20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: The Goal  (Lest 27031 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

djmattis

• Gjest
The Goal
« Svar #75 på: 18. April 2006, 03:07 »
Nå har jeg sett filmen....
tok litt tid men jeg lasta den ned gratis..
da klager jeg ikke

men jeg er så forbanna

digg å se newcastle by og parken og så.
men faen jeg blir så irritert at de ikke klarer å skaffe skuespillere som har litt peiling på å spille.
må finnes en sör-amerikaner som kan spille bedre enn det der og er skuespiller?
eller må man väre homo for å väre skuespiller.
HELVETE jeg er frustrert.
Piss opplegg med sånn "10 år gamle jenters skudd"
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #76 på: 18. April 2006, 15:03 »
Jeg skal ikke si jeg skjønner din frustrasjon. Det å få fotball til å se realistisk og bra ut på film når du har med skuespillere å gjøre er svært vanskelig. Det er en grunn til at det er laget mange elendige fotballfilmer. Men jeg synes Goal er en meget bra film. Produsentene og regissøren har gjort en meget god jobb. De har unngått de verste klisjeene, de har gjort bevisste og gode valg. Hovedpersonen blir ikke stjerne umiddelbart og må gå en lang vei før han lykkes. De har lykkes med at hovedpersonen ikke blir for kjernesunn, men heller ikke for bøllete. Jeg synes den kvinnelige hovedrolleinnehaveren snakker imponerende bra Geordie, til tross for at det er noe hun absolutt ikke er.

At enkelte fotballtekniske ting kan se litt klumsete ut er ikke til å unngå. Det må bare bli sånn, dessverre. Jeg synes de får Kuno Becker til å se ut som en god fotballspiller jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #77 på: 25. April 2006, 16:55 »
Jeg går ut ifra at de fleste har fått det med seg, men Rosenborg innehar en mer eller mindre sentral rolle i Goal 2.

Ikke bare bruker man klipp fra begge kampene mellom RBK og Real Madrid i CL i fjor. Hovedpersonen, sosete som han er, greier selvsagt å ikke komme med Reals charterfly til Trondheim, og må derfor ta et ordinært rutefly til trønderhovedstaden.

Reiselivssjef i Trondheim, Jens Von der Lippe, er selvfølgelig i ekstase over at RBK blir en såpass sentral del av filmen.

Les mer: Troillongan blir filmstjerner

Jeg er spent på hvordan historien om Santiago utvikler seg videre, og hvor stor RBKs rolle egentlig er. Noen andre som sitter med planer om å følge veien videre, selv om Newcastle ikke er med?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #78 på: 26. April 2006, 19:34 »
kommer nok til og sjå både 2 og 3 ern.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
The Goal
« Svar #79 på: 26. April 2006, 20:27 »
Sitat fra: "djmattis"

men faen jeg blir så irritert at de ikke klarer å skaffe skuespillere som har litt peiling på å spille.
må finnes en sör-amerikaner som kan spille bedre enn det der og er skuespiller?
eller må man väre homo for å väre skuespiller.
HELVETE jeg er frustrert.
Piss opplegg med sånn "10 år gamle jenters skudd"
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!

Helt enig. Det så ut som om Santiago Munez (?) aldri hadde rørt en ball før. Så det bare på skuddtreningen, han hadde ikke peiling. Ser bare at han drar til ballen, skifting av kameravinkel og ballen fyker kontant i krysset. Håpløst. Men får for all del håpe at han har trent en del fotball før film nummer 2, ellers blir det håpløst.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #80 på: 26. April 2006, 20:33 »
Ja det var det som ødela filmen frå å vera Ein kanon film. Nunez skaut jo heilt faky...

folesvert

• Gjest
The Goal
« Svar #81 på: 28. April 2006, 20:02 »
... jævla suppe dritfilm ... skulle han andre (han som festa og pula litt for mye) forestille Bellamy?

Høydaren var Shearer i styrkerommet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
The Goal
« Svar #82 på: 28. April 2006, 20:55 »
Sitat fra: "folesvert"
Høydaren var Shearer i styrkerommet.

