20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spilleropprydningen i gang!  (Lest 60708 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spilleropprydningen i gang!
« Svar #270 på: 04. Juni 2008, 15:35 »
Flott krypinn. . Jeg er av den oppfatning at jeg tror Duff kan blomstre opp igjen med sin fart og kontring styrke. . Litt synd hvis han drar.
« Siste redigering: 04. Juni 2008, 16:20 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #271 på: 04. Juni 2008, 16:36 »
Flott krypinn. . Jeg er av den oppfatning at jeg tror Duff kan blomstre opp igjen med sin fart og kontring styrke. . Litt synd hvis han drar.

Problemet er at Duff har mistet farta etter alle skadeproblemene han har hatt i Newcastle. Duff VAR en gjennombruddshissig spiller som var meget vanskelig å stoppe, noe han desverre ikke er i dag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 05. Juni 2008, 18:33 »
Hvor mange var det ikke som avskrev Owen etter at han hadde to alvorlige skader på bare ett år, og at han etter den vridningen i VM, ble preget av mange småskader. Vi så ikke den samme Owen som 18 år gammel hadde stor fart og god teknikk, og suste forbi et helt argentinsk forsvar og midtbane, før han skjøt ballen hardt og velplassert i krysset.  Greit nok, han gjør ikke det samme lenger i dag, men han er fremdeles en meget, meget god spiller som holder et meget høyt nivå. Tror nok også Duff skal kunne greie å tilpasse seg det faktum at han ikke er like rask som for 5 år siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 05. Juni 2008, 23:38 »
Det er nok helt klart et større tap for en ving å miste farten enn det det er for en spiss. Owen er såpass smart inne i boksen og posijsonerer seg bra så bra at han fortsatter en toppspiller. For at en ving skal komme rundt på kanten er han avhening av noe fart hvis han da ikke er veldig teknisk. En av de sterkeste egenskapene  til Duff under glanstiden var farten og slik det virker på meg mangler han både den og selvtilitten til å utfordre. I det vi har sett av han i år er det heller støttepasningen som gjelder. Jeg har liten tro på at kan komme tilbake på et høyt nivå og hvis vi får inn et bra bud kan vi godt selge han.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 06. Juni 2008, 07:15 »
Det er nok helt klart et større tap for en ving å miste farten enn det det er for en spiss. Owen er såpass smart inne i boksen og posijsonerer seg bra så bra at han fortsatter en toppspiller. For at en ving skal komme rundt på kanten er han avhening av noe fart hvis han da ikke er veldig teknisk. En av de sterkeste egenskapene  til Duff under glanstiden var farten og slik det virker på meg mangler han både den og selvtilitten til å utfordre. I det vi har sett av han i år er det heller støttepasningen som gjelder. Jeg har liten tro på at kan komme tilbake på et høyt nivå og hvis vi får inn et bra bud kan vi godt selge han.

Som om jeg skulle sagt det selv. Men jeg vil legge til at en ving også kan være god uten fart. Men da må innleggsfoten være av superklassen, men Duff har ikke det. Duff sin styrke har alltid vært fart og driblinger. Han er ingen Solano eller Beckham som har innleggsfoten som sin styrke, og når Duff har mistet farten sin så har han også mistet sin spisskompetanse og da kan vi selge! Vi har ikke bruk for spillere som er over toppen, og som har vist at de ikke makter å prestere. Får vi Arda Turan, så kan vi selge Duff.

Men jeg må si det smerter meg litt å si dette, sjelden har jeg vært så glad for et kjøp som da vi hentet Duff. Jeg trodde helt ærlig vi hadde gjort tidenes scoop, men dessverre har karrieren hans stagnert hos oss. Til en riktig pris og med en god erstatter på plass kan vi selge Duff...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #275 på: 06. Juni 2008, 08:57 »
Jeg er enig med det som er mindretallet i at Duff veldig gjerne kan komme sterkt tilbake.
Nå ser det ut til at mange er ute etter Milner, og da vil Duff være en god erstetter på høyresiden hvor han også kan spille.
Han er fortsatt MINST like rask som Milner, og er også blitt bra defensivt med årene. Jobber hardt og mye.

Turan på venstresiden og Duff på høyre klinger bra for meg om vi får styrket den sentrale linjen betraktelig (særlig mitdbanen).

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #276 på: 06. Juni 2008, 11:03 »
Duff på høyre klinger bra?!
Mannen er erklært lam i høyrebeinet for faen! Faktisk ganske morsomt å se på Duff når han får en mulighet til å legge inn med høyre, men det lar seg rett og slett ikke gjøre. Hvis du følger godt med Duff gjennom en kamp vil du se at han ikke bruker høyra til annet enn å løpe med.
Hvis James Milner skal selges, noe som ville vært svært synd, så er Duff en fantastisk dårlig erstatning.
Walking in a Keegan wonderland!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 06. Juni 2008, 20:33 »
Sitat fra: kø1
Men jeg må si det smerter meg litt å si dette, sjelden har jeg vært så glad for et kjøp som da vi hentet Duff. Jeg trodde helt ærlig vi hadde gjort tidenes scoop, men dessverre har karrieren hans stagnert hos oss. Til en riktig pris og med en god erstatter på plass kan vi selge Duff...
Hvorfor er det smertelig å si at du var glad da vi kjøpte Duff?
Det som smerter er at han har stagnert hos oss, og vært en av de største floppene våre på lange tider.

Men jeg var også veldig begeistra da vi kjøpte Duff. Jeg syntes Roeder hadde gjort to fantastiske kupp i Martins og Duff.
Dessverre har Duff aldri greid å vise annet enn bittesmå glimt med veldig lange mellomrom.

