20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: The Goal  (Lest 27029 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
The Goal
« Svar #90 på: 03. Mai 2006, 17:11 »
VAnlig klisjé er:

Gutt er god å spille fotball.
Blir oppdaget
Noe går galt
Kommer seg avgårde
Spiller litt
Noe går galt
Får ny sjanse
Får jente
Noe går galt med jenten
Alt ordner seg med fotballen
Smatidig ordner privatlivet seg
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
The Goal
« Svar #91 på: 03. Mai 2006, 17:20 »
At gutten kommer til Newcastle United, og massevis av ting i filmen roser denne klubben er ikke klisjé. Det er bare deilig! Så igjen sier jeg: "Dette er tidenes film!"
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #92 på: 03. Mai 2006, 17:27 »
For all del. Jeg liker filmen meget godt. Men jeg er stygt redd for at det er fordi den omhandler Newcastle og Newcastle United.

Hadde dette feks. vært Barca, hadde jeg ikke likt den i det hele tatt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
The Goal
« Svar #93 på: 03. Mai 2006, 21:01 »
Ja, stort at filmen handler om Newcastle, men den var dessverre ikke noe utrolig god. Jeg mener at "Mean Machine" var adskillig bedre.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #94 på: 04. Mai 2006, 09:20 »
Joakim, du gjør det ufattelig vanskelig for meg å ikke gå til et rent personangrep mot deg, fy faen du irriterer meg. At ikke det rent fotballmessige ser bra ut, er ikke så viktig for deg??Hahaha
Tror du Rocky hadde vunnet Oscar hvis boksinga hadde sett fake ut?Eller at Robert De Niro hadde spilt bokseren Jake LaMotta med stor suksess dersom han ikke hadde hatt over 1000 boksetimer?Det virker på meg som om du ikke har den minste peiling på film.

"Den vanlige oppskriften er, slik jeg har oppfattet det, som følger:
1. Gutt er veldig god til å spille fotball. Dribler alt og alle.
2. Gutt oppdages av talentspeider. Får prøvespille hos en toppklubb.
3. Gutten imponerer på prøvespill og øses over med komplimenter. Rundspiller alle på trening. Scorer vakre mål.
4. Gutten får proffkontrakt. Foreldrene er kjempeimponert.
5. Gutt tjener feit lønn. Er allerede en bedreviter, og gir foreldrene penger til et bedre liv.
6. Gutten scorer mål i avgjørende kamp. Alt bare fryd og gammen."

Haha,dette er bullshit fra ende till annen. I alle "road to glory"-filmer møter hovedpersonen motgang, jeg vil gjerne at du kan komme med et eksempel på en film der hendelsesforløpet er slik du beskriver.
Etter den siste kampen når han står ute på banen og roper "HE SAW ME PLAY!" må være noe av det pinligste jeg har sett noengang. Nei,nå ble jeg rett og slett sur her
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #95 på: 04. Mai 2006, 10:06 »
Enig med Tommy Sten. "Goal" er en meget forutsigbar film der skuespillerene holder et middelmådig nivå. Når jeg så filmen så satt jeg med en følelse av at dette har jeg sett hundre ganger før.

Totalt sett en svak film som ikke hadde fortjent å bli satt opp på kino, heller en "rett på video"-utgivelse. Jeg er sikker på at ganske mange hadde hatt et annet syn på filmen om Newcastle ikke hadde vært med.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #96 på: 04. Mai 2006, 12:20 »
Når jeg har evaluert filmen i ettertid, så har jeg ikke tatt med i betraktningen at Newcastle spiller en så sentral plass i denne filmen.
For i en seriøs vurdering av denne filmen, så har ikke det det minste betydning. Da er Newcastle en hvilken som helst fotballklubb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #97 på: 04. Mai 2006, 12:27 »
Og da må da ha kommet fram til at det egentlig var en drittfilm, hvis ikke må du gå på noe...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #98 på: 04. Mai 2006, 12:38 »
Sitat fra: "Lasse"
Og da må da ha kommet fram til at det egentlig var en drittfilm, hvis ikke må du gå på noe...

Såvidt jeg vet går jeg ikke på noe. Og min konklusjon er at filmen egentlig er ganske så bra, til en fotballfilm å være. En soleklar oscar-kandidat, med andre ord (underforstått den myten at bare drittfilmer får oscar).

Jeg vil gi filmen en firer.
Og da har jeg IKKE tenkt som newcastlesupporter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
The Goal
« Svar #99 på: 04. Mai 2006, 13:27 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ja, stort at filmen handler om Newcastle, men den var dessverre ikke noe utrolig god. Jeg mener at "Mean Machine" var adskillig bedre.

Mean Machine er konge! Vinnie Jones, altså. My hero. :lol: Guy Ritchies filmer er store.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #100 på: 04. Mai 2006, 13:32 »
Jeg deler Rolfern sin oppfatning av at du går på noe,hehe
Neida.Men peiling på hva som er bra film,det syns jeg ikke du har
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #101 på: 04. Mai 2006, 15:08 »
Tommy Sten: Det var ikke mine ord, bare så det er sagt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #102 på: 04. Mai 2006, 15:41 »
1; Motgang.
2; Mer motgang.
3; Medgang. Han får slottet og prinsessa.

Ikke en klisje? Hva er det da. Alle vet hvordan filmen vil ende. Da er det en klisje.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
The Goal
« Svar #103 på: 04. Mai 2006, 16:15 »
Der har du nok rett, Dag Riise. Trist at gode fotballfilmer er en sjelden vare.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #104 på: 04. Mai 2006, 21:09 »
Var nok mine ord det, men det var jo ikke noe vondt ment. Sånn egentlig :lol:

Likevel er jeg enig i at filmen er god, men det er sett som Newcastle supporter. Objektivt sett? God for å være fotballfilm, men fortsatt en "gjennomsnittelig" film. Gjennomsnittelige filmer ser jeg på som drittfilmer.

Den beste "fotballfilmen" jeg har sett, er nok Football Factory. Elsker den :D