20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tidspunktene vi slipper inn mål på  (Lest 3382 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidspunktene vi slipper inn mål på
« på: 08. Mars 2008, 21:53 »
Nokon som har lagt merke til på kva tidspunkt vi slepp inn mål? Flesteparten av måla vi har sluppet inn har har skjedd +/- 5 min fra pause eller dei 5 siste minutta av kampen, eller dei 5 første. Blant dei 12 siste kampane har vi sluppet inn viktige mål i 9 av dei i  denne perioda.

Derby- Barnes skorer etter 5 minutt av kampen. Itilleg skorar dei sitt andre 7 min før pause.
Chelsea- Kalou skorer det avgjerande målet i det 87 minutt.
ManU(B)- Ronaldo sener dei opp i ledelsen etter 49 minutt, skorer også 3 mål fra 85 og inn.
Arsenal- Flameni sender dei opp i ledelsen i det 40 minutt
M'Boro-  Huth utligner i det 87 min.
Villa- Kampen blir snudd til 2-1 i løp av dei 5 første av andreomgang. Carew skorar også 3 min før slutt
ManU(H)- Kampen blir punktert i det 45 min, itillegg skora Saha på overtid.
Blackburn- Darbyshire skorar på overtid
Liverpool- Fra 0-0 til 3-0 i løp av 10 min, 5 før pause, 5 etter.

I tillegg har vi møtt Bolton, Wigan og Man City. Her skora Elano i det 38 min, 7 min før pause.

Det vil seie at i løp av 12 kampa, 30 baklengs er 17 skora i løp av desse 20 minutta. Tilfeldigheit? Eller konsentrasjonsvikt?
« Siste redigering: 08. Mars 2008, 22:02 av EivindI »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tidspunktene vi slipper inn mål på
« Svar #1 på: 09. Mars 2008, 09:59 »
Interessant nok, det er absolutt lov å stille spørsmålstegn ved tidspunktene vi slipper inn mål på. Personlig syns jeg det virker som vi slipper inn mål altfor ofte, for ikke å si hele tiden.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09. Mars 2008, 12:55 »
Dette er noe jeg har fått med meg ja. På det verst tenklige tidspunkt slipper vi inn mål, rett før eller rett etter pause..
Kan faktisk minne meg litt om Start hvordan de spiller. Henger med frem til pause, så detter vi helt av. Kansje vi har vært dårlig trent under Allardyce..
Uansett, denne trenden trenger vi å snu.
Hvordan, det er jeg usikker på.

Men vist enn ser på flaks å uflaks.
Mot Chelsea vant de på en offside. Mot United fikk vi et annulert mål. Å mot United igjen, skulle vi kansje hatt straffe. Vi har heller ikke mafginene på vår side når det gjelde å ha stang inn, vi har stang ut.
Men sånn er det ALLTID med de som har motgang.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Mars 2008, 20:46 »
En stor del av målene vi slipper inn kommer også innen 5 minutter etter vi har sluppet inn et annet mål...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Mars 2008, 22:09 »
Det at vi slipper inn mål rett før pause tror jeg kanskje kan ha noe å gjøre med at spillerne ikke er skikkelig konsentrerte i dette tidsrommet, altså at de slipper ned skuldrene litt og tenker "jaja, det er jo pause om noen minutter uansett nå, det skjer vel ikke noe mer før dommeren blåser." Men på dette nivået må man være 100 % oppmerksom hele tida, ellers vil du få deg en i fleisen når du spiller mot folk som Fernando Torres. Hvorfor vi slipper inn så mange mål rett etter pause er litt verre å svare på..gutta er tydeligvis ikke ut av startgropa like raskt som motstanderne ::)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09. Mars 2008, 22:15 »
Vedder på at News of the World snart lanserer en sak om at grunnen til at vi slipper inn så mange mål etter pause er pga Keegans horrible pausetaktikk med å servere kaffe og kaker i pausen.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Mars 2008, 08:32 »
Vedder på at News of the World snart lanserer en sak om at grunnen til at vi slipper inn så mange mål etter pause er pga Keegans horrible pausetaktikk med å servere kaffe og kaker i pausen.

Haha.  :D Kommer vel raskt en slik historie ja. :P
Men er ikke særlig bra denne statistikken nei. Og som Andre S sier så har vi og en tendens til å slippe inn mål etter at vi akkurat har sluppet inn et. Som om kampen er tapt bare man får ett mål imot seg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Mars 2008, 11:28 »
For å si det på den måten, vi slipper inn mål på de tidspunktene lag i motgang som regel slipper inn mål. Like før og etter pause og like før slutt. De gode lagene maler på og maler på og har selvtillitten som sier dem at før eller senere får vi det til. Vi har en selvtillitt som tilsier at vi aldri vil score samt at baklengs må komme før eller siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Mars 2008, 15:37 »

Hahahaha ;D Høyrt det var te og kjeks eg ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #9 på: 12. Mars 2008, 17:54 »
Ja men så har det vell noe med at vi også har slippi inn mål rett etter 1 mål imot oss? Vi detter isammen som en kortstokk og mister  totalt fotfeste å selvtillit.Og da kommer ofte mål nr 2 rett etterpå også

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Mars 2008, 19:10 »
Ja føler at når vi slepp inn det første målet kjem det alltid på eit forferdelig tidspunkt, etter det, rakner vi fullstendig..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Mars 2008, 21:46 »
Ja føler at når vi slepp inn det første målet kjem det alltid på eit forferdelig tidspunkt, etter det, rakner vi fullstendig..
Og nettopp dette er selve kjennetegnet for lag som virkelig sliter i en endeløs motbakke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

wagna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 14. Mars 2008, 09:05 »

Det er absolutt en ting som må jobbes med! Ofte er det jo en av tingene som sier noe om hvor bra et lag er, om de klarer å holde seg oppe selv om de får mål mot seg!