20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilken formasjon?  (Lest 13905 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilken formasjon?
« Svar #30 på: 05. Mai 2008, 13:46 »
Veldig einig..og det trur eg Keegan er også. Han vil nok bruke det tradisjonelle god hodespiller spiss i spann med ein rask spiss. Det blir som regel gull...Dersom Martins og Owen skal spille samtidig må det bli i ein 4-3-3 formasjon...

Hvorfor kan ikke Martins og Owen spille sammen i 4-4-2?

Faktisk scorer både Martins og Owen flere mål enn Viduka på hodet! Hvis Owen(først og fremst) og Martins(til en viss grad) får de rette innleggene så scorer de også med hodet! Owen gjør det fordi han er en fantastisk smart fotballspiller, mens Martins har en umennesklig spenst.

Dessuten er vi ikke "doomed" om vi ikke har et oppspillspunkt a la Viduka i laget heller! Vi kan jo både brette ut på kant og holde ballen mer i laget. Samtidig som vi kjører hurtig kontringsfotball. Bare se på Tevez/Rooney, det går an!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #31 på: 05. Mai 2008, 13:57 »
enig med deg her kø1. Fullt mulig å få de til å fungere sammen i 442.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 05. Mai 2008, 14:18 »
Veldig einig..og det trur eg Keegan er også. Han vil nok bruke det tradisjonelle god hodespiller spiss i spann med ein rask spiss. Det blir som regel gull...Dersom Martins og Owen skal spille samtidig må det bli i ein 4-3-3 formasjon...

Hvorfor kan ikke Martins og Owen spille sammen i 4-4-2?

Faktisk scorer både Martins og Owen flere mål enn Viduka på hodet! Hvis Owen(først og fremst) og Martins(til en viss grad) får de rette innleggene så scorer de også med hodet! Owen gjør det fordi han er en fantastisk smart fotballspiller, mens Martins har en umennesklig spenst.

Dessuten er vi ikke "doomed" om vi ikke har et oppspillspunkt a la Viduka i laget heller! Vi kan jo både brette ut på kant og holde ballen mer i laget. Samtidig som vi kjører hurtig kontringsfotball. Bare se på Tevez/Rooney, det går an!

for all del, det hadde vert dritfett om vi hadde kunne spillt som de.. men problemet er at vi ikkje har en midtbane som er gode nok til å ta ballen over midten og utfordre offansivt.. derfor er vi sårt avhengige av et oppspillspunkt som viduka..
- carry on!

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #33 på: 05. Mai 2008, 14:33 »
Skal Owen og Martins brukes sammen i 4-4-2 må det være som spisspar. Owen er ikke god nok defensivt til å være foran Butt i en 4-4-2 diamant. Grunnen til at det fungerer såpass bra med Owen som en playmaker i dagens formasjon er at vi spiller med indreløpere i stedet for rene vinger. Dette gjør oss mer kompakte i midtbaneleddet. Problemet ligger nok i at Keegan er fan av å ha en bakromsspiss og et oppspillspunkt. Derfor tviler jeg på at vi får se Owen-Martins på topp, selv om jeg tror det kunne blitt en suksess.

RHCP14

• Gjest
« Svar #34 på: 05. Mai 2008, 14:43 »
Begge er gode spisser, og eg vil definitivt beholde begge. Men som spisspar trur eg ikkje dei kommer til sin rett. Grunnen til at Man Utd kan spille med Rooney - Tevez er at dei begge er gode møtende spisser langs bakken. Martins som er ein av de minste spillerene har aldri vore noen møtende spisstype og det har vel aldri Owen heller vore. De er begge bakromsspillere.

Det er faktisk stor fare for at det blir ein kjedelig form for fotball dersom vi skal spille med to bakromsspillere. Det seier seg sjølv..baller i bakrom, og dei er ofte lange med Drillo-stempel på. Greit..vi kan satse på å spille opp langs vingene men da kan det bli lett å stoppe oss. Dersom vi har eit oppspillspunkt kan vi variere meir i spillet vårt.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 05. Mai 2008, 15:06 »
owen har vel utvikla seg meir og meir til å bli en in the box type og har vist i det siste at han har et sykt overblikk som samtidig er utrolig god i bakrom så å blir vel ikkje som å spille med 2 bakromspillera.. synst det er perfekt no der vi kan angipe med stikkere og diagonaler til martins eller etablere spill ved å spille opp viduka eller overlappe med backene på kanten samtidig som å sette et høgt press og utfordre med småspill gjennom midten ved 16, viduka og owen har jo et dritbra samspill rundt 16(tenker spesielt på sunderland kampen)
- carry on!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 05. Mai 2008, 15:11 »
Begge er gode spisser, og eg vil definitivt beholde begge. Men som spisspar trur eg ikkje dei kommer til sin rett. Grunnen til at Man Utd kan spille med Rooney - Tevez er at dei begge er gode møtende spisser langs bakken. Martins som er ein av de minste spillerene har aldri vore noen møtende spisstype og det har vel aldri Owen heller vore. De er begge bakromsspillere.

