20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny mobiltelefon  (Lest 27028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Ny mobiltelefon
« på: 24. Mai 2008, 10:59 »
Vurderer å kjøpe ny mobiltelefon. I og med at jeg har bruk for en bra telefon i jobben vurderer jeg nå 3 alternativ.

1) Samsung I780
2)Nokia N82
3)HTC Touch Cruise evt Touch Diamond som nylig er lansert.

Hva er deres ERFARINGER med de overstående modellene??

Tenker da på bruker vennlighet, batterikapasitet (stand by og tale) osv osv.

« Siste redigering: 24. Mai 2008, 14:58 av Ulf »

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Ny mobil telefon
« Svar #1 på: 24. Mai 2008, 11:06 »
Har ikke noe erfaring med de du nevner ovenfor, men jeg kjøpte meg nylig Sony Ericson K810i, og er så langt svært godt fornøyd. Tar gode bilder, lang batteritid, og rett og slett enkel og grei. Ikke noe å si på prisen heller, betalte 600 tror jeg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. Mai 2008, 13:13 »
Er du ute etter lang batteritid så er min erfaring at Sony Ericson er de desidert beste.

Har Nokia N73 nå, og det eneste jeg ikke er spesielt fornøyd med er batteriet. Kjøper du en Sony Ericson i samme prisklasse så dobler du batteritiden i forhold til nokiane. Nokia er kjent for å være veldig brukervennlige, så det skal du ikke bekymre deg over. Samsung har jeg ikke noe erfaring med. N82 er en telefon med masse funksjoner, så jeg er helt sikkert på at du ikke blir skuffet om du velger den.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. Mai 2008, 13:28 »
Skal du først kjøpe dyr og fin telefon, kjøper du Nokia N95. Den eneste ulempen er dårlig batterilevetid.

Ellers vil jeg anbefale deg på det sterkeste å vente til Sony Ericsson c902 kommer ut.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4 på: 24. Mai 2008, 14:10 »
Og vær så snill, forandre navnet på tråden til "Ny mobiltelefon". Orddelingsfeil av verste sort!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Mai 2008, 14:49 »
Skal du først kjøpe dyr og fin telefon, kjøper du Nokia N95. Den eneste ulempen er dårlig batterilevetid.

Ellers vil jeg anbefale deg på det sterkeste å vente til Sony Ericsson c902 kommer ut.

Nå kommer vel N96 om ikke lenge også. Dyre mobiler, de koster vel rundt 5-6 lapper. Men her snakker vi om mobiltelefoner som vel kan kalles mini-computere..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny mobiltelefon
« Svar #6 på: 24. Mai 2008, 15:07 »
Kjøp en Iphone.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #7 på: 24. Mai 2008, 15:12 »
Jeg vil helst ha en Windows-telefon og/eller touch screen. Det eneste negative med I780 er at kameraet kun er på 1,9 Megapixels.
Det mest negative med N82 er tastene som visstnok er ganske harde. Jeg trenger telefonen til å skrive en del notiser og kundelister. Derfor er Windows-telefon et veldig godt alternativ- Hvor man kan bruke word,excel ol.
Touch-cruise har ikke et fullverdig tastatur og noe dårlig batterikapasitet.

Tipper mot I780 etter å ha lest en del tester på www.amobil.no

Blir nok handlet fra ebay, prisen er jo halvparten av det man må ut med i Norge.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27. Mai 2008, 18:26 »
Kjøp en Iphone.

Enig!! Har hatt to HTC-telefoner med windows og selv om jeg ser på meg som avansert bruker ifm jobb ++ så er iphonen mange etapper foran Windowstelefonene. Har norsk software, norsk tastatur og MMS på min iphone og savner egentlig ikke 3G som alle roper om. Har ikke behov for den båndbredden 3G gir (3G betyr ikke at den har bedre kamera for den som tror det) Et 2MP kamera holder i massevis til vanlige 10x15cm bilder når optikken er bra. Hvor mange med hånda på hjertet kan si at de har printet bilder større enn 10x15cm fra mobilen?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27. Mai 2008, 18:52 »
hvorfor kjøpe en htc iphone n96 til 6-7000 når du kan kjøpe en asus eeepc til 2-3000 og en helt ok tlf til 500??: P
- carry on!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Sep. 2009, 21:29 »
Tenkte å lage en ny tråd, men fant denne så velger å spørre her.
Vil ha en allround mobiltelefon, og har et budsjett på 2-3000 kr.

Hvilken ville du valgt ?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03. Sep. 2009, 21:41 »
Noe spesielt du legger mer vekt på enn andre ting? Bra kamera? God musikkspiller? Surfing? Føler de fleste telefonene enten er musikk- eller kameratelefoner for tiden.

W715 f.eks. Har det meste, men er ikke noen kameratelefon, så du får ikke så veldig godt kamera i den. Men du har det meste annet som GPS, WLAN og gode musikkfunksjoner.

Nokia 5800 hvis du vil ha en touch-telefon. Dette er iphone-konkurrenten til Nokia og her har du og en telefon som har det meste. Har hakket bedre kamera enn iPhone hvis det er interresant ;)

Nokia 5630 er og en telefon jeg liker veldig godt. En god musikktelefon, men også en grei allround-telefon.

Dersom du helst vil ha en telefon med godt kamera kan du jo se på C901 også.

Regner med du mener 2-3000kr uten abonnement da, for du får ganske mye mer 2-3000 med abonnement ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03. Sep. 2009, 21:43 »
Uten abonnement ja  :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Sep. 2009, 17:51 »
Noe spesielt du legger mer vekt på enn andre ting? Bra kamera? God musikkspiller? Surfing? Føler de fleste telefonene enten er musikk- eller kameratelefoner for tiden.

W715 f.eks. Har det meste, men er ikke noen kameratelefon, så du får ikke så veldig godt kamera i den. Men du har det meste annet som GPS, WLAN og gode musikkfunksjoner.

Nokia 5800 hvis du vil ha en touch-telefon. Dette er iphone-konkurrenten til Nokia og her har du og en telefon som har det meste. Har hakket bedre kamera enn iPhone hvis det er interresant ;)

Nokia 5630 er og en telefon jeg liker veldig godt. En god musikktelefon, men også en grei allround-telefon.

Dersom du helst vil ha en telefon med godt kamera kan du jo se på C901 også.

Regner med du mener 2-3000kr uten abonnement da, for du får ganske mye mer 2-3000 med abonnement ;)

Du eller andre som har erfaringer med 5800, og som vil dele litt om pluss og minussider ved den?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Sep. 2009, 18:35 »
IPHONE ;D
Som tlf, helt grei!
Spill, nett, mail og diverse annen underholdning, helt genial ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant