20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilken formasjon?  (Lest 13899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hvilken formasjon?
« Svar #45 på: 21. Mai 2008, 17:03 »
vel beye har vist at han er en tradisjonell back som med en gang han har sjangsen kjem som dobbling på kant og er perfekt kvalitet, enrique er også en spiller som har potensialet og viljen til å gå frammover, men han virke litt nervøs på dei defansive oppgavene som fører til at han ikkje er så komfortabel til å gå fram i frykt for å drite seg ut.. men om vi får inn en shorey på venstre sida og har en enrique som får spille i kamper med litt lavere motstand og ikkje fullt så masse ansvar vil nok han bli ein veldig viktig spiller i newcastle etter kvert.
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 21. Mai 2008, 18:52 »
Hvis vi ikke gir Enrique store og vanskelige oppgaver, så vil han jo for pokker aldri bli bedre! Han må jo trene på å beherske det øverste nivået. Han er sterk i kroppen, har brukbar fart, men kan av og til være litt nonchalant i markeringen og har stort forbedringspotensiale i pasninger og generelt offensivt spill.
Hvis vi "degraderer" Enrique til å spille mot Reading, Fulham, Wigan, Bolton m.fl., mens vi kjøper Shorey - som i mine øyne ikke er nevneverdig bedre enn oksen - til å spille mot ManU, Liverpool, Tottenham, Chelsea m.fl. så får vi et stort problem når Shorey er ute av stand til å spille. Da er jo ikke oksen i stand til å løse oppgaven på en tilstrekkelig måte, fordi han får hetta over å møte så mye bedre motstand.

Vi skal satse knallhardt på Enrique, men samtidig ikke være redd for å gi han avløsning hvis det blir for mye. Men Jose Enrique har et stort potensial og er mye yngre enn Shorey/Riise. Derfor skal Enrique satses på som førstevalg, mens Shorey er avløseren, som sørger for å gi Enrique mest mulig konkurranse på trening. Hvis han har en å kjempe med, som er på høyde med ham selv, så vil Enrique automatisk skjerpe seg og trene hardere for å bli bedre.

Hvis unge spillere skal kunne bli bedre, så må de få ansvar, de må få store oppgaver. Hvis vi stadig skulle matchet Taylor bare som innbytter mot de "små" lagene i kamper vi har en komfortabel ledelse, så han ikke risikerer noe, så ville Taylor aldri ha vokst og blitt en bedre forsvarsspiller. Samtidig har han hatt en litt brå utvikling, og vi har i perioder vært for avhengige av at en ung spiller skal prestere stabilt på et høyt nivå. Og det er selvsagt ikke sunt.
Men Enrique er ikke noen kvisete tenåring som aldri har spilt på høyt nivå før. Han har hatt en helt ok første sesong i Newcastle, han har litt erfaring fra La Liga, og vil bare bli bedre jo flere kamper mot god motstand han spiller neste sesong.

Enrique er 22 år. Da er det på tide at vi behandler ham som en voksen mann. For det er han!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 21. Mai 2008, 20:02 »
Hvis Shorey skal regnes som et andrelag tror jeg han drar til en annen klubb. Han kommer nok til å få nok tilbud og tviler på at han velger oss hvis vi sier at han ikke vil bli noe førstevalg. da tar han nok til takke med noe annet. Han spilte tross alt landskamper for England forrige sesong og har sikkert ambisjoner om flere. Jeg er posetiv til Shorey for han er en spiller som vi helt klart trenger, men hvis vi skal få han kan vi ikke friste med benkeplass.
« Siste redigering: 21. Mai 2008, 20:05 av fredd »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 21. Mai 2008, 20:49 »
Vel, hvis Shorey ikke finner seg i å måtte kjempe om plassen på laget, og muligens måtte finne seg i å slite reservebenken, så har han ingenting her å gjøre.
I mine øyne er ikke Shorey så forbanna god at han kan være noe soleklart førstevalg i Newcastle.
Og det har jeg heller ingen intensjoner om å gjøre han til. Hvis Shorey skal kjøpes inn som førstevalg må vi selge Enrique. For da har han overhodet ingenting å gjøre her.

Enrique MÅ satses på. Hvis ikke kommer han ingen vei som fotballspiller.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #49 på: 21. Mai 2008, 20:52 »

Drit nå i han som fotballspiller. Det er LAGET som er viktigst mener nå jeg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. Mai 2008, 21:01 »
Joda. Greit nok, men jeg ser ikke at laget skal bli bedre med en spiller som er mer eller mindre "ferdig utviklet" og allerede er så god som han noensinne kommer til å bli, fremfor en spiller som har allerede vist mye bra, og som med kyndig veiledning og tøff konkurranse kan bli mye bedre.

