20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6 + 5 = Bra for Newcastle  (Lest 6744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 6 + 5 = Bra for Newcastle
« Svar #15 på: 05. April 2008, 18:00 »
IDIOTI ikkje meir og sei om den saken.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 05. April 2008, 18:56 »

Da har du i så fall misforstått totalt. Kom med et argument i alle fall.

Breddeidretten er selvfølgelig viktig i alle land for å få frem talenter, i et land som England har kanskje ikke dette så mye å si, ettersom interessen for ligaen er så stor utenom landets grenser. Hadde RBK spilt en kamp uten trøndere på banen tror jeg ikke jeg hadde orket å se det. Bare det å ha 1-2 egenutviklede spillere gjør ekstrem forskjell og på lang sikt (når de ikke vinner hele tiden) vil nok div. Arsenal-fans bli temmelige lei av å se bare franskmenn og nederlendere i startoppstillingen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 05. April 2008, 19:34 »

Da har du i så fall misforstått totalt. Kom med et argument i alle fall.

Breddeidretten er selvfølgelig viktig i alle land for å få frem talenter, i et land som England har kanskje ikke dette så mye å si, ettersom interessen for ligaen er så stor utenom landets grenser. Hadde RBK spilt en kamp uten trøndere på banen tror jeg ikke jeg hadde orket å se det. Bare det å ha 1-2 egenutviklede spillere gjør ekstrem forskjell og på lang sikt (når de ikke vinner hele tiden) vil nok div. Arsenal-fans bli temmelige lei av å se bare franskmenn og nederlendere i startoppstillingen.

omg. Litt feil visst det må regler til da for at du skal gidde og sjå kamper da. Finn deg ein klubb i 2 div da om du er intresert i lokale spillere. Det må vere toppklubbenes eget valg kor mange utlendinger det vil bruke. Arsenal er eit fantastisk fotballlag eg tror det taper fleire fans om det må kutte ut drømmespillet med dårlige spill på grunn av lagets beste spillere må selges fordi det innehaver feil nasjonalitet. Er så lei maset om lokale spillere. Er samme maset i FKH og sjølv om halva laget e lokale blir aldri nok lokale uansett. Greit nok om laget må ha 1 eller 2 britiske men 5+6 koffår ska alle sånne nye regler nå endres så sinnsykt drastisk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. April 2008, 19:41 »
Synes Man Utd har lagt seg på en fornuftig linje sånn sett. Prøver alltid å få frem talenter fra egne rekker, og mange av dem (det er ihvertfall mitt intrykk) er engelskmenn. Nå er det dessverre fåtallet av dem som lykkes, men likevel har de en fin blanding av briter og utlendinger i laget. Og har vel egentlig hatt det ganske lenge, har jeg inntrykk av.

Det å ha spillere som Steven Taylor, David Edgar, Andy Carroll med flere å se utvikle seg og kanskje ta steget opp blant de store gutta gjør mye for meg som Newcastle-supporter. Og jeg er stolt av å ha en engelskmann (Milner) på baksida av drakten min.

Arsenal og Chelsea kan stille lag totalt blottet for engelskmenn, om de skulle ønske det. Og Arsenal har vel gjort det ganske ofte. Med det forsvinner en del av den tilhørigheten man føler som supporter.

Hadde ikke RBK hatt evige lojale Roar Strand, samt talentene Skjelbred og Tettey i sine rekker, blant alle de andre nordmennene og utlendingene, hadde det blitt mye, mye kjedeligere å være RBK-supporter. Marek Sapara er en publikumsfavoritt på Lerkendal, men han vil aldri få samme status som Skjelbred og Strand har. Og jeg gjør regning med at Erik Huseklepp har en høyere status på Brann Stadion enn Robbie Winters (sikkert et veldig dårlig eksempel, men jeg tror dere fatter pointet).

Utlendinger som Martins, Emre, N'Zogbia med flere, skal være krydderet, mens lojale engelskmenn og gjerne lokale helter (som bl.a. Milner og Taylor), skal være "vårt daglige brød".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. April 2008, 19:55 »
Er Edgar britisk?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #20 på: 05. April 2008, 20:04 »
Edgar er fra Canada.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. April 2008, 20:12 »
Ja var det eg trudde...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. April 2008, 20:24 »
Jeg vet at Edgar er fra Canada, men det gjør han vel egentlig ikke til mindre brite enn Taylor og Carroll.
Canada er tross alt en del av det britiske samveldet, og deres overhode er også den gamle kjerringa i Buckingham Palace.

Uansett, han har vært en del av vårt akademi så lenge jeg kan huske, og er en del av vårt arvesølv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 06. April 2008, 02:12 »
Tror det er viktig for en klubb som Newcastle at det spiller noen local heroes på laget. Derfor tror jeg at de også i framtiden kommer til å satse på lokale talenter...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #24 på: 06. April 2008, 02:13 »
Selvfølgelig.