20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny mobiltelefon  (Lest 27040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny mobiltelefon
« Svar #15 på: 05. Sep. 2009, 20:29 »
IPHONE ;D
Som tlf, helt grei!
Spill, nett, mail og diverse annen underholdning, helt genial ;D

Finner du en som faller innenfor mitt budsjett som var på som sagt 2-3000, så gi en lyd  ;)

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #16 på: 05. Sep. 2009, 20:39 »
Hmm, ikke sjekket så mye hva de ligger på i pris nu nei:)
Koster vel kanskje det dobbelte av ditt budsjett uten ab.
Kan sikkert gjør gode kjøp fra noen som kjøpte seg gammelutgaven like før den nye Iphonen kom...
sunt pueri pueri puerilia tractant

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #17 på: 05. Sep. 2009, 22:07 »
iPhone er noko forbaska tull. Så lenge du kan sende SMS og ringe,ha gode taster og skjerm, så bør ein vere fornøgd. Spele kan ein gjere på data og konsoll.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Sep. 2009, 22:55 »
iPhone er noko forbaska tull. Så lenge du kan sende SMS og ringe,ha gode taster og skjerm, så bør ein vere fornøgd. Spele kan ein gjere på data og konsoll.

Tipper det kommer fra en som ikke har iphone?
Og jeg mener det du sier er noe forbaska tull, en data og en konsoll har man ikke alltid med seg. 
Iphone er jævli kjekk å ha hvis man f.eks sitter i bilen å venter på kjærringa skal komme ut av butikken, sitter på bussen/toget/flyet, er på en lang biltur og MÅ sjekke fotballresultater eller annet viktig på nett, venter en/flere mail, eller om man bare har 5 minutter man ønsker slå ihjel uten at man har noe annet fornuftig å ta seg til...

Jeg digger iphonen min ;D  (men så også på det som en latterlig meningsløs ting før jeg fikk den)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Sep. 2009, 23:50 »
Jeg har hatt den. Den er helt grei, kommer an på hva du er vant til.. Er du vant til Iphone så er de helt forskjellige, kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Jeg var egentlig ganske fornøyd med min, men valgte å bytte den ut med en HTC Hero, den er RÅ :)

Du får heller spørre om noe konkret med 5800 så skal jeg svare !

Edit: Dersom du vil ha Iphone kan du gjøre dette.

Kjøpe en Iphone 3g 8gb fra Telenor.no med Superpluss abo. da betaler du 1790kr for telefonen, pluss at du må betale 129kr i måneden i et år. Altså 1790 + (129*12) = 3338. Litt over budsjett, men da får du spare en måned ekstra ;)

Når du får den kan du ringe til Telenor å spørre om opplåsningskode, den får du gratisk så lenge du IKKE bryter abo. Da har du en åpen Iphone :)
« Siste redigering: 05. Sep. 2009, 23:54 av Lars Thomas Nistad »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 31. Okt. 2009, 09:58 »
Herregud, leste spørsmålet eg stilte for noen dager, og skjønner VELDIG godt at eg ikke har fått svar  :D Prøver meg på nytt!

Når eg skal laste ned apps til mobilen ( nokia 5800 ), laster eg dei ned på pc'en og fører med over til mobilen, eller laster eg dem rett ned på mobilen ?

Dette tror eg var bedre formulert  :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 31. Okt. 2009, 10:26 »
Handler dette om hvordan man laster ned musikk eller noe sånt til mobilen? Er det det er jeg ekspert! ;)

Eg skal laste ned apps som ikke ligger på ovi storen til Nokia. Da lurte eg på om eg skal laste dem ned med mobilen, eller om eg skal laste dem ned på pcen og så føre dem over til pc'en  :)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #22 på: 31. Okt. 2009, 16:36 »
Noen som har/har hatt Samsung I8970?
Vurderer å skaffe meg en slik? Andre Proff-telefoner som er bra? Har en kamerat som har N97 og er strålende fornøyd.

Synes dog begge tlf er vel dyr uten abo. Hva må jeg passe på ved kjøp på f.eks e-bay?? Vil alle telefonene funke i fullt ut i Norge?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #23 på: 01. Nov. 2009, 10:49 »
HTC Tattoo er knallbra hvis du ikke har jævlig store fingre. Har hatt den i litt over ei uke og er storfornøyd!
http://mobilen.no/wip4/review/test-htc-tattoo-kjaerlighet-ved-foerste-touch/d.epl?id=41110
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #24 på: 04. Mars 2010, 19:51 »
Samsung B2700 Charcoal Grey
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380659
Skal ha ny mobil. Jeg mister min flere ganger i bakken i løpet av en uke, ikke langt ifra iallefall. Noen som har hatt denne? Eller noen som kjenner noen som har hatt?
Jeg er egentlig en Nokia mann, men kom over denne. Den virker grei iallefall.

Mobil telefon er ikke sååå viktig for meg. Men tror det står mellom den og en Nokia E 52.
Hva kan folket hjelpe meg med.
Ps! Skal ikke ha en ipad rundt halsen eller noe touch tlf.

På forhånd takk for hjelpen.
Og hvor for enn tak i tlf uten binding til billigst penge?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 09. Mars 2010, 16:46 »
Får gratis telefon fra jobben, så tenkte på htc hd2 ;) noen som vet om denne støtter spotify eller det andre musikk programmet (husker ikke hva det heter)?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 09. Mars 2010, 17:49 »
okei, skjønte ikke helt hva du mente nå :P var det et ja eller nei?

android er vel på htc hero? altså på billigversjonen?
må altså kjøpte en dårligere telefon for å få til dette?

fant ikke helt ut hvilket operativsystem som var på den
http://bedriftsbutikk.telenor.no//Mobiles-HTCHD2TELENOR.NOBED.aspx

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 09. Mars 2010, 18:02 »
HD2 kjører Windows, så det går ikke. Går som sagt kun på Android, Symbian og iPhone sitt OS. Grunnen til at du må kjøpe billigversjonen av HD2 er nok at HD2 skal være en business-telefon med multimedia-muligheter, i motsetning til Hero som er mer en iPhone-konkurrent.

Men hvilket abonnement har du? Med mindre du har et abonnement eller en tilleggstjeneste som inkluderer gratis datafrafikk vil du ikke få så mye bruk for Spotify på mobilen uansett, da det vil bli ekstremt dyrt å holde på og streame hele tiden når du ikke er koblet til et trådløst nettverk. Da måtte du i såfall ha lagd en offline-spilleliste og da forsvinner vel strengt tatt hele poenget ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 09. Mars 2010, 18:08 »
Takk for info! Jobben betaler abonnementet så vet ikke hvilket det er enda. Tenkte å lage en offline spilleliste slik at jeg slipper å laste ned den nye musikken og overføre til mobilen hele tiden.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #29 på: 09. Mars 2010, 18:47 »
Spotify på mobilen er genialt, så ville heller valgt en litt billigere telefon for å få Spotify på mobilen. Jeg er kun i offlinemodus når jeg hører på musikk, og det funker genialt.

Her er en ganske bra Android-telefon tror jeg: http://www.amobil.no/artikler/google_nexus_one/74896/konklusjon
Godsanger?

Twitter: @BjerreP