20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: The Goal  (Lest 26932 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #105 på: 05. Mai 2006, 08:35 »
"Goal" er som de aller fleste sportsfilmer ikke noe særlig å skryte av. Hakket bedre enn klissete amerikanske baseballfilmer, men "Mean Machine" er vel den eneste fotballfilmen som jeg vil karakterisere som bra. "Football Factory" er ikke direkte en fotballfilm, men en god hooligan-film.
Carr har altfor få landskamper for England!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #106 på: 05. Mai 2006, 10:09 »
Mean Machine er jo dritbra, Football Factory er helt fantastisk. Danny Dyer spiller foresten i begge,konge skuespiller
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
The Goal
« Svar #107 på: 05. Mai 2006, 17:20 »
Enig i at Football factory også var en veldig god film. Den kan jo på en måte bli kalt for en dokumentarserie.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #108 på: 05. Mai 2006, 18:35 »
Football Factory er jo ikke en fotballfilm på samme måte som Goal, må vite. Denne filmen handler jo utelukkende om hooliganmiljøet.

Mean Machine er en ganske annerledes fotballfilm, den også. Men den er bra spilt, og historien er bra. Den skal ha for det.

Nå handler jo Goal nesten utelukkende om fotball da. Og jeg synes det blir litt feil å sammenligne med de andre da. Jeg mener Goal kunne vært mye, fordi det har blitt laget noen ekstremt dårlige fotballfilmer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
The Goal
« Svar #109 på: 05. Mai 2006, 18:41 »
The Football Factory er ikke en fotballfilm på samme måte som Goal, men filmen omhandler jo fotball, og er utelukkende basert på det.

FF viser bare en annen side (og ofte mer spennende) side av fotballen, så en fotballfilm er det jo! Det finnes forskjellige komedier, forskjellige typer action og ymse drama-filmer.

Derfor vil jeg si at The Football Factory er den beste fotballfilmen jeg har sett.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #110 på: 05. Mai 2006, 18:43 »
Joda. Det er ikke noe problem å kalle Football Factory en fotballfilm. Men ikke sammenlign den med Goal, ut ifra det at det er en fotballfilm. For det er mye lettere å få til en knallbra film om supportere, hvis selve spillet ikke har noen sentral rolle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
The Goal
« Svar #111 på: 05. Mai 2006, 18:47 »
Korrekt. Derfor er også underholdningsverdien i filmen mye større enn i Goal. Og det er vel gjerne hovedpoenget med en film, hvis jeg ikke tar så altfor feil!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.