Ingen tvil om at det var høydepunktet. Men det var mye koselig i den filmen. De snakker så rosende og godt om klubben mange ganger. Da får jeg frysninger. Og det gjør det vel kanskje til verdens beste film?
Toon, Toon,
Black and white army

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #83 på: 02. Mai 2006, 09:30 »
Sitat fra: "Joakim"
Men jeg synes Goal er en meget bra film. Da har du ikke mye peiling på hva som er bra film  Produsentene og regissøren har gjort en meget god jobb. Nei,dette var et møkk fra ende til annen. Det eneste som var bra med filmen var når de viste Newcastle-spillerne jo De har unngått de verste klisjeene, de har gjort bevisste og gode valg. Hahaha, har vi sett samme film?`Hele filmen ER jo en eneste lang klisje,forferdelig dårlig manus. Han Becker er ikke akkurat noen Johnny Depp foran kamera heller. Hovedpersonen blir ikke stjerne umiddelbart og må gå en lang vei før han lykkes. For dette er jo jævlig originalt,ikke sant?
Jeg synes de får Kuno Becker til å se ut som en god fotballspiller jeg. Greit,nå ler jeg høyt her.

Toern handler forøvrig om Real Madrid ja, der vinner han vel CL og scorer seiersmålet (bombe). I treern blir det vel gull i VM-finalen også, selvsagt er det Santiago som setter inn det avgjørende målet (sikkert på overtid som vanlig). Han blir vel toppscorer i VM og. Jeg er villig til å vedde penger,min tapte møydom og medlemskapet i supporterklubben på at de fleste av disse spådommene går i oppfyllelse...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #84 på: 02. Mai 2006, 11:07 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Sitat fra: "Joakim"
Men jeg synes Goal er en meget bra film. Da har du ikke mye peiling på hva som er bra film  Produsentene og regissøren har gjort en meget god jobb. Nei,dette var et møkk fra ende til annen. Det eneste som var bra med filmen var når de viste Newcastle-spillerne jo De har unngått de verste klisjeene, de har gjort bevisste og gode valg. Hahaha, har vi sett samme film?`Hele filmen ER jo en eneste lang klisje,forferdelig dårlig manus. Han Becker er ikke akkurat noen Johnny Depp foran kamera heller. Hovedpersonen blir ikke stjerne umiddelbart og må gå en lang vei før han lykkes. For dette er jo jævlig originalt,ikke sant?
Jeg synes de får Kuno Becker til å se ut som en god fotballspiller jeg. Greit,nå ler jeg høyt her.

Toern handler forøvrig om Real Madrid ja, der vinner han vel CL og scorer seiersmålet (bombe). I treern blir det vel gull i VM-finalen også, selvsagt er det Santiago som setter inn det avgjørende målet (sikkert på overtid som vanlig). Han blir vel toppscorer i VM og. Jeg er villig til å vedde penger,min tapte møydom og medlemskapet i supporterklubben på at de fleste av disse spådommene går i oppfyllelse...

Jaja akkurat det ville vert ein bra ting då.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #85 på: 02. Mai 2006, 17:44 »
Joda, Tommy. Selvsagt kommer det til å skje. Det skal da tross alt være en suksesshistorie. Men jeg er ganske sikker på at de vil gjøre veien til denne suksessen trøblete og vanskelig. Slik virkeligheten er. De kommer til å vise opp- og nedturer. Og jeg tør vedde ræva mi på at han ikke blir noen umiddelbar suksess verken i Real eller i VM.
Selvsagt kommer toeren og treeren til å bli mye mer gjennomsiktige enn eneren.
Men sånn er det bare med slike filmer.

