20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: De 100 beste utlendingene i britisk fotball  (Lest 7990 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: De 100 beste utlendingene i britisk fotball
« Svar #30 på: 26. April 2008, 11:42 »
Talentløs liste. Roland Nilsson på 53. plass, mens Tore André Flo ligger helt nede på 84. plass!? Utrolig. Van der Saar er faktisk bak Nilsson.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 26. April 2008, 14:51 »
Ja det blir litt vanskelig å plassere Henke på denne lista. F.eks har Harald Martin Brattbakk hatt suksess der borte og putta mange mål. Kristian Kalvenes som spelte på sogndal og satt på benken til Brann tok seg til Skotsk cupfinale med Dundee United i år. Veit ikkje helt korleis ein skal tolke det.

Uansett har vel Henke bevist at han er ein meget god spelar i internasjonal målestokk, med brilliant spel på Sverige og Celtic. Men å plassere han på denne lista blir vanskelig.
Hvorfor er det vanskelig?
Harald Brattbakk hadde rimelig suksess i Celtic, og Kristian Kalvenes er en god spiller i Dundee Utd. Men Henke viste i hver eneste kamp han spilte omtrent, at han var på et helt annet nivå. Henrik Larsson scoret ikke bare mål, han scoret hundrevis av mål. 242 mål på 315 kamper for et av kun to lag i Skottland som kunne hevdet seg i PL. Celtic tapte UEFAcup-finalen for Mourinhos Porto i 2003, hvor Henke scoret to mål. I 2001 vant Henke Gullstøvelen, for å ha vært Europas mestscorende spiller den sesongen.

Du kan ikke si at bare fordi at Brattbak og Kristian Kalvenes har gjort det brukbart bra i skotsk eliteserie, så kan ikke Henke plasseres på den lista.
Henke presterte på et så høyt nivå at det er umulig å ikke plassere ham på denne lista. Han er forøvrig tidenes mestscorende spiller i SPL, med 158 mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 26. April 2008, 15:06 »
Ja selfølgelig skal han inn på lista. Det som er vanskelig er bestteme kor på lista han bør være, då det er vanskelig å samanlikne nivået mellom SPL og PL.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 26. April 2008, 15:14 »
Nå hadde vel Flo meir suksess i Chelsea enn Rangers.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 26. April 2008, 15:16 »
Ja, i Chelsea var han fantastisk. Har aldri sagt han ble en slager i Rangers. Vialli og andre tilknyttet Chelsea mener Flo var en av de aller beste spissene som har vært i klubben.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #35 på: 26. April 2008, 15:16 »
Men no glemmer dere en ting: Flo er en hore.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 26. April 2008, 17:30 »
Men no glemmer dere en ting: Flo er en hore.
Javel?
Og nøyaktig hva har Flo gjort, som gjør at han kan smykke seg med den tittelen?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 26. April 2008, 17:40 »
Stakk vel gratis fra Brann for en stor kontrakt i England om jeg husker rett

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 26. April 2008, 17:43 »
Flo var jo på toppen av karrieren i Chelsea, var jo knall god i landskampar og i klubb osv. I Rangers briljerte han ikkje like mykje fordi han ikkje var like god lenger. Etter Rangers gjekk han jo til Sunderland om eg ikkje huskar feil. Og det gjekk jo rett ad undas.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 26. April 2008, 18:02 »

Stemmer det, Otto. Flo er tabu i Bergen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 26. April 2008, 21:35 »
Flo er blant de bedre landslagsspillerne Norge har hatt. Hans bidrag er vannvittig undervurdert for landslaget kontra eksempelvis en spiller som Solskjær spør du meg.
Flo var også i mine øyne ikke så fæl i Rangers som en skulle ha det til. En sesong knivet han jo ei god stund med selveste Henke om toppscorertittelen. Han var vel dog fortsatt nokså dyr da.
Mackems var nå så som så. Laget han spilte på var jo i PL-sammenheng bortimot talentløst. Selvfølgelig blir en dyr spiss ofte hengt ut da. Gjorde seg heller ikke vekk i Siena.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 26. April 2008, 22:26 »
Har ikke noe med fotballferdighetene hans å gjøre at jeg hater den mannen. Han har gjort det kurrant som spiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 27. April 2008, 04:10 »
Egentlig var det vel myntet mot det jeg kaller den generelle oppfatningen av Tore Andre Flo da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 27. April 2008, 22:39 »
Okey. Da skjønner jeg litt bedre. Svært få Bosman-spillere er spesielt populære i supporterkretser.

Uansett fortjener Flo plassen på denne lista til FourFourTwo.