For lagets del sier jeg at vi skal satse knallhardt på Enrique. Og hvis Shorey ikke godtar det, to hell with him!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: 21. Mai 2008, 22:14 »
Forsåvidt enig med Joachim. Gi Enrique en sjanse, han ble bedre når laget ble bedre på slutten av sesongen, og dette var tross alt første sesong i PL. Han har potensiale og kan fort bli god! Men bør uansett finne noen som kan konkurrere med han på backplass, for om han ikke presterer bør han også merke at andre er klare til å ta over. Og nå er det tynt på venstre backplass, vi trenger en til der --

For det bør bli slutt på å bruke spillere "out of possition". Kan funke med hell i perioder, men på sikt? Shorey ville vært et godt kjøp, men ålove han fast plass blir feil.
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Mai 2008, 22:28 »
Vel, hvis Shorey ikke finner seg i å måtte kjempe om plassen på laget, og muligens måtte finne seg i å slite reservebenken, så har han ingenting her å gjøre.
I mine øyne er ikke Shorey så forbanna god at han kan være noe soleklart førstevalg i Newcastle.
Og det har jeg heller ingen intensjoner om å gjøre han til. Hvis Shorey skal kjøpes inn som førstevalg må vi selge Enrique. For da har han overhodet ingenting å gjøre her.

Selvfølgelig skal det være konkuranse på et lag. Det er bare sunt, men på det første innlegget ditt virker du som du vil ha inn en spiller som skal presse Shorey på trening og være andre valg bak Enrique. Du skriver jo selv at Enrique skal sates på som et førstevalg. En spiller i den alderen Shorey er og med landlagsambisjoner går ikke til en klubb som Newcastle hvis han bare blir satset på som andre valg. Da velger han West Ham, Villa elelr Pompey isteden. Og noen disse klubbene kommer garantert til å være interesserte i Shorey.

Jeg mener ikke at vi skal love han fast plass så god er han ikke. Men hvis vi ønsker å få han inn kan vi ikke friste med en backup tilværelse da velger han rett og slett en annen klubb.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 21. Mai 2008, 23:59 »
Hvis vi ikke gir Enrique store og vanskelige oppgaver, så vil han jo for pokker aldri bli bedre! Han må jo trene på å beherske det øverste nivået. Han er sterk i kroppen, har brukbar fart, men kan av og til være litt nonchalant i markeringen og har stort forbedringspotensiale i pasninger og generelt offensivt spill.
Hvis vi "degraderer" Enrique til å spille mot Reading, Fulham, Wigan, Bolton m.fl., mens vi kjøper Shorey - som i mine øyne ikke er nevneverdig bedre enn oksen - til å spille mot ManU, Liverpool, Tottenham, Chelsea m.fl. så får vi et stort problem når Shorey er ute av stand til å spille. Da er jo ikke oksen i stand til å løse oppgaven på en tilstrekkelig måte, fordi han får hetta over å møte så mye bedre motstand.

Vi skal satse knallhardt på Enrique, men samtidig ikke være redd for å gi han avløsning hvis det blir for mye. Men Jose Enrique har et stort potensial og er mye yngre enn Shorey/Riise. Derfor skal Enrique satses på som førstevalg, mens Shorey er avløseren, som sørger for å gi Enrique mest mulig konkurranse på trening. Hvis han har en å kjempe med, som er på høyde med ham selv, så vil Enrique automatisk skjerpe seg og trene hardere for å bli bedre.

Hvis unge spillere skal kunne bli bedre, så må de få ansvar, de må få store oppgaver. Hvis vi stadig skulle matchet Taylor bare som innbytter mot de "små" lagene i kamper vi har en komfortabel ledelse, så han ikke risikerer noe, så ville Taylor aldri ha vokst og blitt en bedre forsvarsspiller. Samtidig har han hatt en litt brå utvikling, og vi har i perioder vært for avhengige av at en ung spiller skal prestere stabilt på et høyt nivå. Og det er selvsagt ikke sunt.
Men Enrique er ikke noen kvisete tenåring som aldri har spilt på høyt nivå før. Han har hatt en helt ok første sesong i Newcastle, han har litt erfaring fra La Liga, og vil bare bli bedre jo flere kamper mot god motstand han spiller neste sesong.

Enrique er 22 år. Da er det på tide at vi behandler ham som en voksen mann. For det er han!
problemet er at viss han spiller kontinuerlig og i kamper mot manu som han gjorde i år vil sjølvtilitten knuses gang på gang som nettopp skjedde mot manu, seier ikkje at han skal slite benken, men spille mot lag som ikkje har dei beste spillerane frammover på høgre sida og gi han gradvis meir og meir ansvar.. det har vel tatt taylor 3 sesonger å jobbe seg opp på et bra nivå, og at enrique har vert den einaste venstrebacken  som har spillt i newcastle (ser bort ifra omskolerte vinger :P) i år er å sette for stort press på en så ung spiller som kjem til en heilt ny klubb i en heilt ny liga..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. Mai 2008, 00:04 »
Joda. Greit nok, men jeg ser ikke at laget skal bli bedre med en spiller som er mer eller mindre "ferdig utviklet" og allerede er så god som han noensinne kommer til å bli, fremfor en spiller som har allerede vist mye bra, og som med kyndig veiledning og tøff konkurranse kan bli mye bedre.

