20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det norske flagget fjernes!  (Lest 12595 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Det norske flagget fjernes!
« på: 20. Mai 2008, 16:39 »

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Det norske flagget fjernes!
« Svar #1 på: 20. Mai 2008, 16:46 »
Litt blandede følelser angående dette jeg. Selvsagt trist å miste flagget, men vi var jo vikinger leeeenge før flagget vårt oppstod. I tillegg er jeg svært stolt over å komme fra en "viking-nasjon". Tror dette kan bli bra jeg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Mai 2008, 16:48 »
Her beviser NøFF nok en gang sin inkompetanse.
Norge har spilt med flagget på brystet i 80 år! Man forandrer ikke på en sånn tradisjon sånn helt uten videre.
Og hva er det egentlig som er så erketypisk norsk ved denne nye logoen? Er det midgardsormen man fremstiller? Eller er det sjø-ormen i Loch Ness (som til informasjon ligger i Skottland, ikke utenfor Bergen)?

Hvorfor kan vi ikke holde på egne tradisjoner, og heller bli sett på som sære, i stedet for å dilte etter alle andre?
England har hatt de tre løvene på drakten sin i en mannsalder. Så da skal Norge dilte etter først i 2008? Galskap!

Noen som blir med på å starte en aksjon for å få flagget tilbake på venstre bryst?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20. Mai 2008, 16:53 »
Flott, vi fjerner det alle forbinder med landslaget, å ha flagget på brystet. Dette er noe alle har et forhold til, i motsetning til det nye symbolet som ingen i dette landet har noe som helst forhold til. Gratulerer, akkurat da jeg ikke trodde det kunne bli verre etter de idiotiske oppropsreglene tidligere i år kommer NFF med dette. Jeg er målløs.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4 på: 20. Mai 2008, 17:04 »
Her beviser NøFF nok en gang sin inkompetanse.
Norge har spilt med flagget på brystet i 80 år! Man forandrer ikke på en sånn tradisjon sånn helt uten videre.
Og hva er det egentlig som er så erketypisk norsk ved denne nye logoen? Er det midgardsormen man fremstiller? Eller er det sjø-ormen i Loch Ness (som til informasjon ligger i Skottland, ikke utenfor Bergen)?

Hvorfor kan vi ikke holde på egne tradisjoner, og heller bli sett på som sære, i stedet for å dilte etter alle andre?
England har hatt de tre løvene på drakten sin i en mannsalder. Så da skal Norge dilte etter først i 2008? Galskap!

Noen som blir med på å starte en aksjon for å få flagget tilbake på venstre bryst?

Hva som er erketypisk norsk? At den gir mer enn gode nok assosiasjoner til vikingtiden, en tid som alle og enhver i Norge burde vite sitt om.

Og hvorfor prøver du å hinte til at jeg er dum i innlegget ditt? Du skal til stadighet prøve og overbevise oss andre om at du er smartere enn oss, at du vet mer enn oss, at du kan mer om stort sett alt om oss for så å nekte at du legger opp til å mene dette?

For det første, så vil du skjønne at dette ikke er Nessie (som til informasjon er navnet på det påståtte monsteret i Loch Ness) hvis du leser teksten. Dette vet jeg at du fikk med deg, men du benytter deg likevel av muligheten til å latterliggjøre meg fordi du er uenig med meg. For det andre; hvorfor skal du gi assosiasjoner til at fordi jeg er fra Bergen støtter jeg denne saken?

Ja, dette var et personangrep. Men jeg har faen meg sett meg lei av den arrogante og nitriste lesningen du påfører meg til stadigheter.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20. Mai 2008, 17:29 »
Å hallo. Såpass. Har du så mye imot meg at du tar absolutt ALT jeg skriver som en personlig fornærmelse, selv når det overhodet ikke var myntet på deg, eller noen andre, bortsett fra Karen Lespelund, Sondre Kåfjord og de andre idiotene i NøFF.

Forøvrig så jeg ikke ditt innlegg før jeg hadde skrevet ferdig og trykket på "legg til innlegg"-knappen. Og det er faktisk 100% korrekt. Bruk gjerne løgndetektor om du vil, jeg sier sannheten.

Tilbake til det egentlige poenget:
Jeg ser ikke helt hvilke assosiasjoner til vikingetiden dette emblemet gir. Joda, drager eller slanger var jo klassiske utsmykninger på vikingskip, hus og våpen. Men bortsett fra det ser jeg ikke helt hvilke klare assosiasjoner dette gir til vikingetiden. Joda, det er en sentral del av norsk historie. Jeg spiller selv viking på Stiklestad hver sommer. Det er ikke det. Men jeg ser ikke hva det skal ha med fotball å gjøre, og jeg skjønner ikke hvorfor dette skal erstatte det norske flagget.

Vi lever da i 2008, gjør vi ikke det da?
De fleste landslag bruker jo logoen til fotballforbundet på drakten. At disse forbundenes emblemer inneholder alle slags merkelige dyr betyr ikke at NFF plutselig, helt ut av det blå, skal bytte ut det norske flagget, med et slags dyr som bortsett fra en vag referanse til vikingetiden ikke har noen spesielt sterk status som symbol for Norge.

Spill heller med Henrik Wergeland på brystet da. Det går jo på nøyaktig det samme. Mannen sørget jo for at vi feirer 17. mai på den måten vi kjenner det.

Spill enten med NFFs logo, eller spill med det norske flagget. Jeg for min del synes flagget er klart å beholde. Hvorfor kan vi ikke tørre å være litt sære?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20. Mai 2008, 20:18 »
Trodde det var kødd når eg såg det :-\
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #7 på: 20. Mai 2008, 21:35 »
Synd. meget synd. For å si det forsiktig. Men som en vis mann skrev på VG-bloggen; Umbro tar konsekvensen av at ingen av dagens spillere har gjort seg fortjent til å spille med flagget på brystet. Bør vel sjekke facebook om der ikke er en protest-gruppe...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20. Mai 2008, 21:46 »
Det er vel ikke akkurat noe big deal om vi har flagget på brystet eller ikke? Jeg husket ikke at vi hadde flagg på brystet en gang før jeg leste dette...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #9 på: 20. Mai 2008, 22:00 »
Skal dette være en SPØK!? Skandale!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20. Mai 2008, 22:04 »
Skal dette være en SPØK!? Skandale!
Ja, nå går nok verden under!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20. Mai 2008, 22:06 »
Driter egentlig i det, men lure på ka som egentlig er grunnen til at dei bytta ut flagget. Er jo tross alt landslaget det er snakk om. Skal vel vere "wannabe" England.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20. Mai 2008, 22:07 »
Hva i all verden er det som var så gale med dette? Jeg synes det var veldig tøft. Nytenkende og ambisiøst vil jeg si. Noe må man jo gjøre for å friske opp dette grusomt dårlige landslaget! Herregud, det er bare flaut å lese kommentarer her inne om at dette var så forferdelig og nå går verden under. Nesten litt komisk.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20. Mai 2008, 22:15 »
Det er vel ikke akkurat noe big deal om vi har flagget på brystet eller ikke? Jeg husket ikke at vi hadde flagg på brystet en gang før jeg leste dette...

Heheh, samme her...

Hver gang NFF kommer med noe nytt er det alltid like tøft å hate dem. Synes egentlig den nye drakta var ganske kul.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 20. Mai 2008, 23:03 »
Syntes også drakten var ganske kul, men de kunne nok beholdt det nroske flagget. Uten at det irriterer meg ekstremt.