20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det norske flagget fjernes!  (Lest 12569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Det norske flagget fjernes!
« Svar #15 på: 21. Mai 2008, 00:08 »
Prefererer flagget, men kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #16 på: 21. Mai 2008, 01:24 »
Hva i all verden er det som var så gale med dette? Jeg synes det var veldig tøft. Nytenkende og ambisiøst vil jeg si. Noe må man jo gjøre for å friske opp dette grusomt dårlige landslaget! Herregud, det er bare flaut å lese kommentarer her inne om at dette var så forferdelig og nå går verden under. Nesten litt komisk.

hehe!.

Enig med deg her Fredrik.Synes den nye logoen og drakta er kul jeg.Vikingtiden er jo noe som er veldig norskt og forbinner med Norge også så ser ikke problemet her.Synes det er tøft jeg også!. :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #17 på: 21. Mai 2008, 16:46 »
Norge er det ENESTE laget blandt de 50 beste landslagene i verden som har hatt utelukkende flagget på brystet. Hva gir Norge retten til å ha flagget, mens de andre må ha logoer?

Dette er helt fair, og logoen var langt fra fæl. Godt tiltak :)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 21. Mai 2008, 21:11 »
Logoen i seg selv er fin og flott den, MEN DEN HØRER IKKE HJEMME PÅ EN NORSK LANDSLAGSDRAKT! Jeg er jævlig konservativ på dette punktet. Flagget SKAL være på brystet på drakta til det norske landslaget. Flagget har en veldig stor betydning for Norge og nordmenn, og dette bør gjenspeiles på landslaget. Dessuten skal flagget være der for å minne spillerne på at de representerer sitt fedreland, og ikke noen hvilken som helst klubb som betaler deg millioner av kroner du aldri har gjort deg fortjent til.

NFF argumenterer med at kun 7 andre land har flagget som en del av sitt emblem. Og at Norge er ENESTE land som KUN bruker flagget.
Hva i helvete er galt med det? Hvorfor kan ikke Norge holde på sine tradisjoner, og være stolte av hvem vi er? Hvorfor må vi på død og liv dilte etter alle andre?
Hvorfor skal Norge spille med noe en engelsk designer står bak? En kar som har tegnet emblemet til blant andre Liverpool og de tre løvene til England.
Hva er så forbanna norsk med det?

Og en drage representerer på mange måter ondskap, kan en si. Er det ikke da bedre med korset? Er ikke det mer samlende?
Hva er egentlig mest norsk av en drage eller et norsk flagg?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 21. Mai 2008, 21:41 »
Flagget har en veldig stor betydning for Norge og nordmenn, og dette bør gjenspeiles på landslaget.

Hva er det som gjør at flagget er viktigere for oss nordmenn enn feks. Brasil og Frankrike? NADA! Det er noe vi har fått for oss for egen maskin. Et flagg er et flagg, og det er vel og bra at folk er stolte over det. Men det er det samme om man er norsk, svensk eller pakistansk.

Dessuten skal flagget være der for å minne spillerne på at de representerer sitt fedreland, og ikke noen hvilken som helst klubb som betaler deg millioner av kroner du aldri har gjort deg fortjent til.

Den nye logoen sørger for dette, bla annet gjennom NFF-logoen som befinner seg midt inni logoen. Og hva tror du egentlig? At Martin Andresen driver å loker rundt på banen helt til han ser ned på brystkassen og ser et flagg, og tenker "Å faen, glemte at jeg spilte for Norge nå gitt! Tror jeg takler han der"?

NFF argumenterer med at kun 7 andre land har flagget som en del av sitt emblem. Og at Norge er ENESTE land som KUN bruker flagget.
Hva i helvete er galt med det? Hvorfor kan ikke Norge holde på sine tradisjoner, og være stolte av hvem vi er? Hvorfor må vi på død og liv dilte etter alle andre?

Vi ER stolte av hvem vi er. Det er derfor de har valgt et emblem som gir gode assosiasjoner til vikingtiden. En periode i norsk historie som går mye lenger tilbake i tid enn flagget. Prøv å vri på synet ditt; hvorfor skal vi være så innihelvete spesielle da? Hva gir OSS retten til å spille med flagget på brystet, mens ALLE de andre må nøye seg med logoer?

Hvorfor skal Norge spille med noe en engelsk designer står bak? En kar som har tegnet emblemet til blant andre Liverpool og de tre løvene til England.
Hva er så forbanna norsk med det?

Selve drakten er neppe designet av en nordmann heller. Det samme gjelder shortsene, sokkene, skoene, underbuksene osv. Det er landslaget. Ikke Nasjonalistenes Firmalag.

Og en drage representerer på mange måter ondskap, kan en si. Er det ikke da bedre med korset? Er ikke det mer samlende?
Hva er egentlig mest norsk av en drage eller et norsk flagg?

Et kors representerer på INGEN måte Norge som fedreland. Korset er et tegn på en religion, en religion som er en av de mest utbredte i verden! Hvordan i alle dager skal det representere Norge på en unik måte?

Og seriøst, Joakim. Dragen representerer på mange måter ondskap??? Det er ikke en gang et argument. Dragen representerer at vi slår ring rundt foten og er i angrepsposisjon som lag. Hva med korset i flagget då? Det vekker sikkert vonde minner for folk fra andre religioner det også.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 21. Mai 2008, 21:48 »
Herregud, stor betydning for oss nordmenn? Javel, hvor var jeg og en hel nasjon da dette ble vedtatt? Det har som Lasse sier ikke noe mer betydning for oss enn for franskmennene eller brasilianerne. Dette er bare noe enkelte får for seg. Denne sære "norske" oppførselen, om du vil, misliker jeg meget sterkt. Vi nordmenn skal liksom være så kjepphøye og autoritære, og ikke minst nonchalante. Vi lever ikke i steinalderen. Verden utvikles og tiden går sin gang, det er nødvendig med utskiftninger og friske pust inn i et ellers traurig landslag som trenger all motivasjon de kan få. Igjen sier jeg, drakten var tøff, og ikke minst nødvendig etter min mening.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Mai 2008, 00:01 »
Helt enig med dere som mener at den nye drakten var fin!

Jeg velger å si (som det ble sagt på aktuelt i kveld), noe som skremmende ofte representerer norsk kultur generelt: "Forandring, det er farlig det!"

BallaJazz

• Gjest
« Svar #22 på: 22. Mai 2008, 04:33 »
Helt enig med dere som mener at den nye drakten var fin!

Jeg velger å si (som det ble sagt på aktuelt i kveld), noe som skremmende ofte representerer norsk kultur generelt: "Forandring, det er farlig det!"

lol.Ja forandring er livsfarlig og klodens undergang virker det som for visse folk!. :D :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 22. Mai 2008, 12:31 »
Debatt om det nå. tv2
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 22. Mai 2008, 17:55 »
NFF har altså valgt å trekke tilbake denne logoen, og mot Uruguay spiller landslaget som normalt med det norske flagg på brystet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 22. Mai 2008, 18:25 »
NFF har altså valgt å trekke tilbake denne logoen, og mot Uruguay spiller landslaget som normalt med det norske flagg på brystet.

Mange flinke folk i NFF, for en merkelig sak.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 22. Mai 2008, 19:20 »
NFF undergraver seg selv, nok en gang. Faen for en gjeng.

pane

• Gjest
« Svar #27 på: 22. Mai 2008, 19:27 »
Prefererer flagget, men kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig.

Jepp

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 22. Mai 2008, 20:01 »

Mange flinke folk i NFF, for en merkelig sak.
Dette beviser jo bare hvor fullstendig blåste de høye herrene (det inkluderer Espelund) i NøFF er. Her lanserer de en ny drakt med stor prestisje, og bare dagen etterpå, må de gjøre retrett, fordi ikke bare en stor del av folket, men en veldig stor del av folket, inkludert tidligere landslagshelter, landslagssjefen og landets kulturminister, for ikke å glemme Arne Scheie er sterkt imot det nye emblemet.

For min del kunne de godt ha plassert det nye emblemet på høyre bryst, og beholdt flagget på venstre side.
Nå ser det ut til at de skal lage et nytt emblem, og da bør de se til Sverige, som har et enkelt, men fint skjold, med det svenske flagget i.

Det at flagget har stor betydning for nordmenn er ikke noe jeg dikter opp. Se på 17. mai da, for faen. Hva er det som går igjen mer enn noe annet den dagen? Ja, nettopp, flagget. Landslaget har i 80 år spilt med flagget på brystet. Er det bare fordi man ikke eide kreativitet på 20-tallet, eller var det en grunn til det? Det er jo en kjennsgjerning at det norske folk har et nært forhold til flagget. Hvorfor tror du ellers SÅ store deler av folket reagerer SÅ sterkt på at landslaget plutselig ikke lenger skulle spille med flagget på brystet, bare fordi NøFF plutselig følte behov for noe mer kreativt og spennende.

Det er fint at NFF tar til fornuft, og lytter til folkets røst. Når selv landslagssjefen går offentlig ut og kritiserer forbundet, så burde det si sitt. Bare ikke for NFF.
Det norske landslaget SKAL spille med flagget på brystet. De har gjort det i 80 år, hvorfor slutte så brått, uten å i det minste SPØRRE først? Ikke ble det tatt opp på fotballtinget, ikke har noen noensinne sett noe til en markedsundersøkelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. Mai 2008, 20:28 »
NFF begrunna det vel med dei ville bygga opp eit norske merkevare i dette symbolet. For noke forbanna piss. Trokke Norge vil samle seg rundt NFF logoen med ein snake rundt liksom. Da har eg større tro på flagget. Synes som Mini at dette er nok ein ting somvner under ha "distansisere seg fra fansen"
Tror det fleste supporterne som virkelig er intresert i landslaget er i mot slangen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]