20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Billettprisene stiger  (Lest 4912 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Billettprisene stiger
« Svar #15 på: 21. Juni 2008, 01:50 »
Jeg sitter med følelsen av at de vet hva de gjør, i større grad enn forgjengeren, som ikke hadde den fjerneste anelse.
Disse gutta er profesjonelle. Første sesong gikk hovedsaklig med på å gjennomgå samtlige regnskap, sjekkhefter, loggbøker og annet rart som man finner på loftet. Sesong to handler om å begynne arbeidet på revolusjonen. Vi skal kjøpe unge, sultne spillere - og vi skal skape et LAG. Ashley vil ha en tropp full av spillere som er villig til å blø og dø for Newcastle United. Han vil i større grad knytte United-navnet til Newcastle igjen.
Mike Ashley vil ikke betale skyhøye lønninger for middelmådige prestasjoner. Lønnen må være prestasjonsbasert, og det er jeg helt, helt enig i. Du skal gjøre deg fortjent til høye lønninger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 21. Juni 2008, 14:51 »
Enig med Joakim, tror mange glemmer hvor vanvittig mye Ashley allerde har spyttet inn i klubben for å bedre klubbens økonomiske situasjon. At man nå har en langsiktig plan og skal gå fornuftig til verks, både sportslig og økonomisk, syns jeg er fornuftig, selv om enkelte tilsynelatende utålmodige sjeler må være misfornøyde med det også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 21. Juni 2008, 16:25 »
Forandring er farlig når forandringen faktisk er en forandring.

Det hadde vært så mye lettere med Fat Fred. Han visste ikke hvordan man styrte en fotballklubb, men han var ikke sen med å spytte i store penger på store navn som presterte jævlig dårlig. Det er liksom litt lettere enn en milliardær som nedbetaler gjeld, vil kutte lønnskostnadene og kjøpe færre etablerte superstjerner.

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #18 på: 21. Juni 2008, 17:01 »
Forandring er farlig når forandringen faktisk er en forandring.

Det hadde vært så mye lettere med Fat Fred. Han visste ikke hvordan man styrte en fotballklubb, men han var ikke sen med å spytte i store penger på store navn som presterte jævlig dårlig. Det er liksom litt lettere enn en milliardær som nedbetaler gjeld, vil kutte lønnskostnadene og kjøpe færre etablerte superstjerner.

Sikkert helt sant det du sier. Men som sagt, så tror jeg alle sitter og venter på en signering. Det er dette som gjør meg, og mange andre, litt frustrerte. Selv om det fortsatt er veldig tidlig.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #19 på: 21. Juni 2008, 21:37 »
Fikk en bekymringsmail fra Jeff i Newcastle idag. Han (livslang supporter av klubben) har bestemt seg for IKKE å fornye sesongbilletten sin. Det samme gjelder sønnen samt en av sviger-brødrene hans. Han mener klubben ikke lenger er for Geordiene. Han skjønner at Ashley vil ha noe av pengene sine tilbake, da han ble lurt opp i stry av Fat Fred. Men som han sier, Han er drittlei overbetalte "stjerner" som ikke leverer og kun er i klubben pga penga. Han mener klubben er blitt en "London-klubb" med Ashley, Wise mfl som ikke en gang har sitt arbeidsted i Newcastle. Vil tro det er mange med samme tanker som han om dette. Han mener også at klubber som Everton,Spurs,Villa er de som best har tatt opp jakten på "de 4 store". Han tror vi nok kan se langt etter Europacup etter neste sesong. Han mener sågar at Ashley vil cashe inn så snart han får et bud på klubben hvor han kan få igjen penga sine (og gjerne med en liten fortjeneste). Han går faktisk så langt at han påstår King Kev også vil forsvinne når han har fylt støvla sine med penger...

I god Jeff-ånd tar jeg mye av dette som ren frustrasjon for økte billett-priser og underpresterende fotball-spillere i en alt for lang tid. Jeg skjønner nå at det er MYE enklere for oss som ikke er født med et sesongkort i ræva, selv om også mange av oss føler litt frustrasjon. Selv gjør jeg ikke det. Jeg har forsonet meg med tanken på at dette vil ta tid. Jeg gir klubben 3-5 år på å etablere oss i krangelen om CL/UEFA-cup. Så gjenstår det å se hvor lenge min tålmodighet varer... (Jeg har MANGE ganger startet sparing i fond/spare-konto, men kan ikke si jeg har mye oppspart kapital... mao - tålmodigheten min kan FORT ta slutt, men det er alltid i beste mening!).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22. Juni 2008, 15:38 »
Fotballen er sånn i dag. Billettprisene blir stadig høyere. Og dessverre er det vel gjerne sånn at Newcastle-fans føler det svir mer på lommeboka enn fans av de 4 store, av den enkle grunn at de ikke føler de får igjen noe for pengene.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Juni 2008, 19:41 »
Synd at fotballen og fotballklubbene har utviket seg lenger og lenger unna mannen eller supporteren i gata. Men slik har det desverre blitt, det er rett og slett penga som rår på alle måter i dagens fotball. Forskjellene på store og små klubber øker, og det har blitt slik at de store robber de andre for spillere. Vil Chelski eller Man U ha en spiller så får de han. Pengene avgjør på mange måter fotballen.

Og da blir det også slik at supporterne får svi. Klubbeierne vil tjene mest mulig penge,r og når da folk er villige til å betale for dyre billetter og dyrt supporterutsyr, så stiger prisene gradvis oppover. Slik har det blitt enten man liker det eller ikke. Fotball er butikk, stor butikk for de som eier og driver.
Men det er jo synd at trofaste og ihuga Geordier som har levd og ånda for NUFC i hele sitt liv, nå må betale mer og mer for å se et fotball lag som i de seneste sesongene har prestert dårrligere og dårligere resultater. Burde i en ideel verden vært slik at man skulle fått gode resultater før prisene kunne stige! Men Ashley og co vil tjene penger, og i tillegg vil de bygge et godt lag. Og det koster penger. Mange penger! Og da må vi desverre leve med at man må betale overpris for å se våre helter.