Selvsagt kommer ikke hoverpersonen til å floppe på noen måte. Da blir det jo ingen god historie.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #86 på: 02. Mai 2006, 17:55 »
mm. Hadde han floppa hadde folk blitt fornøyd då ? Neppe.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
The Goal
« Svar #87 på: 03. Mai 2006, 10:33 »
Poenget er at det er en eneste stor klisje fra ende til annen,med dårlige skuespillere og forferdelig manus
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
The Goal
« Svar #88 på: 03. Mai 2006, 16:09 »
Filmen var ikke spesielt bra fotballmessig, men ellers var den jo grei nok. Av meg får allikevel ikke filmen mer enn en svak 4er...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
The Goal
« Svar #89 på: 03. Mai 2006, 16:49 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Poenget er at det er en eneste stor klisje fra ende til annen,med dårlige skuespillere og forferdelig manus

Jeg er helt uenig med deg. De har unngått de verste klisjeene. Man har greid å skape en god historie, synes jeg.
Den vanlige oppskriften er, slik jeg har oppfattet det, som følger:
1. Gutt er veldig god til å spille fotball. Dribler alt og alle.
2. Gutt oppdages av talentspeider. Får prøvespille hos en toppklubb.
3. Gutten imponerer på prøvespill og øses over med komplimenter. Rundspiller alle på trening. Scorer vakre mål.
4. Gutten får proffkontrakt. Foreldrene er kjempeimponert.
5. Gutt tjener feit lønn. Er allerede en bedreviter, og gir foreldrene penger til et bedre liv.
6. Gutten scorer mål i avgjørende kamp. Alt bare fryd og gammen.

I Goal skjer følgende:
1. Gutt er veldig god til å spille fotball. Dribler alt og alle. Scorer mange mål.
2. Gutt oppdages av en tidligere talentspeider.
3. Faren nekter gutten å reise til Europa for å spille fotball Konflikten mellom gutten og faren skildres på en brukbar måte.
4. Etter mye frem og tilbake får gutten muligheten til å reise til Europa av sin snille bestemor.
5. Gutten prøvespiller for toppklubb. Går bokstavelig talt på trynet.
6. Talenspeideren trygler om at gutten skal få en ny sjanse.
7. Gutten får et lengre prøveopphold. Viser gode dribleegenskaper, men mangler ferdigheter som lagspiller. Kritiseres og motarbeides tidvis av manageren.
8. Gutten driter seg nok en gang ut, og prøveoppholdet går nok en gang til helvete.
9. Gutten treffer "urokråka" og "superstjernen" i laget, som trygler manageren om å gi gutten en ny sjanse.
10. Gutten får ny sjanse. Blir stadig bedre, men fortsatt langt igjen. Etter noen kamper med reservelaget får gutten trene med a-laget. Treffer Alan Shearer. Pinlig øyeblikk oppstår (uunngåelig klisjé).
Blir gode venner med urokråka. Driter seg ut en gang, og holder på å miste både karriere og kjæreste.
11. Er innbytter i sin første kamp. Lager straffespark, uten å imponere nevneverdig. Er høyt oppe, men kritiseres av manageren.
12. Starter neste kamp. Legger opp til ett mål, og scorer det avgjørende på en spektakulær måte.

I en ordinær klisjéfylt drittfilm ville gutten kanskje blitt avvist én gang, og deretter blitt en superstjerne. At gutten forelsker seg i den fineste dama, er så sin sak. Slike ting må filmen nødvendigvis inneholde. At gutten ikke nødvendigvis blir besserwisser med en gang, og at han har problemer med sin far, er ikke typiske klisjeer. Samtidig skildres konflikten med faren på en sånn måte at du ser at faren har et poeng, og gjør det han gjør, ut ifra kjærlighet til sin sønn. Når faren dør, sitter gutten på flyplassen i evigheter, men drar likevel ikke hjem til hans begravelse. Dette er fordi han vet han vil risikere å miste fotballkarrieren, og fordi det kan være vanskelig med hjemreisen, i og med at han er ulovlig innvandret til USA. Jeg synes dette vitner om et godt planlagt historie, som selvsagt inneholder flere typiske hollywood-klisjeer, det skulle da bare mangle, men som også har gjort mye mer enn som så.

At det fotballtekniske ikke ser helt strøkent ut tilgir jeg lett. Jeg forventer ikke at det skal se så forbanna ekte ut. Fotball på film er ikke alltid så enkelt.