20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 20/4: Newcastle - sunderland, St. James' Park. [C+ Sport 1 kl. 14.30]  (Lest 40482 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Det var da veldig trist. Alltid morsomt å se Newcastle slå Sunderland og stemmningen var fantastisk sådu bør helt kalrt se kampen.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Shit, hva skjedde!? Hvordan skada du deg?
Ødelagt håndlettet, så regnet med det ble en enkel operasjon, mei nei da.. Lå 2 timer i oprasjonssalen. Håndleddet er helt ødelagt, 3 ødelagte sener, ødelags brusk, hevelser, bruskdannelses å osv osv. 3 nervesener de kansje ikke kan fikse, så det er 8 uker i gips å inn igjen.
Arbeidsulykke på jobb, så det ser ikke bra ut foreløpig.

Løftet en tepperull på 2oo kg på jobb, å alt kankk inni håndleddet, så sliter med å skrive.
Men kommer sterkere igjen..
Gleder meg over seieren, å enda mere glede siden jeg for kampen på dvd senere i dag..
Takk for opplysningen folkens..
I`LL be back ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde du skadet deg i ville jubelscener ETTER kampen kunne jeg forstått deg, men du burde vite at du må være ekstra forsiktig før en så stor kamp.

Når det gjelder kampen, så kan du se frem til en fantastisk førsteomgang, og en andreomgang som bærer preg av at vi har fullstendig kontroll til tross for et par små skrekkopplevelser. I tillegg til fantastisk stemning på stadion og en imponerende rød/hvit høyreback, som du bør legge spesielt merke til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Du får ha tillykke med handa, får satse på at du kommer sterkt tilbake!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Min første kamp på SJP, og for en opplevelese. Utrolig artig å gå ut fra hotellet tidlig på morgenen og se et hav og folk med den fantastiske drakta vår. Stemningen på Shearer`s Bar før kamp var bare utrolig, et sinnsykt liv utenfor stadion, og så kom man inn på stadion og da tok det helt av. Stemninga var helt utrolig, hele tribunen i svart og hvit og et lydnivå jeg aldri tidligere har vært i nærheten av å oppleve på en match. Og når Owen gjorde 1-0 tok det fullstendig av, tror aldri jeg har vært så glad før.
Vi gjør ingen stor kamp spillemessig, men vi har full kontroll igjennom hele kampen. Vi er blitt mye bedre defensivt, og offensivt vil vi alltid være farlige med spillere som Owen, Martins og Viduka.

an sparker ikke Bobby Robson??

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Enig Abel, helt utrolig. Selv fikk jeg ikke med meg målet da jeg stod helt øverst på Sir John Hall Stand(andre målet) og så på alle gale fans rundt meg. Jeg stod relativt nærme Sunderlandsvingen og for en opplevelse. Jeg tar ikke i når jeg sier at 5 rader begge sider(som omringet Sunderland) bare stod og hestet de. De stod faktisk med ryggen til kampen store deler av tiden vbare for å slenge dritt!

Før kampen var jeg vitne til politihester som løp ned gale Toon Army-mennesker, og utrolig hetsing.
Som sagt fikk jeg med meg svært lite av kampen, dette var en kombinasjon av at folk rundt meg var gale(2 stk falt over meg i det Owen scoret, og en stygg engelskmann ga meg en stor klem) og at jeg stod ganske høyt oppe. I tillegg nektet hele standenj å sette seg, noe som gjorde at jeg stod under hele kampen.

Som Eivind nevner var det heeelt konge da de sang 41, even Chopra scored. Da stod jeg og regelrett lo høyt. I tillegg var det god stemning da suppoerterne ropte "Where's Sunderland" og supportere fra andre siden svarte "Oh It's in Scotland"..

Etter kampen var det igjen masse bråk. Jeg stodf i midt i grøten der folk kastet mynter, kampprogrammer, flakser, generelt alt de kunne finne på Sunderland fansen. Mens de sang en knap forståelig Gerodie sang, med noen enkle stroffer som "Up the Premer League we go" og "keegan is our king". Politet stilte med hunder og hester, og en ag annen fikk seg et kølleslag og hundebitt. Senere på kvelden (ja dette var en søndag og folk skulle på jobb dagen etter) var alle drita i sentrum, folk pissa overalt, spøy og sloss. For en opplevelse å være der, dog kunne jeg nok ALDRI flyttet dit permanent merker jeg. Konklusjonen får bli at Geordies og Toon Army er sjuke i hue, og man får et greit perspektiv på hva fotball betyr i England kontra Tippeligaen og Norge.

