20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Given eller Harper?  (Lest 3647 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Given eller Harper?
« Svar #15 på: 30. April 2008, 20:44 »
Selvfølgelig har sola NULL og si når det er snakk om at ballen er nede på matta....Det er bare på høye baller sola er et problem for keeper. Og hva i all verden skal grunnen være til at han ikke ser utgangen på skuddet??? Du aner jo ikke hva du prater om!!

Skal jeg lære dere en avtale som er veldig vanlig mellom stopper og keeper. Og det er at ved innlegg. f.eks fra høyre(sett fra keeper) så skal høyre stopper dekke innlegg som kommer på første stolpe, (hvis forsvaret har sideforskjøvet pga backen skal stopper nr.2 dekke innlegg på første stolpe noe som er tilfelle her og som taylor gjør) keeper skal plassere seg bak midten i målet sånn at keeper skal kunne få en bedre utgangsposisjon til å plukke innlegg. Harper står uten tvil nærmere sin høyre stolpe enn sin venstre(ikke prøv å si noe annet) og dermed står Harper feilplassert! Skuddet går midt i mål og der skulle Harper vært....

Jeg synes ikke han reagerer spesielt seint, jeg synes bare han står for langt til høyre.

Mål nr.2 er verre, men Harper virker uforberedt på skudd og det er ikke en god ting for en keeper. Her skal keeper ha korthjørnet og det er klart han fokuserer på det, men iom at skuddet går såpass midt i mål stiller jeg et lite spm tegn rundt innsatsen til Harper også på det målet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #16 på: 30. April 2008, 23:35 »
Så du vil si at sola ikke hadde en dritt å si? Grunnen til at han ikke ser skuddet er at han sliter med å se ballen det første halve sekundet pga sola, og dermed sliter å se utgangen på skuddet, og dermed tar det tid før han reagerer.

Jeg vet at keeper skal stå litt bak midten av mål på innlegg (for i tillegg til det du nevnte å ha bedre oversikt), men det er jo nettopp det Harper gjør i den situasjonen der etter det jeg kan huske. Er det ikke? Han beveger seg imidlertid mot midten av mål når ballen treffer Noble (som stod midt i feltet).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Mai 2008, 01:48 »
Kan ikke skjønne hvordan noen mener at Harper bør ta eller har skyld i første målet til West Ham! Mark Noble får lov til å stå helt upresset på 11 - 12 meter å skyter på volly i mål. Dette er dårlig markering og/eller press (ifra Butt eller Barton som står et par meter ifra uten å bevege bena). Det skal jo ikke være mulig at noen skal få stå helt alene på 11 -12 meter å skyte!!!  >:( >:(

2. målet til West Ham synes jeg det er lite Harper kan gjøre noe med. Ashton leker seg med Edgar der og får lov til å vende ganske lett og skyter kjapt langs bakken mot lengste stolpe fra kort distanse. Litt "puslete" av Edgar som ikke står tettere på Ashton og presser/tvinger han vekk ifra målet. Er jo livsfarlig når spissene får lov til å snu seg slik og skyte fra den korte distansen der.

Jeg synes heller det er forsvaret vårt som er på etterskudd i begge nevnte situasjoner. Den første reagerer vi ikke engang på, først får de slå inn i feltet for så å avslutte helt upresset fra nesten 11 metersmerket.
« Siste redigering: 01. Mai 2008, 01:51 av Frode »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Mai 2008, 07:29 »
Selvsagt har ikke solen noe å si i den situasjonen!

Og Olav, Harper står jo selvfølgelig ikke midt i mål da skuddet kommer, skuddet går jo midt i mål!!!!

Helt enig med Frode, selvfølgelig skal det markeres bedre. Men jeg forventer at en keeper skal ta sånne skudd som det fra Noble..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

RHCP14

• Gjest
« Svar #19 på: 05. Mai 2008, 13:00 »
Kan kanskje være det er unge herr Hughton som har fått skikk på forsvaret, men eg har ein følelse av at forsvaret har ein trygghet fordi Harper står bak dei. Kanskje berre meg, men føler det er meir hawaii når Given står der. Harper oser ro og det tyder på at han er ein klassekeeper når Benitez angivelig skal være interessert.

Det er ein ufattelig vanskelig situasjon siden dei begge er gode og begge er lojale idrettsmenn. Given er nok kanskje meir ein matchvinner-keeper enn det Harper er, og dermed så velger eg han i det lengste løp.

Vil vertfall ikkje klandre Harper dersom han går til Liverpool.