20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM kampene!  (Lest 28762 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: EM kampene!
« Svar #90 på: 15. Juni 2008, 19:30 »
Sitat
Unnskyld meg, men dette er vås!! Robben er heller ikke en spiller som holder seg ute ved krittet hele tiden, han søker inn i banen som ALLE andre vinger gjør!! Det er ingen vinger som bare holder seg langs krittet og slår innlegg, og snakker vi om vinger som liker seg best ute ved krittet er ikke Robben i den kategorien heller! Robben sin store styrke er som en kontringspiller, hvor han kan fosse gjennom motstanderens forsvar og legge opp til scoring eller gjøre det selv. Robben slår ikke så fantastiske crosser eller innlegg, det er ikke der han har styrken sin og det er tydelig at du har misforstått hele Arjen Robben...Pga sin fart er kanskje Robben enda bedre på kontringer mot uetablert forsvar enn f.eks Ronaldo og Messi...MEN mot etablert forsvar får ikke Robben brukt farta si på samme måte og han er langtifra like god som Ronaldo og Messi mot etablert. Så for meg faller hele hovedargumentet ditt igjennom, og jeg tror at de fleste vil være enig med meg på denne..
Det er selvfølgelig ingen spillere som BARE løper opp og ned langs krittlinja, men jeg synes Robben i større grad er en slik type enn de andre gutta.
Ja, han er en fantastisk kontringsspiller. Men med sin ekstreme fart og teknikk og følsomme fot, så er han også i stand til å bryte opp etablerte forsvar ute på kanten sin. Han er også i stand til å gå innover i banen og forsøke skudd, men det jeg så av Robben i Chelsea, og det jeg har sett av ham for Nederland, er en spiller som i større grad kommer til sin rett ute på kanten, enn det Ronaldo, Messi, Ribery, Robinho og den gjengen der gjør.

Jeg støtter Semb fullt ut i at Robben er verdens beste kantspiller.

Nå skal jeg selvsagt ta et lite forbehold om at jeg ikke har sett Robben på år og dag, og at det kun er Ronaldo jeg får sett i mer enn bare CL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 15. Juni 2008, 20:47 »
Arda starter som sentral midt idag. Skal bli spennende å se hvordan han klarer seg...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #92 på: 15. Juni 2008, 23:05 »
Vi går fra den ene fantastiske kampen til den andre i dette mesterskapet.

Hvilken dramatikk det var mellom Tsjekkia og Tyrkia. Fantastisk avslutning på en syyykt spennende kamp. Så langt er jeg meget fornøyd med underholdningsverdien i EM!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #93 på: 16. Juni 2008, 08:04 »
Er nok tidenes beste EM for de nøytrale. jeg kan ikke huske å ha sett et så spennende mesterskap. uansett hvilken kamp man velger er det utrolig spennende kamper. og gud Norge ville blitt en kasteball i dette mesterskapet...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 16. Juni 2008, 15:59 »
Norge hadde ikke greid å snu 0-2 til 3-2 på den måten Tyrkia gjorde.
Men jeg ser ingen grunn til at Norge ikke skulle slått Sveits. Og jeg ser ingen grunn til at Portugal skulle feid over Norge.

Jochen

• Flaskebærer
  • *
  • Evig savn </3
    • Vis profil
« Svar #95 på: 16. Juni 2008, 16:01 »
Det som er mest tragisk, er at et sånn drittlag som Hellas kom med istedenfor Norge!  :P

Tyrkia har gjort sine saker bra, og kommet videre. Men Hellas har jo spilt drittfotball!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 16. Juni 2008, 16:05 »
Hellas har fått som fortjent.
Nå var de riktignok betydelig bedre mot Russland enn mot Sverige, men det var fremdeles langt igjen til det de presterte i forrige EM.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 16. Juni 2008, 19:10 »
Må sei eg vart skuffa over Tsjekkia dette EM. Forige Em var dei jo det desidert artigaste laget å sjå på, men spelte drit kjedelig og elendig dette mesterskapet. Fortjente å ryke ut.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 16. Juni 2008, 20:01 »
Må sei eg vart skuffa over Tsjekkia dette EM. Forige Em var dei jo det desidert artigaste laget å sjå på, men spelte drit kjedelig og elendig dette mesterskapet. Fortjente å ryke ut.

Er ikke bare bare å fylle skoa etter Nedved og Rosicky heller..dessuten hadde dem en Baros i praktslag..Dessuten er det noen av spillerene deres som muligens er litt over toppen av karrieren som Galasek, Koller...ihvertfall var de bedre anno 2004.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #99 på: 17. Juni 2008, 12:34 »
Hvis dagens resultater blir:

Nederland - Romania 3-0
Frankrike - Italia  0-0

vil 3 lag stå med 2 poeng og 1-4 i målforskjell , hvem går da videre?
sunt pueri pueri puerilia tractant

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #100 på: 17. Juni 2008, 13:29 »
Innbyrdes oppgjør går først, så er det vel fifa-rankingen om jeg ikke tar feil. Correct me if I'm wrong!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 17. Juni 2008, 17:03 »
Når det var snakk om at det kunne bli straffespark i Tyrkia - Tsjekkia, så teller vel ikke FIFA-rankingen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 17. Juni 2008, 17:13 »
Undersøkte dette med regler i forhold til poenglikhet i grupper. Innbyrdes oppgjør kommer først, deretter målforskjell og scorede mål.
Dette snakket om straffekonk skjønner jeg ingenting av, for det står det ikke noe om i UEFAs regelverk for turneringen, og det står ikke noe om det alle andre plasser jeg har lest også. Har lest noe om at det siste punktet er UEFA-koeffisient (om det nå er det, det heter, og sånn det skrives). Men der er det jo ingen lag i samme gruppe som ligger likt, såvidt jeg har forstått.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 17. Juni 2008, 17:16 »
Når det var snakk om at det kunne bli straffespark i Tyrkia - Tsjekkia, så teller vel ikke FIFA-rankingen?

Det er bare når det gjelder de to lagene som møtes innbyrdes det kan bli straffer.....men hvis Romania, Italia og Frankrike ender helt likt så tror jeg det går på noen UEFA poeng eller no sånt...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #104 på: 17. Juni 2008, 18:35 »
fra Euro2008.uefa.com :

If Romania fall by one goal, two goals or by a three-goal margin other than 3-0 and the other match finishes 0-0, Romania would advance as their head-to-head record with Italy would be dead level but they would have a superior overall goal difference (or in the case of the three-goal defeats, goals scored). If Romania lose by four goals or more and the other game ends 0-0, Italy would proceed with a better overall goal difference than Romania. If Romania lose 3-0 and the other match finishes 0-0, Italy and Romania would have to be split on qualifying coefficients, in which case Italy would prevail 2.364-2.250.
sunt pueri pueri puerilia tractant