Har du sett Michael Owen i år eller??

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #37 på: 05. Mai 2008, 15:45 »

Neppe.... I allefall ikke den samme Owen som vi andre har sett (inklusiv Keegan) :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 05. Mai 2008, 15:45 »

Neppe.... I allefall ikke den samme Owen som vi andre har sett (inklusiv Keegan) :)

Jeg mener noen til og med maset om at Owen møtte for ofte tidligere denne sesongen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 05. Mai 2008, 15:52 »
Jeg var en av de som var irritert over at han møtte så mye, NÅR han spilte sammen med Viduka, fordi vi kan IKKE ha to spisser som møter når vi spiller med "bare" to spisser. Men når Martins er på banen samtidig med Owen er det nødvendig. Men problemet var jo at Owen og Martins knapt var på banen samtidig før KK tok over..

RHCP14

• Gjest
« Svar #40 på: 06. Mai 2008, 12:28 »

Jepp! Sett alle Newcastles kamper i år, og poenget mitt er at Owen er ein bakromsspiller av natur. Har aldri vore noe god til å møte! Owen må få tilbake trua på farta si for den har han ikkje mista (håper eg). Det er ein grunn for at Keegan har spilt med enten Smith eller Viduka i samtlige kamper etter at han overtok. Eineste unntaket er den første der han brukte Ameobi. Meine å huska at Allerdyce prøvde å bruke Martins og Owen sammen på topp uten hell....

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 06. Mai 2008, 12:43 »
Hvis du har sett Newcastle i år, så har du fått med deg at Owen ikke går i bakrom slik han hadde for vane før, nå søker han mye mer ball i mellomrommet og styrer spillet fra dypet. Han har selvsagt mistet mye av den farten han hadde og er derfor ikke like giftig lenger. Som du sier så er Owen bakromsspiller av natur, men skadene(og muligens alderen også) har endret det. Han har definitivt utviklet en ny side av seg selv, iom at han er blitt såpass god med ball og å spille i dypet.

Martins - Owen fungerte helt greit de få gangene de spilte sammen under Allardyce. Fungerte bedre enn Viduka - Owen..

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 06. Mai 2008, 13:26 »
er feil å sei at owen ikke går i bakrom.. alt anna du seier er riktig, men han går i bakrom i tillegg når han er i posisjon til det, han gjor kanskje ikkje det i går, men det var fleire ganger han stakk i bakrom på portsmouth kampen
- carry on!

RHCP14

• Gjest
« Svar #43 på: 06. Mai 2008, 14:11 »
Hvis du har sett Newcastle i år, så har du fått med deg at Owen ikke går i bakrom slik han hadde for vane før, nå søker han mye mer ball i mellomrommet og styrer spillet fra dypet. Han har selvsagt mistet mye av den farten han hadde og er derfor ikke like giftig lenger. Som du sier så er Owen bakromsspiller av natur, men skadene(og muligens alderen også) har endret det. Han har definitivt utviklet en ny side av seg selv, iom at han er blitt såpass god med ball og å spille i dypet.

Martins - Owen fungerte helt greit de få gangene de spilte sammen under Allardyce. Fungerte bedre enn Viduka - Owen..

Martins og Owen spilte to kamper under Allerdyce som resulterte i ein seier (Mot Tottenham) og eit tap (Reading). Begge har vel her eit dårlig argument i så måte.

Har sett at Owen har begynt å møte meir ja...men det er ikkje nødvendigvis dette som er i tankene til Keegan. Tipper han kommer til å spille rein spiss fra neste år. Owen har mista noe fart, men er fortsatt rask nok til å være bakromsspiller. Den offansive midtbanerollen er ein løsningan Keegan har brukt nå for å få det beste ut av dei spillerene han har til rådighet. Tipper Modric var tenkt som ein "erstatter" for Owen i den rollen, eller som den offansive av to sentrale midtbanespillere.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #44 på: 21. Mai 2008, 16:00 »
Skal man spille 4-3-1-2 i fortsettelsen, må vi styrke backplassene. Dette fordi trioen på midtbanen ikke alene kan stå for både kantspill og midtbanespill, og her blir offensive, moderne backer ekstremt viktig! Skulle for øvrig heller likt å se følgende lag og formasjon:

4-2-3-1:     

Given
Beye - Taylor - Ny - Enrique
  l                                 l
  l        Veloso   Emre     l           Veloso stabiliserer, delvis assistert av Emre.

Joaquin      Owen     Zog/Duff      gode driblere på kant, evnt 2 mot 1 og gode innlegg mot Owen-Viduka-Martins

Martins/Viduka                         Benk: Harper-Butt-Faye-Viduka-Zogbia +to til, syv innbyttere fra neste sesong, så vidt jeg vet.