Denne kampen er et MUST å gå på neste sesong. Og jo forresten, morsomt når 50.000 også sang Keano wanks his fucking dog, husker ikke meldouien men:D hehe
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Litt off-topic men håper det går bra med handa Lars Arild!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Senere på kvelden (ja dette var en søndag og folk skulle på jobb dagen etter) var alle drita i sentrum, folk pissa overalt, spøy og sloss. For en opplevelse å være der, dog kunne jeg nok ALDRI flyttet dit permanent merker jeg. Konklusjonen får bli at Geordies og Toon Army er sjuke i hue, og man får et greit perspektiv på hva fotball betyr i England kontra Tippeligaen og Norge.

Det du opplevde vil du kunne se i de fleste lokalderby og er vel mer en ting som skjer mellom lokale lag. I Birmingham mistet en Villa-fan livet i helgen etter at en B'ham-fan kjørte han ned etter kampen i rent raseri. Jeg opplever heldigvis engelsk fotball på en annen måte men det kan ha noe med at jeg bor godt utenfor det som kalles arbeiderklassestrøkene. Generelt er det ganske bra stemning med en del "vennlig" skitslenging mellom lagene og det er det måten dette gjøres på som er litt spesielt med engelsk fotball kontra andre lands fotball.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Faen, var du der Romance? Skulle tatt en pils eller ti da...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Denne kampen er et MUST å gå på neste sesong. Og jo forresten, morsomt når 50.000 også sang Keano wanks his fucking dog, husker ikke meldouien men:D hehe

Hehe....Er ganske sprøtt hvilket forhold engelskmennene har til fotball. Kan jo ta et eks. jeg har sett flere ganger, og det er 11-12 åringer som reiser seg opp på tribunen og skriker "fucking wanker" og gjør "håndleddsbevegelesen"....

Men når det er sagt, jeg elsker det engasjementet som er på kampene i england, all hetsen, humoren og syngingen er i bunn og grunn helt herlig! Mitt inntrykk er at det stikker ikke så veldig dypt og at det ikke er noe vondt ment. Nå har ikke jeg vært på noe tyne-wear derby(må dit neste år), mulig det oppleves annerledes på en sånn kamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Herreegud folkens, dette var jo en orgasme utenom det vanlige ;)
Må bare si at den stemmninga som var i kampen, gikk meg mere enn gåsehud. Hely sykt.
Kampen i seg elv var opp å ned.
Må innrømme målet til Owen etter 3 min fikk meg til å skrike å hoppe, selv om jeg fikk satans smerter i kampen. Det målet er av det ypperste jeg har sett.
Ellers var jeg meget meget fornøyd med 1 omg. De spilte fantastisk fotball. Jeg ble meget imponert, som noen over sa jeg kunne komme til å bli.
2 omg, ble litt antiklimaks, å de spilte middels ok..
Geremi hadde endel horrible feilpassninger, men noen feil må spillerene kunne gjøre da.

Utrolig deilig å se Kean så forbannet ;D
Men her i denne kmapen skulle det iallefall vært et rødt kort som Joakim, tror det var han som nevnte det.
Det som er enda mere gledelig, er at vi spiller oss ut av forsvaret så å si vær eneste gang. Jeg er imponert, over spillerenes evne til å se de spille på den måten..

Takk Newcastle for at dere vant over hatobjekt nr 1.
Å kunne ikke blitt enn bedre kveldsunderholdning enn dette før enn skulle PRØVE å legge seg, selv om det bare ble 2 timer avslapping i natt igjen. Ikke sovet på mere enn 5 timer på 3 dager nå, men NEWCASTLE holder meg oppe ;)

Til alle som mente\ville jeg skulle se kampen TAKKER.
Å takk for gode ønsker ang hånda fra dere brukere..
Ja, jeg kommer sterkere tilbake, vær sikker på det folkens 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hatobjekt nummer én?
Kanskje for geordiene, ja. Men synes det er unødvendig for oss å HATE Sunderland. Holder å se på dem som en dum, tilbakestående lillebror som vi kan le oss skakk av.

Er det lag vi kan hate, så er det manu, liverpool, spurs etc.

Jeg nevnte at det burde vært rødt kort, men kan ikke huske å ha nevnt det på dette forumet, det synes jeg huske å ha nevnt under kampens hete. Og jeg tviler på at det var du som satt ved siden av meg på Three Lions.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sunderland bør være hatobjekt nummer én for alle newcastlesupportere. Ingen unntak her i gården, hvertfall...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Den evige diskusjonen.
Ser INGEN grunn til og mislike Sunderland noke meir enn andre lag som West Ham og den dei der. Er ingen geordie og har dermed ikkje grunnlag for og mislike dem.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Skulle ønske eg kunne sei det samme. Eg mislikar Sunderland, mykje pga Roy Keane. Viktig at vi vinner kampane mot dei, men eg skal ikkje late som om det er mitt hatobjekt nr 1. Den plassen står mellom Man U og Liverpool. Kan med kors på halsen tilstå at eg HATAR desse klubbane, og spesielt supporterane deira!