20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: De 100 beste utlendingene i britisk fotball  (Lest 7989 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
De 100 beste utlendingene i britisk fotball
« på: 09. April 2008, 18:05 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/04/09/531998.html

En liste over de 100 beste utlendinger i PL og Skottland. Er uenig i veldig mye av dette. Hva sier dere?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: De 100 beste utlendingene i britisk fotball
« Svar #1 på: 09. April 2008, 19:10 »
Tenkte det samme deg :)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09. April 2008, 19:55 »
Samme her. Er så vanvittig mykje eg er uenig med at eg rett og slett ikkje har peiling på kor eg skal begynne  :-\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. April 2008, 21:40 »
Svært mye idiotisk ja.
Syns blant annet Nobby er alt for langt ned, Riise bør være der og Henry bør toppe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. April 2008, 22:42 »
Og kva i helvete gjer David Ginola nede på 23. plass langt bak f.eks Paulo Di Canio? Og Tony Yeboah på 90. plass?? Han var jo ein alldeles strålande fotballspelar!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09. April 2008, 22:46 »
Fins mye rart der. Eneste som mangla var vel Bosko Balaban!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. April 2008, 23:05 »
Det vil aldri bli enighet rundt en slik liste alikevel...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09. April 2008, 23:33 »
Finner ikkje Dennis Bergkamp er han der ikkje ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. April 2008, 23:38 »
2. plass.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. April 2008, 18:06 »
Merkelig at Bergkamp har kommet såpass mye høyere enn Overmars!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. April 2008, 18:13 »
Topp tre er grei. Cantona var eksepsjonelt god. Riktignok også en son of a bitch, men hva kan vi forvente av en franskmann?
Bergkamp var en magiker. Og jeg setter han glatt foran Henry.

Ettersom denne lista er utarbeidet av FourFourTwo er jeg særdeles skuffet over at de har Solano så vanvittig langt nede. Og jeg synes ærlig talt at Phillipe Albert var bedre enn Jan Åge Fjørtoft. Fjøra scoret mange mål for en del bunnlag.

Er keeperne Bosnich og Jäskelainen bedre enn vår peruvianske magiker og vår belgiske forsvarskjempe? Begrunnelsen for det vil jeg gjerne høre. Bosnich var god i Villa, men i Man Utd var han ikke særlig lenge. Og hvis Bolton regnes for en bedre klubb enn Newcastle blir jeg sjokkert.

Ginola er vel sånn omtrent der han skal være. Midt mellom Kantsjelskis og Makelele er ingen dårlig plassering. Hvorvidt Di Canio var så mye bedre enn disse tre, er jeg dog mer usikker på. Ellers er det mange på lista som er veldig lenge, lenge eller rett før min tid, som jeg ikke har kunnskap nok til å vurdere. Men i disse tilfellene stoler jeg på FFT.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. April 2008, 18:19 »
Savner også Danny Caddamatery eller hvordan det staves. Han var genial!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. April 2008, 19:49 »
Var ikke det et engelsk, ungt talent fra Everton da?
Syns topp tre er grei ja, men jeg vil ranke Henry øverst av de tre, jeg. For meg er han den største ved siden av Keane og Shearer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10. April 2008, 20:16 »
Savner også Danny Caddamatery eller hvordan det staves. Han var genial!!!

Som Eilertsen sier, han var engelsk. Og er vel husket som supertalentet som aldri slo til....

Når det gjelder lister så blir det selvsagt alltid et rabalder, og spesielt nedover på listen er det mye rart..enig i førsteplassen...Cantona var helt utrolig, det han gjorde i Leeds og Manu var strålende, dessverre var det han som frarøvet oss ligagullet i 96.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. April 2008, 21:35 »
Jeg gidder ikke skylde på Cantona for at vi ikke vant ligaen i 96. Det var vi selv som leverte altfor svake prestasjoner mot slutten av sesongen. Kampen mot Liverpool ledet vi vel tre ganger, men tapte 4-3. Det går selvfølgelig ikke an. Og det var vel ikke den eneste kampen vi skulle ha vunnet, som vi tapte.

Jeg er såpass gammel at jeg husker slutten av Cantonas karriere i ManU, og det han foretok seg på den tiden var helt vanvittig. At mange vurderer scoringene til Henry fremfor pasningene til Bergkamp kan jeg forstå, uten at jeg nødvendigvis er enig i det. Men jo kortere du gjør en slik liste, jo lettere er det å få god oppslutning om den. Jo lenger lista blir, jo mer uenig blir folk. Det er ingen tvil om at vi Newcastle-supportere verdsetter Nobby høyere enn andre, uten at vi føler at vi tenker med hjertet av den grunn.

Hehe, Danny Cadamarteri ja. Jeg husker han slo gjennom rundt 97, og var veldig kjapp til beins. Og scoret vel et par mål eller så. Men han ble fort glemt, gitt. Spiller i dag for Huddersfield, sammen med en annen gammel kjenning, Frank Sinclair.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon