20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Første "offisielle" utgivelse  (Lest 9260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Første "offisielle" utgivelse
« Svar #15 på: 07. Mars 2008, 16:39 »
Spennende start, Radar.

Men jeg håper dette er siste gang du bruker blå skrift på rød bakgrunn. Det ble veldig vanskelig å lese, og det så virkelig ikke pent ut.
Ellers liker jeg veldig godt at du bruker bilder fra SJP som bakgrunnsbilde på hver side, i stedet for at det bare er svart skrift på kritthvit bakgrunn.

Forøvrig synes jeg det er unødvendig å spamme newcastle.no med linker til dette magasinet. Dette magasinet er for Newutd.nos brukere, og for alle andre interesserte Newcastle-supportere. Hvis vi sender dette til Weiseth kan han få gode ideer, og det er vel nødig noe vi ønsker, er det vel?
Dessuten har CW vært her inne før, og følger nok jevnlig med, så han kan fort finne dette magasinet og få gode ideer likevel. Men vi trenger vel ikke hjelpe ham?

Poenget mitt var vel at det hadde vært morsomt å vise Weiseth hvor jævlig dårlig han og kumpanene hans lager stoffet sitt.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07. Mars 2008, 19:16 »
Strålende jobbet Radar. Flott første nummer

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07. Mars 2008, 19:44 »
Veldig bra :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07. Mars 2008, 20:00 »
Spennende start, Radar.

Men jeg håper dette er siste gang du bruker blå skrift på rød bakgrunn. Det ble veldig vanskelig å lese, og det så virkelig ikke pent ut.

Tar i mot tilbakemeldinger med åpne armer...

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Mars 2008, 17:00 »
Miljøvennelig og mye fornuftig stoff. Flott intervju med Mort. Liker også presantasjon av folk bak newutd.no/ folk som er her på forumet, noen som kan gjøre det lettere å forstå folks yttringer. Stå på =)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #20 på: 08. Mars 2008, 18:35 »
Får den ikke til å funke jeg ???
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Mars 2008, 20:51 »

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #22 på: 09. Mars 2008, 11:41 »
Dette er bare et fantastisk tiltak Radar. Jeg er utrolig imponert. Men jeg har noen synspunkter på hva jeg tror kunne blitt bedre, når det gjelder det grafiske:
- Hold deg helst til en bakgrunnsfarge/bilde. Eks: Side 4 ser rotete ut, mens side 5 bra ut.
- Det er enklere å lese svart skrift på lys bakgrunn, enn hvit skrift på mørk bakgrunn. I hvert fall når det er store mengder tekst, som f.eks. på side 9.
- Hold deg til en bestemt font i overskriften. Side 4 har annen font enn de andre.
- Litt større overskrift på forsiden.
- Som sagt blå på rød bakgrunn er ikke helt ideelt.
- Sidetall nede på siden kunne vært greit

Men for all del. Utrolig bra jobbet Radar :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 09. Mars 2008, 20:42 »
Dette er bare et fantastisk tiltak Radar. Jeg er utrolig imponert. Men jeg har noen synspunkter på hva jeg tror kunne blitt bedre, når det gjelder det grafiske:
- Hold deg helst til en bakgrunnsfarge/bilde. Eks: Side 4 ser rotete ut, mens side 5 bra ut.
- Det er enklere å lese svart skrift på lys bakgrunn, enn hvit skrift på mørk bakgrunn. I hvert fall når det er store mengder tekst, som f.eks. på side 9.
- Hold deg til en bestemt font i overskriften. Side 4 har annen font enn de andre.
- Litt større overskrift på forsiden.
- Som sagt blå på rød bakgrunn er ikke helt ideelt.
- Sidetall nede på siden kunne vært greit

- Jeg har laget plass for sidetall men glemte å legge det inn.
- Fargekombinasjoner skal jeg forbedre. Det så bedre ut i designformatet enn som .pdf-fil
- Når det gjelder overskriften på side 4 så hadde jeg brukt en skrifttype som lignet ballonger (klovner - moro - ballonger) men formatteringen til .pdf gikk ikke bra ser jeg.
- "The funny side og toon" blir i neste nummer men skal formatere det bedre. Samme med Sleivspark

Takker for tilbakemeldinger.  :D Har laget nesten bare reklametrykksaker og noen produktkataloger tidligere så det er en ny erfaring å lage slikt.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 09. Mars 2008, 22:52 »
Utrolig bra Radar 8)

Er bare å gi beskjed hva slags stoff du kunne tenke deg så stiller eg gjerne opp med noen sider. Har skrevet i Weiseths blad før, men den tid er for lengst forbi og skal prøve å forbedre/fornye meg fra den tid.... 8)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 09. Mars 2008, 23:35 »
Er ute etter å lage et blad som ikke bare beskriver det alle vet og kan finne ut i avisa som f.eks kampreferater. jeg har tenkt på følgende i bladet :

- Profilere hvem som er fans i Norge? Er det bare 18-årige studenter eller 40-åringer som erindrer Keegans yngre dager?
- Litt uhøytidelig moro på bekostning av andre lag i England og da særlig Mackems og 'Boro.
- Reiseskildringer fra folk på forum
- Intervjuer med spillere og folk rundt laget (Ansatte på stadion, trenere, spillere, o.l.)
- "Test" av ulike hoteller, pub'er, spisesteder, attraksjoner o.l.
++

Så om du ønsker å skrive om noe som helst som har med Newcastle som by, Engelsk fotball (Til f.eks 'sleivsparket'), reisiskildring, referat fra Newcastlekamp på pub i Norge o.l. så er det bare å hive inn noen ord. Jeg skal alltid finne plass.

Oppfordrer også til å legge frykten for janteloven til side å skrive noe om seg selv til newutd.no-profilen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #26 på: 10. Mars 2008, 01:48 »
Har du noe forslag til konkurranse, Radar? Har som sagt en Newcastle-DVD til disposisjon til hver utgave. Bør ikke være for likt Prediction League, men det må likevel inneha noe tipping, ellers blir det for lett å bruke nettet for å jukse hvis vi skal ha kunnskapsspørsmål.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 10. Mars 2008, 08:55 »
jeg har fått en quizmaster her fra forumet som skal lage 10 spørsmål som ikke kan googles fram på 30 sekunder.  ;D

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Mars 2008, 11:08 »
Har tenkt litt på kryssord med newcastle spørsmål. Slikt er litt artig. Personleg er eg nokk ikkje dyktig nokk til og lage eit

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 10. Mars 2008, 22:59 »
Har tenkt litt på kryssord med newcastle spørsmål. Slikt er litt artig. Personleg er eg nokk ikkje dyktig nokk til og lage eit
God idé.
Hvis jeg får tid etter påske, kan jeg se om jeg får puslet litt med ideen. Det trenger ikke være for vanskelig heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon