisen litt det.
Feilen er/var at vi ikke hentet inn en god erstatter. Vi kunne fått en god spiller for de pengene vi fikk for Milner.
Angående det å hente inn erstattere, det klarte de heller ikke med salget av N`Zogbia.

Heilt einig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 20. April 2009, 18:27 »
Ikke enig. Vi skjøt oss i foten der. Atpåtil strida vi til Fat Mikes egne "geniale" visjon for hvordan denne klubben skulle bygges opp.
Penger er ikke alt, men det var vel kanskje på sin plass å tjene litt inn til CCC.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 20. April 2009, 18:41 »
Jeg synes Jonas er en fantastisk spiller! hadde vi hatt en fungerende midtbane som kunne frigjort denne mannen mer så hadde han vært på åretslag i england tvert. Mannnen jobber knallhardt. han prøver og prøver og prøver!!

Jeg har mannen bakpå drakta, og han var en av få som jeg var fornøyd med sist kamp... Newcastle uten Jonas, Martins og Løven er ikke et fotballlag.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 20. April 2009, 19:11 »
Hadde vi hatt et dyktig styre så ville muligens Milner skrevet ny kontrakt, for det var vel det han i utgangspunktet ønsket?
Og for noen vinger vi da ville hatt. Vi hadde hatt de to mest hardarbeidende spillerne i England på kantene.
Vi så jo hvor gode vi var mot Man Utd på bortebane i sommer. Jeg irriterer meg over salget av Milner hver dag, samt et par andre menn klubben har solgt. Menmen, gjort er gjort.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 20. April 2009, 19:27 »
Ja, han ville ha lønn lik Steven Taylor og Charles N'Zogbia. Selvfølgelig fortjente han minst like mye i lønn som godeste Zog og Tayls også.