20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kampbilletter 08/09  (Lest 6889 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kampbilletter 08/09
« Svar #15 på: 10. Sep. 2008, 18:01 »
England er nå England sier jeg. Kult å dra på tur uansett. Du kan jo dra på bortekamper da vettu Joakim :D

Jeg har tenkt meg over på City-NUFC og NUFC-Sunderland. Kan heller la være å støtte Ashley ved ikke å kjøpe noe supportereffekter eller gå på guidet tur...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. Sep. 2008, 18:04 »
Jeg sådde ikke tvil om deg som supporter, jeg bare ville få fram at verdien av å se NUFC er like stor nå som ellers.

Jeg skjønner det med pengebruken, og det er selvfølgelig ikke noe kult å tenke på at pengene går til Ashley. Men faktisk så driter jeg langt i hvem som ender opp med pengene så lenge jeg får min opplevelse på SJP, eller drakta jeg kjøper osv. Det jeg kommer til å boikotte, og det "for the rest of my life" er Sports Direct som eier masse sportsbutikker over hele England; blant annet Lillywhites og Sports World....og merket Lonsdale.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #17 på: 10. Sep. 2008, 21:25 »
pint's er også å få kjøpt andre steder enn på Shearer's... :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Sep. 2008, 22:06 »
Pengene som klubben tar inn på f.eks supporterutstyr, går jo ikke til Ashely si lomme, men klubben si kasse.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10. Sep. 2008, 22:11 »
Og hvem eier klubben?

Når en butikk selger varer så går det jo inn på butikkens konto det også, men det er alikevel eieren som får godt av det til slutt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 10. Sep. 2008, 22:17 »
Jo, men Ashley kan jo ikke ta penger ut av klubben? Nei, eg skal ikke si mer om ting eg ikke har peilig på...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10. Sep. 2008, 22:19 »
Han kan vel ta så mye han vil han, så lenge han eier klubben? (Er ikke 100% sikker jeg heller! :D )

For alt jeg vet så kan vel han bare legge ned klubben egentlig?

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10. Sep. 2008, 22:37 »
Han kan vel ta så mye han vil han, så lenge han eier klubben? (Er ikke 100% sikker jeg heller! :D )

For alt jeg vet så kan vel han bare legge ned klubben egentlig?

Det stemmer. Eieren av et foretak kan ta ut penger fra bedriften til eget bruk. Selvfølgelig er dette ugunstig for klubben, da et eventuelt overskudd bør holdes i bedriften for å styrke egenkapitalen.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10. Sep. 2008, 22:52 »
Eieren av klubben bestemmer antall prosent av overskuddet hvert år som han kan ta ut av bedriften. Dersom bedriften går i minus eller med lite overskudd kan det resterende styret (Selv om det i dette tilfellet er Ashley som har over 90% av klubbens andeler og har trukket Newcastleaksjene fra børsen) si at hovedeieren ikke får ta ut noe overskudd. Ashley kan være rik som f*** på papiret men dersom det han eier ikke går med overskudd slik at han kan ta ut penger fra selskapet så kan har fortsatt gå konkurs dersom han ikke kan betale alle sine private regninger. Som regel så er de rikeste i verden rik fordi de eier aksjer, selskaper o.l. som er verdt mye penger men dersom de ikke kan ta ut noe så har de ikke noe til eget bruk.

I Ashleys tilfelle så er det alltid et styre i alle selskapene hans som bestemmer hvor stor andel som skal utbetales hvert år.

Men dere.... Dette er feil tråd å diskutere dette i. Her diskuteres kampbilletter, ikke hvor MA rammes økonomisk.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #24 på: 10. Sep. 2008, 22:54 »
Mike Ashley har fan meg en tvillingsjel i CW....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 11. Sep. 2008, 18:05 »
Mike Ashley har fan meg en tvillingsjel i CW....
Det har du evig rett i!

Har tenkt den tanken selv i det siste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon