20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ditt favorittnewcastlemål  (Lest 13353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ditt favorittnewcastlemål
« på: 05. Juni 2008, 14:41 »
Heisann

Litt morsomt om folk kunne ha postet det newcastlemålet de  synes er flottest. Trenger ikke bare å være målet i seg selv, men kanskje det er knyttet bestemte opplevelser til akkurat det målet: Var på kampen osv..

Mitt favorittmål tror jeg må være Shearers volley mot Everton. Huska den kampen veldig godt, vi stanget og stanget mot et godt forsvar og så kom denne raketten. Så brutalt og hardt at det var et under at målet stod..Var et utrolig befriende mål.

Hvis folk har flere favorittmål er det selvsagt å poste de også.  Lobben til Albert mot Scum henger også høyt oppe hos meg.. Men litt av poenget med tråden synes jeg er at det må være en videolink til det målet det er snakk om. Blir ikke det samme uten..
« Siste redigering: 05. Juni 2008, 14:43 av InspectorC »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ditt favorittnewcastlemål
« Svar #1 på: 05. Juni 2008, 14:50 »
Så hvorfor poster ikke du en link til Shearer og Albert sine mål ??  ::)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Juni 2008, 14:54 »
Trenger ikkje videolink for og nyte Alberts mål. Den er lagra i hjernen :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Juni 2008, 15:06 »
Det er postet link til Shearers mål. Tryll på "volley" som er markert med rød skrift. Shearers mål er mitt favorittmål, selv om jeg sa at alberts henger høyt oppe. Uansett er det ordkløyveri og off topic. Jeg vil se flotte mål
« Siste redigering: 05. Juni 2008, 15:15 av InspectorC »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Juni 2008, 15:13 »
Mitt forslag:
Herlig mål i som sendte oss til Wembley.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05. Juni 2008, 15:22 »
Den som først kommer til minne er selvfølgelig volleyen mot Everton. Fantastisk mål!
Ellers må jo Roberts frispark mot Barthez i 4-3-seieren (siste gang vi vant mot Scum vel) nevnes.
Eller denne volleyen mot Villa fra Kongen:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Juni 2008, 15:36 »
Jeg har mange favorittmål, og det er utrolig vanskelig å plukke ut et mål..

- Shearer sin volley mot Everton.
- Shearer volley mot A.Villa http://youtube.com/watch?v=TpuXWQXj_wY
- Laurent Robert frispark mot man.utd http://youtube.com/watch?v=-PmnwtdAQi4 (20 sek ut i dette klippet)
- Obafemi Martins Spurs på WHL i 06/07 sesongen http://youtube.com/watch?v=RL-yWCpU3t4
- Steven Taylor mot Arsenal denne sesongen. Var tilstede, og har aldri opplevd maken til stemning og støynivå!! Opplevelsen av det målet var bare helt sykt, jeg sto rett bak målet også, stemningen var helt vanvittig og feiringen til Taylor likeså ;D Har dessverre ikke klipp.

Kunne sikkert nevnt flere også, men det får holde..

Mål som oppleves live blir oppfattet på en litt annen måte, det er simpelten en fantastisk følelese å oppleve et Newcastle mål live!! Derfor kunne jeg lett bare listet opp en haug med mål jeg opplevde live, men det er likevel umulig å unngå Shearer og den gjengen der..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Juni 2008, 15:48 »
Den som først kommer til minne er selvfølgelig volleyen mot Everton. Fantastisk mål!
Ellers må jo Roberts frispark mot Barthez i 4-3-seieren (siste gang vi vant mot Scum vel) nevnes.
Eller denne volleyen mot Villa fra Kongen:

Ahh..den volley mot villa er også suveren. Den satt også og så på..Strålende utført. Done with a king's precison

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Juni 2008, 16:50 »
mm og ettersom eg husker hadde Bellamy ein herlig scoring i samme kamp.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Juni 2008, 17:55 »
Yepp...Bellamy hadde to scoringer.....en halv volley i krysset og en mellom bena på den store dansken....for en herlig tid!! :D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Juni 2008, 18:04 »
Trenger ikkje videolink for og nyte Alberts mål. Den er lagra i hjernen :)
Det samme gjelder jo Shearers volley-mål da.
Hvilke av scoringene i 5-0 er det som ikke er lagret i hjernen?

Når det gjelder mine favoritter må jeg legge til, som kø1 har nevnt, Martins mot Spurs på WHL i fjor.

Glemmer heller aldri Bellamys matchvinnermål mot Feyenoord. (http://youtube.com/watch?v=J8vhngVW9c8)

Glemmer aldri Shearers rekordmål mot Pompey heller. (http://youtube.com/watch?v=bBVIsHFRt4k)

Og så var det jo Kongens aller siste scoring i karrieren, mot Sunderland i den fantastiske 4-1-seieren. Alle målene våre fra den kampen kan vel egentlig plukkes ut, men Shearer sitt er jo det viktigste. Dette nekter jeg å gi link til. Den som ikke husker dette målet er ikke Newcastle-supporter, og bør snares ha seg til h..... ut av dette forumet. Men det gjelder jo selvsagt ingen, og derfor er det like greit å bare si at med dette avslutter jeg min liste, som altså ser ut som følger:

Albert vs. Man Utd
Shearer vs. Everton
Martins vs. Spurs
Bellamy vs. Feyenoord
Shearer vs. Pompey
Shearer vs. Sunderland

Egentlig er det en fornærmelse mot disse gutta å legge ut link til noen av målene. Disse målene skal huskes som om det var i går, uansett når du ble Newcastle-supporter, og uansett hvor dårlig du følger med. INGEN Newcastle-supporter får noen sinne lov til å glemme disse målene.

Nå er det mange andre som husker mål som jeg helt har glemt og som jeg sikkert skulle hatt med her. Men i første omgang velger jeg å trekke frem disse seks. Ingen av dem var på noen som helst måte betydningsløse, og selv om det først og fremst er de tre første som virkelig er vakre scoringer, som tar pusten fra deg, så er de tre siste desto "viktigere" mål, om en kan si det sånn.
At Shearers siste var på straffespark har ingen som helst betydning.
« Siste redigering: 05. Juni 2008, 18:34 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Juni 2008, 18:10 »
INGEN Newcastle-supporter for noensinne lov til å glemme disse målene.

Og INGEN får lov til å skrive så dårlig norsk!  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Juni 2008, 18:17 »
Beklager, noen sinne skrives selvsagt i to ord. Ellers greier mitt vanligvis så trente øye ikke å se et eneste problem med den setningen (bortsett fra at vi begge skriver ingen med blokkbokstaver). ;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Juni 2008, 18:20 »
INGEN Newcastle-supporter for noen sinne lov til å glemme disse målene.

For? Å fo lov til noe?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Juni 2008, 18:36 »
Oops!

Feilen er uansett rettet opp nå.

Jeg tror uansett de fleste som har sett mer enn to innlegg fra denne kanten vet at slike ting er høyst uvanlig.