For lagets del sier jeg at vi skal satse knallhardt på Enrique. Og hvis Shorey ikke godtar det, to hell with him!

viss du kjem å påstår at en spiller som meir eller mindre har verdt den beste spilleren på reading i fleire år er dårligere enn enrique som har spillt helt avrage og vert ganske ustabil så trur eg du har fått deg et kakk i hode.. Det er en grunn til at shorey har spelt for england.. og det er en grunn til at reading var høgare plasert enn newcastle ifjord...
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. Mai 2008, 20:27 »
Jeg ser ikke at Nick Shorey alene er grunnen til at Reading var så gode forrige sesong (da går jeg ut ifra at du mener 06/07).
Jeg sier ikke at Shorey er dårligere, jeg sier bare at han ikke er så mye bedre enn Enrique, som du virker å mene.
Ja, det er et stort press på en 21 år gammel gutt som kommer til en helt ny klubb i et helt nytt land, og i praksis er klubbens ENESTE rene venstreback.
Men med konkurranse neste sesong, vil Enrique bare bli bedre.

Og jeg mener Enrique vokser på å møte de beste lagene, selv om han ikke lykkes like godt. For da ser han også hvilket nivå som kreves, for å hamle opp med de aller beste. Det nivået mener jeg bestemt at Enrique har potensiale til å nå. Men da trenger han en konkurrent som kan pushe ham.

Selvsagt skal konkurransen være reell, og hvis det viser seg at Enrique ikke greier å svare på konkurransen fra Shorey, så skal jo selvsagt Shorey være førstevalget. Men det greier jeg ikke se for meg at skjer. Hvis de to er omtrent jevngode på trening, skal Enrique prioriteres foran Shorey, fordi han har et større potensiale. Shorey har rutinen, men er ikke nødvendigvis en bedre spiller over en hel sesong.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 23. Mai 2008, 03:48 »
vel diskusjonen om kem som skal vere første og andre valg kan vi ta når vi har henta en ny venstreback, men faktumet er at enrique fortsatt er ustabil selv om han har hatt stor utvikling siden han kom, ser ikkje for meg at vi skal satse alt på enrique når det kan gå ut over resultater, enrique har vist at han er en spiller som er veldig avhengig av å spille bra i begynnelsen av en kamp for viss ikkje går det som regel til helvette og då vil det til sjuande og sist gå utover laget.. samtidig som at det vil svekke sjølvtilliten og utvikilinga hans derav.. Han burde seff spille store deler av kampane i neste sesong, men når det gjelder store oppgjør som mot manu, chelsea, pool, og eventuelt viktige kamper,(f.eks cup semifinaler/finaler...)burde vi han en meir erfaren spiller som shorey, fordi enrique mangler endå rutinen i pl. til å spille slike kamper..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 23. Mai 2008, 03:50 »
Jeg ser ikke at Nick Shorey alene er grunnen til at Reading var så gode forrige sesong (da går jeg ut ifra at du mener 06/07).
Jeg sier ikke at Shorey er dårligere, jeg sier bare at han ikke er så mye bedre enn Enrique
han er tydligvis viktig når han er den einaste spilleren fra reading som blir tatt ut til det engelske landslaget?
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 23. Mai 2008, 17:04 »
At han var en vitkig brikke i Reading er vel ingen i tvil om. Poenget er at det at han ble tatt ut på landslaget som eneste spiller for Reading betyr ikke at han er verdens beste fotballspiller.
Det er ikke SÅ mange fantastiske engelske backer. Greit nok, det er noen flere venstrebacker, enn høyrebacker. Men på normale dager vil Shorey aldri bli prioritert foran Cole eller Bridge, samme hvilken klubb han spiller for. Når du mangler de virkelig, virkelig store profilene er det en selvfølge at mange andre spillere vil få sjansen på landslaget, men det betyr ikke at de dermed er å regne for landslagsspillere.

Hai Ngoc Tran har spilt for det norske landslaget. Men han var vel nødig å regne for en landslagsspiller!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 23. Mai 2008, 17:49 »
Mitt poeng var at ikke hvem som var best av Shorey og Enrique, men at hvis vi vil ha inn Shorey nytter de ikke å si at han er et andrevalg bak Enrique. Da går han til en annen klubb.

Personlig tror jeg Shorey per dags dato er noen hakk bedre. I tilegg er han nokså god på døball og en slik spiller trenger vi inn. Enrique har helt klart potensial til å bli veldig god og da må han som Joakim sier spille kamper. Det er et vanskelig valg om vi har med venstreback skal vi kjøp inn en spiller som kan konkurere ut Enrique eller kjøpe en spiller som kan være backup bak for han? Personlig er jeg usikker for Enrique har som sagt potensial til å bli veldig bra, men det er ikke å gjemmebort at han i flere kamper ikke har vært all verden. Selv om det garantert er vanskelig for en ung, spansk venstreback å storspille i et forsvar som Newcastle, har heller ikke han hatt noen veldig stor første sesong.

At Shorey har spilt på landlaget så sent som forrige sesong er selvsagt et kvalitetstempel, særlig mtp at England har Bridge og Cole i troppen. Og sammenligneingen med en norsk spiller blir helt kalrt feil siden England har så mange, mange flere gode spillere å velge mellom når de tar ut troppen.