20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 20/4: Newcastle - sunderland, St. James' Park. [C+ Sport 1 kl. 14.30]  (Lest 40623 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
Synes Viduka gjør den jobben han skal ganske greit, jeg. Han var ikke kjempegod i dag, men han var jo sterkt delaktig i det angrepet som førte til straffe. Det er sånne ting som den lille flikken han er der for. Tapte en del duelle og var ganske uoppmerksom noen ganger, men absolutt ikke noe av dårligste jeg har sett av ham. Banens beste for meg er definitivt Beye. Fantastisk fyr som er min nye favorittspiller!
Norwegian blood, Geordie heart

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Kanondeilig, men ingen god kamp fra noen av lagene. Masse baltap, og harde dueller.

Harper: 7, en kanonredning, og full kontroll i feltet. Lite testet.

Beye: 8,5, Enorme taklinger, og ett fantastisk rykk. Hadde han hatt innlegsfot, så hadde han vert best i PL, uten tvil.
Faye: 8, Hvem fan er K Jones???
Taylor: 8, styrer forvaret med glans. Herlig i duellene!
Enrique: 6, Klart svakest i forsvaret. Gjør ting altfor vanskelig.

Geremi: 5,5, Bra asist, men ellers ræv. Ekstremt dårlig blikk for spillet når ting går fort. Treig med ball og avgjørelser.
Butt: 6, Prøver å styre i kjent stil, men i dag var han ikke bra. Ett par gode passninger.
Barton 6, Prøver mye, men ikke til noe å snakke om. istar ball for mye

Owen 8, Fantastisk 1 scoring, og straffa setter han. Ilag med Beye banens beste.
Martins 6, Mister ball altfor mye, og dårlig avslutning. Noen fine driblinger.
Viduka 7, Herlig assist til Owens straffe. God med man i rygg, og holder ballen til resten av laget kommer etter.

Carrol 6, Jobber bra, og får hodet på det meste
Duff 6, usynlig
Edgar 6, gjorde ingenting

Som dere ser så er 6 midt på treet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes det var litt drøyt å gi Viduka 5. Da forstår du åpenbart ikke hans funksjon i laget. Poenget er at Viduka skal være den stabile på topp og med raske Owen og Martins på hver sin kant. Viduka er et oppspillspunkt som kan plukke ned ballen og avslutte eller flikke igjennom. Straffa var nok et eksempel på dette. Jeg synes alle 3 på topp var meget gode. Butt også. I tillegg var Baye og Enriqe strålende. De svakeste spillerne var Barton, Gerimi, Tayor og Faye.  Førstnevnte har åpenbart blitt bedre, men likevel foretar han noen horrible pasninger på tvers av banen som ble snappet opp mens resten av castlelaget var på veg fremover. Hadde vi spilt mot et litt bedre kontringslag kunne det fort ha medført baklengs. Geremi hadde en målgivene, og ja han bidrar bakover. Men han blir alt for stillestående fremover. Og ikke minst bør han nå treffe på innleggene. Mot Pompey hadde castle over 10 hjørnespark, og nesten alle traff på første stolpe. Dog hadde han et meget bra innlegg på Owens første mål.  Kampen ble selvsagt preget av at castle ledet 2-0 til pause, men 2. omgangen viste at castle sin midtbane ble for treig når sunderland fant ut at de skulle presse mer i rygg.

Faye og Taylor plasserer seg feil for ofte. Jeg telte 3 meget svake markeringer av midtstopperne som kunne ha medført mål for sunderland. Som Lars tjernås sa: For at newcastle skal ta steget trenger de en skikkelig sjef på midtbanen og en sjef i midtforsvaret. Tross i alt dette ser vi nå et castlelag som tar form med klart definerte roller. God 1.omgang men en dårlig 2. omgang.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes det var litt drøyt å gi Viduka 5. Da forstår du åpenbart ikke hans funksjon i laget. Poenget er at Viduka skal være den stabile på topp og med raske Owen og Martins på hver sin kant. Viduka er et oppspillspunkt som kan plukke ned ballen og avslutte eller flikke igjennom. Straffa var nok et eksempel på dette. Jeg synes alle 3 på topp var meget gode.

Selvfølgelig forstår jeg Vidukas funksjon, han skal blant annet vinne dueller og holde oppe ballen, han skal bidra til at vi får flyttet laget fremover på banen..(jeg tror heller det er dere som synes Viduka spilte bra i dag, som ikke forstår hans funksjon) I dag vinner han knapt en eneste duell, han klarer ikke å innvollvere seg slik han skal i oppbygningen av spillet, han blir altfor stillestående og når han først blir spilt på så evner han ikke å holde på den. Han kommer heller ikke til noen sjanser inne i boksen heller, selv om vi ikke har all verdens av innlegg så er han nesten aldri der han skal være når ballen først kommer!! Greit at han var innvollvert i straffesparksituasjonen med en fin flikk, men jeg forventer faen meg mer av en Newcastle spiller enn et vellykket hælspark og en god demping på brystet i løpet av 75min..

Jeg synes heller ikke Martins spilte noe særlig bra i dag, og jeg bare sier det; med en bedre targetmann så hadde selvsagt Martins og Owen kommet til langt flere sjanser enn de gjorde i dag! Vi skal være glad Owen scoret på sine to eneste!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes det var litt drøyt å gi Viduka 5. Da forstår du åpenbart ikke hans funksjon i laget. Poenget er at Viduka skal være den stabile på topp og med raske Owen og Martins på hver sin kant. Viduka er et oppspillspunkt som kan plukke ned ballen og avslutte eller flikke igjennom. Straffa var nok et eksempel på dette. Jeg synes alle 3 på topp var meget gode. Butt også. I tillegg var Baye og Enriqe strålende. De svakeste spillerne var Barton, Gerimi, Tayor og Faye.  Førstnevnte har åpenbart blitt bedre, men likevel foretar han noen horrible pasninger på tvers av banen som ble snappet opp mens resten av castlelaget var på veg fremover. Hadde vi spilt mot et litt bedre kontringslag kunne det fort ha medført baklengs. Geremi hadde en målgivene, og ja han bidrar bakover. Men han blir alt for stillestående fremover. Og ikke minst bør han nå treffe på innleggene. Mot Pompey hadde castle over 10 hjørnespark, og nesten alle traff på første stolpe. Dog hadde han et meget bra innlegg på Owens første mål.  Kampen ble selvsagt preget av at castle ledet 2-0 til pause, men 2. omgangen viste at castle sin midtbane ble for treig når sunderland fant ut at de skulle presse mer i rygg.

Faye og Taylor plasserer seg feil for ofte. Jeg telte 3 meget svake markeringer av midtstopperne som kunne ha medført mål for sunderland. Som Lars tjernås sa: For at newcastle skal ta steget trenger de en skikkelig sjef på midtbanen og en sjef i midtforsvaret. Tross i alt dette ser vi nå et castlelag som tar form med klart definerte roller. God 1.omgang men en dårlig 2. omgang.

Ikke utal deg uten å ha sett kampen da! For det kan du openbart ikke ha gjort. Faye of Taylor var rock solid. Enrique var heller ikke glimrende ::)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Altså Viduka gjorde et par geniale ting, og i tilegg gjorde han det enkelte som å ta i mot ball og sentre tilbake. Han har spilt bedre kamper, men Viduka er avhengig av at resten av laget gjør sitt også. For at Viduka skal score trenger han innlegg, og det fikk han nesten ikke.  Og vi trenger spillere som går rundt på kant og legger 45. Og det var det kun Baye som forsøkte på.  Viduka er ikke så mobil og da blir han lidende når barton og geremi ikke leverer fremover. Men likevel gjør han ting som er viktig for laget. Uten ham hadde ikke Owen og Martins hatt så stor mulighet til springe rundt som de gjorde. Men som sagt er jeg enig i at han har vært bedre i andre kamper.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Når folk sier de vil ha Viduka ut av laget kjenner jeg en mektig følelse av irritasjon og frustrasjon bre seg i kroppen. Jeg synes oppriktig synd på de som mener at vi bør vrake Viduka til fordel for Carroll. I mine øyne har Viduka gjort jobben sin de siste kampene. Han vinner mange dueller og er flink til å holde på ballen og fordele den videre. Jeg er enig i at kampen i dag ikke var hans beste, men han var ikke den dårligste på banen. Kan noen fortelle meg hva unge Andy Carroll har gjort som er så forbanna bra i år? Greit nok at han er et stort talent, men det eneste han har prestert i år er et rødt kort og noen fuktige byturer i Preston.

Når det gjelder kampen i dag ble jeg ganske skuffet. Festforestillingen jeg hadde ventet meg uteble, og vi skaper egentlig bare en stor sjanse utenom målet. Sunderland hadde kun en mulighet som jeg vil kalle en sjanse, og vi vinner kampen fortjent.

Børs:

Harper 6. - En god redning. Ellers har han fint lite å gjøre.

Beye 8. Kanonkamp defensivt. Slipper ingen forbi seg. Prøver litt mer i angrep i dag, men det blir ikke det helt store ut av det.
Taylor 6. Grei kontroll.
Faye 6. Grei kontroll. Klarerer også i dag de fleste cornerne vi får opp på tribunen :)
Enrique 6. God defensivt. Skaper lite offensivt.

Geremi 6. Herlig crosser på 1-0 målet. Virker som han slår av brytern etter det.
Butt 7. Typisk Butt-kamp. Vinner en del dueller, og har sine vanlige pasningsfeil.
Barton 7. Enorm innsats. Fortsatt et par feilpasninger for mye.