Å bruke Duff på høyre er ren idioti. N'Zogbia er MYE bedre på høyresiden enn Duff, som er dønn avhengig av venstrefoten for å få til noe. N'Zogbia er i større grad tobeint, og er lettere på tå, og greier derfor å omstille spillet sitt bedre om han blir plassert på høyre.

Skal vi selge James Milner - noe som er en jævlig dårlig idé. da jeg ikke forestiller meg at han er i nærheten av å være blant våre best betalte - og ikke erstatte ham med SWP eller noen i den duren, må vi bruke Zog på høyrekanten. Og det er en heller dårlig idé det også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 06. Juni 2008, 20:37 »
Sitat fra: kø1
Hvorfor er det smertelig å si at du var glad da vi kjøpte Duff?
Det som smerter er at han har stagnert hos oss, og vært en av de største floppene våre på lange tider.

Det som var smertende å si var det som sto i avsnittet ovenfor, nettopp av det du sier; at Duff har stagnert så kraftig og at jeg vil at han skal selges......Du misforsto meg, det er absolutt ikke smertelig å si at jeg var glad når vi kjøpte Duff... ;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 06. Juni 2008, 20:38 »
Milner må vi prøve å beholde. Ein av våre mest anvendelige spelarar i ein altfor tynn tropp. Kan spele høgre og venstre kant, og til nød være back også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 06. Juni 2008, 20:53 »
Jeg ser ikke for meg Milner som back, men jeg ser for meg at han kan alternere som spiss, og han kan spille enten ving eller indreløper. Og han er minst like god på venstre, som på høyre. Kanskje til og med bedre. Milner har også et stort potensiale, og er samtidig vår mest stabile spiller, ved siden av Butt.
Og det som er så flott med Milner er at du kan banne på at han løper og takler og dribler og jobber som et uvær, når resten av laget står som saltstøtter og ser på. Men det finnes vel dem som mener at det må han slutte med, for når resten av laget står stille, så må han gjøre det samme. Han kan tross alt ikke gjøre noen ting på egenhånd. Og da er det jo like godt å la være å prøve en gang.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 06. Juni 2008, 21:34 »
I mine øyne kan Milner absolutt ikke spille spiss, han er rett og slett en spiller som er best ute ved krittet. Han fungerer ikke like godt inne i banen, og ihvertfall ikke feilvendt eller i bakrom. Og da skjønner man at han ikke kan være spiss. Indreløper...kanskje, jeg tror det kunne passet han i vårt nåværende system fordi indreløperene i vårt system holder mer bredde enn i en vanlig 4-3-3. Har ikke tenkt på Milner som back, men jeg mener han er en av de beste vingene i PL defensivt, men det er noe helt annet å spille back. Da skal man forholde seg til en 4'er bak og være flink til å plassere seg osv. og det har ikke Milner noen erfaring med, så det vil isåfall ta litt tid før han blir en god back isåfall. Men jeg tenker vi satser på han som ving jeg!! Om han fortsetter utviklingen er han snart på landslaget....når Downing spiller for England, så kan pokker meg Milner også!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 07. Juni 2008, 02:42 »
Duff har vært en skuffelse ja, ingen tvil om det. Hadde store forhåpninger til han. Han har rett og slett vært ufattelig uheldig med både småskader og alvorlige skader i sin Newcastle-tid.
Jeg har vel enda et lite håp om at han kan komme tilbake i god gammel form. Er i mine øyne veldig mye selvtillit inni bildet her. Og ifølge King Kev har han vært fantastisk god under trening. Dette skal en jo selvsagt ikke ta på ordet, da det selvsagt ikke går an å si han har vært dårlig, dersom vi ønsker få han solgt for mest mulig. Samtidig skrøt jo Trappatoni veldig av han etter forrige landskamp, og beskrev jo hans opptreden som "trademark Duff".  Samtidig vil vel et salg av Duff dessverre være fullt forståelig slik situasjonen har blitt.
Milner vil jeg bli meget skuffet dersom vi selger. Noen mener at han ikke er av et slikt kaliber som gjør at vi når til topps i PL, men når ManU har spillere som Fletcher og O'Shea, og LFC har spillere som Kuyt og Pennant, så er selvsagt Milner god nok for oss. Per nå er han som ving mer enn god nok for førstelaget vårt, og uansett vil han ha kvaliteter vi vil trenge i den posisjonen vi er i nå. Milner har hele tiden også vist evne og vilje til å utvikle seg selv. Selv om han kanskje ikke har vært fullt så god sesongen som gikk, som den før der, var han fortsatt blant våre beste. Milner må beholdes. Kan overhodet ikke tenke meg til at et salg av Milner fører til alvorlige innsparinger på lønnsposteringene i regnskapet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 15. Juni 2008, 12:28 »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 15. Juni 2008, 12:44 »
Jeg krysser fingrene ihvertfall:
http://nufcblog.com/2008/06/15/transfer-news/hull-city-ready-to-swoop-for-ameobi/

Er dessverre redd det IKKE er nok å krysse fingerene...

1: Hull må ha råd til å møte Newcastles "asking price". Iflg linken din er partene i øyeblikket £2 mil. unna hverandre, det kan vise eg å være mye for "lille Hull".

2: "Lille Hull" må ha råd til å betale Sholadinho det han krever av lønn, her frykter jeg det verste, kall meg gerne en gledesdreper.

3: Noen må få banket inn i den tykke skallen til Amøben at dette er ett av de beste tilbudene han faktisk kan få.

Har vi forresten noen formening om hvor mye Ameobi krever i uka? For jævlig om han hever en fet lønn og klubben simpelthen ikke klarer å bli kvitt ham (på annen måte enn å løse ham fra kontrakten, hvor man i verste fall må betale ham en brukbar slant for i det hele tatt å bli kvitt han).

- Lei hele Sholadinho...  :P