20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fem dager i newcastle ! Hjelp ?  (Lest 3050 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fem dager i newcastle ! Hjelp ?
« på: 29. April 2008, 23:58 »
Skal bli fem lange dager i newcastle.. utenom kamp, fylla og shopping ? Hva kan jeg finne på ? Noe spess dere anbefaller? osv.. Tenkte muligens og ta toget til york den enne dagen.. ! Takk for tips
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fem dager i newcastle ! Hjelp ?
« Svar #1 på: 30. April 2008, 00:27 »
Hvis det er denne helga du skal over, noe jeg regner med så anbefaler jeg enten å dra til Middlesbrough å se boro-pompey på lørdag. Alltid moro med litt ekstra fotball! Hvis du har lyst på en liten kuriositet så kan du dra til Carlisle å se dem spille League one kamp..de kan faktisk rykke opp til CCC på lørdag, så det kan jo bli moro!

Ellers ville jeg brukt en formiddag utenfor tr.feltet i Benton. Satse på å få noen autografer, ta bilder og se på bilene deres.

Ikke at jeg har vært der, men katedralen i Durham skal visst være en fin attraksjon, og siden du vurderer å dra til York så er det gamle byggverk kanskje av interresse...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2 på: 30. April 2008, 09:40 »
Katedralen i Durham er absolutt verdt et besøk! Det samme er steder som Alnwick, Seahouses og Bamburgh (Et ENORMT slott/festning). Se forøvrig noen av mine bilder på www.newcastleno9.com der er bilder fra noen av stedene jeg besøkte i påsken.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. April 2008, 11:44 »
Det er ein for jævlig stor katedral i York også som eg va inni en gang. Å so va det vel et sånt viking-senter også om det er interessant.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30. April 2008, 12:14 »
Det er kanskje verdt å sette av en dag til det enorme kjøpesenteret også? :)

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30. April 2008, 13:13 »
Benton ja? er det langt ifra "senturm" ? Takk for mye gode tips.. Tror de slotta må sees på ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. April 2008, 15:10 »
Det er ganske greit å finne fram til tr.feltet. Du tar bare metroen til Benton...hvis du tar metroen fra sentrum så skal du ta den linjen som går ut mot kysten og har St.James som endestasjon. Tar ca. 10-12min fra central station til Benton.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. April 2008, 15:24 »
Først å fremst så anbefaler jeg å skaffe et (gratis?) turistkart på jernbanestasjonen. Der finner du oversikt over det meste, men...

Hva med følgende :

- Metrocenteret må oppleves. Europas 3.største kjøpesenter med en nå nedlagt fornøyelsespark :-( Kino, bowling +++
- Stadiontur (obligatorisk!) Har gratisbilletter om du trenger
- Opplev litt av Newcastles historie på Discovery Museum (gratis)
- Søndag formiddag er det marked på the Quayside (under Tyne bridge) der du får kjøpt alt mulig.
- Omvisning på Castle Keep (Det store tårnet ned mot elven med et flagg på toppen)
- Delta på matfestivalen i byen som begynner på lørdag. (http://www.newcastlegateshead.com/content/File/pdf/EAT!%20Brochure.pdf)
- Durham Cathredal er absolutt verdt å se på. Ta toget dit.
- York (et stykke unna) har the Yorvik Centre som har historie om vikingene i England
- Om du er glad i Pink floyd : http://www.metroradioarena.co.uk/events/view.aspx?ev=1246

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. April 2008, 15:25 »
Drikk deg skikkelig full, så stikker du over brua til Gateshead... Der er det to ganske fete utesteder som heter "Buffalo Joes" og "Baja Beach Club"... Ellers så har du alltids "Sam Jacks" i Newcastle. Sinnsykt liv der også.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. April 2008, 17:38 »
Buffalo Joes besøkte jeg sist;)