Owen BB 8. Nydelig 1-0 scoring, og gjør også ellers en god kamp. Litt heldig på straffa, men mål er mål. Bør signere ny kontrakt ASAP!
Viduka 6. Vinner en del dueller, holder greit på ballen og slår noen gode pasninger.
Martins 5. Ikke dagen til Martins i dag. Slår dårlige pasninger, bommer på løpene sine, skyter når han bør sentre osv. Satser på han kommer sterkere tilbake neste helg :)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Nok ein seier! :D Herlig at vi holde nullen igjen. Det var ikkje noko ekstremt god kamp av oss, men vi gjorde det vi måtte. Bra at Carroll får prøve seg i staden for Smith. Alt for mange enkle balltap i dag, det må vi luke vekk.
Owen er BB, tett fulgt av Beye.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Ikke utal deg uten å ha sett kampen da! For det kan du openbart ikke ha gjort. Faye of Taylor var rock solid. Enrique var heller ikke glimrende ::)

Hehe. Enrique var meget god fordi han eliminerte høyrekanten til Sunderland fullstendig. Rett før kampen ble det kommentert at han kom til å gi mere hjelp til Jones. Men han ble jo bytta ut. Og det tyder på godt backspill når kanten ikke får legge inn omtrent i det hele tatt. Men for å bli en klasseback trenger han bidra mer fremover, der var Baye meget god.  I 1.omgang fikk kapteinen til Sunderland stå helt upresset på 5 meter. Heldigvis visste ikke han hvor alene han var. Hadde han hatt den kunnskapen hadde han hatt god tid til å dempe ballen og avslutte i stedet for å ta den på volley. I 2. omang klarte de ikke å ta ut Jones slik at han fikk heade rent fra noen få meter og  tillegg fikk han styre lett ned til en annen sunderlandspiller. Poenget mitt er at slikt forsvarsspill går mot dårlige lag, men hadde vi spilt mot Torres hadde vi plutselig hatt to baklengs.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
I den situasjonen der Whitehead fikk stå aleine, så var det en haug med andre spillere som var nermere han enn midtstopperne. O å dra fram at dei miste Jones en gang har ingenting å si. Han er blant dei aller største, og mest hodesterke spillerne i PL, men i dag blei han eigd av Taylor og Faye. Totalt!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Lille brore hadde satsa 600 på at Newcie skulle vinne 3-0 og at Oba skulle score siste. Tipper han ble smått frustrert da Oba bomma alene med keeer...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
I den situasjonen der Whitehead fikk stå aleine, så var det en haug med andre spillere som var nermere han enn midtstopperne. O å dra fram at dei miste Jones en gang har ingenting å si. Han er blant dei aller største, og mest hodesterke spillerne i PL, men i dag blei han eigd av Taylor og Faye. Totalt!

Whithead fikk stå utenfor 5meteren og det er ikke backene som skal ha kontroll der men midtstopperne. Det er de som skal opp i rygg og ikke en fra castles midtbane. Uansett uakseptabelt at en spiller for avslutte upresset. Som jeg presiserer, det er godt nok forsvarsspill hvis vi er fornøyd med en plassering midt på tabellen, men det holder ikke mot Torres og andre bedre spillere. Et godt eksempel er jo cl-kampen mellom arsenal og pool. arsenal var best, men pga 2 dårige markeringer av senderos i begge kampene røyk arsenal ut.

BallaJazz

• Gjest
Var deilig med seier her ja.Forventa men deilig uansett :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes det er merkelig at noen greier å påstå at midtstopperne våre var blant våre svakeste spillere i en kamp hvor gjestene kommer til 1 stor sjanse. En eneste en. Og den reddet Harper mesterlig. De har full kontroll på Jones i 99% av tilfellene. Begge backene våre var gode defensivt, og bidro til at Sunderland omtrent ikke kom til et eneste vellykket innlegg fra kant. Jeg synes forsvaret vårt gjorde en meget god jobb i dag.

Når det er sagt, er jeg enig i at vi trenger en skikkelig SJEF i midtforsvaret. Faye er ikke den sjefen han helst burde ha vært. Men han er sjef nok i denne kampen. Vi trenger også en mer ballsikker sentralmidt, med enda bedre sjefsegenskaper enn Butt.

Tre svake markeringer er selvsagt tre svake markeringer for mye mot Man Utd, men mot Sunderland finnes det ikke farlig. De kommer ikke til noe i nærheten av en målsjanse i førsteomgang. De har én stor sjanse og er i nærheten et par ganger i andre, men ellers har vi fullstendig kontroll på gjestene defensivt. Det var midtbanen som sviktet med svake pasninger og lite bevegelighet. Indreløperne våre tvang oss til å spille mye på tvers og bakover. Sånt blir det selvsagt ikke sjanser av. Og mislykkes vi med slike pasninger skaper vi overgangsmuligheter for motstanderen. Men de overgangene ble effektivt stoppet av de fire i forsvaret vårt, og da finner jeg liten grunn til å klage på akkurat dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
En sjanse for Sunderland er en for mye :)