20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM kampene!  (Lest 28835 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: EM kampene!
« Svar #180 på: 29. Juni 2008, 23:39 »
Uansett hvor mye jeg enn heiet på Tyskland går det ikke an å si annet enn at dette var fullt fortjent. Spania var utrolig gode, og Tyskland var like fullt oppsiktsvekkende svake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #181 på: 30. Juni 2008, 01:08 »
Da er det vel bare å gratulere spanjolene? De var vel favoritter fra første stund, og de levde opp til forventningene.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 30. Juni 2008, 02:57 »
vel den var vel i overkant av 10 meter rett fram så da skal det noke til å ikkje treffe... pasningen til iniesta i forkant var helt fenomenal og det samme var pasningen fra iniesta på målet til xavi. Viss du skal trekke fram en god pasning av fabregas så hadde eg heller valgt assisten til guiza enn til silva :P
Iniestas pasning på Xavis mål er et skuddforsøk. Og Iniesta bør prise seg lykkelig over at Xavi dukket opp fra intet og satte den ballen i mål, for jeg tror ikke Initestas skudd ville gått i mål hvis ikke. Det kan umulig være en bevisst pasning, for den ballen er så hard, og måten Iniesta skjærer inn i banen på, tyder på at han tenker å fyre av et skudd. I hvert fall slik jeg tolker situasjonen.

hvorfor i villeste verden skal han skyte der?? sjøl om pasningen er har er ikkje det meint som en avslutning, det er bare noe du sier for at du skal bygge opp prestasjonen til fabregas. Han legger en hard pasning som er ganske så smart fordi at den fort kan skifte retning om den treffer en motspiller før den når fram. Han bommer vel ikkje med vilje for den pasningen som du velger å kalle for skudd hadde omtrent gått til kast om den ikkje hadde truffe noken... viss du hadde sett litt meir kamper fra barca så hadde du sett at det der er et typisk mål for xavi/iniesta

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 30. Juni 2008, 17:04 »
Uansett hvor mye jeg enn heiet på Tyskland går det ikke an å si annet enn at dette var fullt fortjent. Spania var utrolig gode, og Tyskland var like fullt oppsiktsvekkende svake.

Joda, tyskerne var svake. Men ærlig talt, Spania var meget, meget, meget gode, og lot ikke Tyskland få spille sitt spill. Spanjolene eliminerte bort de offensive backene til Tyskland, de ga Ballack svært lite rom. Vingene fikk lite rom å løpe i, da spanjolenes backer var svært disiplinerte.
Defensivt var tyskerne noe svake ja. De startet med å presse høyt, og ga spanjolene lite rom, men de greide ikke å holde det høye presset oppe i mer enn et kvarters tid. Straks Spania fikk trille ball, og straks Torres fikk score mål, så hadde Spania et solid grep om denne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon