20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]  (Lest 45901 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]
« Svar #285 på: 09. Mars 2008, 22:04 »
Synes ikke Buttinho var så verst i går jeg... Vi kan være glade for at Liverpool slo seg til ro med 3-0...

Du har rett der. Butt var langt fra noen av de verste, men at han får usaklig dritt mot seg samma faen her inne har jeg slått meg til ro med.
Men alikevel, syns Geremi fortjener en sjanse igjen nå. Han er mer pasningssikker, og kan faktisk spille frem spissene våre.

Jeg har litt troa på Geremi til den deffansive midtbanerollen. Han mangler farten og eskplosiviteten til å spille høyreving nå, men er pasninssikker som du sier. At han er flink til å lese spillet og posisjonere seg riktig er også gode egenskaper for en deffansiv midtbanespiller.

Han hadde forresten et voldsomt godt innlegg vi nesten scorte på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 10. Mars 2008, 02:13 »
Synes ikke Buttinho var så verst i går jeg... Vi kan være glade for at Liverpool slo seg til ro med 3-0...

Du har rett der. Butt var langt fra noen av de verste, men at han får usaklig dritt mot seg samma faen her inne har jeg slått meg til ro med.
Men alikevel, syns Geremi fortjener en sjanse igjen nå. Han er mer pasningssikker, og kan faktisk spille frem spissene våre.

Jeg har litt troa på Geremi til den deffansive midtbanerollen. Han mangler farten og eskplosiviteten til å spille høyreving nå, men er pasninssikker som du sier. At han er flink til å lese spillet og posisjonere seg riktig er også gode egenskaper for en deffansiv midtbanespiller.

Han hadde forresten et voldsomt godt innlegg vi nesten scorte på.

Japp.
Det at han i tillegg slår bedre legg enn noen andre på dauballer er heller ikke negativt. Geremi fortjener en sjanse han også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #287 på: 10. Mars 2008, 08:31 »
Hva i all verden for en slags taktikk var det vi brukte mot liverpool? Det nytter jo ikke å ligge bakpå i 90 minutter og håpe på at motstanderne ikke skårer. Det blir for dumt! Og jeg trodde aldri at dette var den type fotball som Keegan ble hentet inn for å spille. Nei må si jeg ble meeget skuffet over spillerne og taktikken i denne kampen. Greit nok at vi ikke akuratt har flaksen på vår side. Men vi legger faktisk nesten opp til at slike situasjoner oppstår på egenhånd.

Slik jeg har oppfattet det så vil Keegan kun bruke de spillerne med mest rutine fra premier league for å redde oss fra nedrykk. Da blir vi desverre ikke kvitt enn Smith eller Butt ifra lagoppstillinger. Men det spørs jo i det hele tatt om vi faktisk har noen bedre ti å steppe inn. Men med andre ord så kommer Martins fortsatt til å benkes fremfor smith.

Både Faye og Taylor har vist seg for meg å begge være altfor dårlig, men Faye enorme hodespill er positivt å se på ibant. Men jeg ønsker gjerne å få ut Taylor selv om han er en geordiegutt. I mine øyne så er Cacapa bedre. Beye er altfor dårlig teknisk mens enrique får godkjent. Han kan en se har potesiale. Milner er god. Butt er krise. Zoggy vet jeg ikke helt hvordan jeg skal beskrive. Gutten kan være enorm, men er desverre altfor ustabil. Han spilte MYE bedre under Sam. Kanskje litt for mye humør spiller.  Han bidrar bra i den offensive delen. Men hvis Keegan først skal spille defensivt og forsøke å stå imot med ett "lavt" pressende lag i 90 minutter. (Noe jeg aldri hadde trodd). Så ville jeg ikke brukt Zoggy. Duff er en god spiller i mine øyne, selv om han til tider spiller som en skygge av seg selv.(Men hvem gjør ikke det i ett motgangs newcastle)?owen jobber og sliter, men er desverre ikke en spiss som er veldig god i å holde på ballen slik at vi får hevet laget. Det har han vel aldri vært heller. Han trenger en stor spisspartner. Den enste vi har der er carroll, men han er ikke på dette nivået ennå desverre. Smith er dritt. Han klarte ikke engang å mannsmarkere Gerrard som var hans eneste oppgave i denne kampen. Kanskje ikke verdens enkleste mann å markere. Men prøv ihvertfall!! Nei er veldig skuffet! Håper vi stiller mer offensivt til neste kamp, så får det bare bære eller briste. Vil heller se at vi prøver å skåre mål og eventuelt rykker ned, enn at vi skyter oss selv i foten gang på gang og skylder på uflaks.
Andreas Martins

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 10. Mars 2008, 22:02 »
Men jeg har lyst til og skryte litt av Harper idag.
Makan til Spiller med tålmodighet finner faen ikke.
Tenk og sitte benken i 10 år i strekk, og når han får sjansen så står han frem som kanskje den beste spilleren vi har idag.
All ære til Harper
For all del, Harper burde for lenge siden fått gullmedalje for den lojaliteten han har vist. Bedre og mer lojal spiller er få lag forunt.

MEN, jeg ser ikke helt at Harper var vår beste spiller på lørdag. Hva i helvete holder han på med på 1-0? Han er jo milevis unna den firkanten som kalles mål, den firkanten han burde stått ved ene enden av. Harper står jo milevis unna stolpen i en situasjon hvor Enrique tilsynelatende har kontroll. Nå mener jeg riktignok at Enrique kanskje burde valgt annerledes enn det han gjorde, men hvor i all verden er Harper? Joda, Enrique er maksimalt uheldig, men hvor i all verden er Harper? Ihvertfall ikke i nærheten av den lille firkanten som skal forestille et fotballmål.

I resten av Harper gjorde selvsagt Harper alt som sto i hans makt. Men jeg ser ikke helt hvordan det er mulig at ingen har nevnt hans totale fravær på 1-0 med ett eneste ord, før jeg nå gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 10. Mars 2008, 22:28 »
Vil anta at Harper kanskje venter på ei kort pasning fra Enrique som aldri kommer, antakeligvis på grunn av fraværende kommunikasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 10. Mars 2008, 22:43 »
Kanskje Harper ville stå godt plassert i tilfelle Pennant skulle få tak i ballen. Trur ikkje han eller nokon andre hadde venta at det som skjedde skulle skje.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 10. Mars 2008, 22:45 »
Ser ingen problemer i plasseringen til Harper. Han er selvfølgelig der fordi 1) han forventer kanskje en støttepasning fra Enrique. 2) Han vil dekke mest mulig av målet i tilfelle Pennant skulle nå ballen først.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 10. Mars 2008, 22:53 »
Kanskje Harper ville stå godt plassert i tilfelle Pennant skulle få tak i ballen. Trur ikkje han eller nokon andre hadde venta at det som skjedde skulle skje.
Burde han ikke heller stått på stolpen da, i stedet for nesten ute ved enden av femmeteren?
Det er selvfølgelig maksimal uflaks at ballen treffer Pennant må en sånn måte at den skrur seg i mål, men likevel, Harper står jo i ingenmannsland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 10. Mars 2008, 23:35 »
Harper beveger jo bare mot ballen. Harper har det og sleppe inn merkelige mål mot Lfc visst ein kaller Alonso sitt mål for merkelig :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #294 på: 11. Mars 2008, 21:46 »
Det som nesten bekymrer meg mest med Newcastle om dagen, er den litt giddasløse holdningen jeg syns spillerne viser. Andre dårlige lag jobber ræva av seg og gir alt, feks Wigan mot Arsenal på søndag, mens Toon gutta liksom bare dasser rundt utpå der, tilsynelatende uten verken vilje eller tro. Da nytter det ikke. Fortsetter vi på den måten så går vi ned for å bruke Liverpool fansens ord.
Det som var positivt fra lørdagens kamp var Toon Army`s enorme innsats på tribunen! Hadde laget bare vært halvparten så bra som de, så hadde vi kjempet langt oppe på øvrehalvdel i stedet for å kjempe i sumpa for å unngå nedrykk. Toon Army på bortebane må oppleves, rett og slett fantastiske supportere er de!
Anfield syns jeg var skuffende, så er det Liverpool fansen og Anfield Road som er våre hardeste rivaler i kampen om Englands beste supportere, så er vi suverent best! Men tross alt en mager trøst det når vi står i fare for å spille wankership neste sesong men..

Men at vi tapte borte mot Liverpool er tross alt ingen krise, og i hvertfall ingen overraskelse. Det var ikke i denne kampen vi kunne forvente å snu den elendige trenden. Birmingham borte først kommende mandag derimot er en kamp vi helst må få noe ut av. Men jeg har ingen god følelse for den heller desverre. Jeg er redd Birmingham vil jobbe som gale og kjempe oss ut av kampen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #295 på: 12. Mars 2008, 20:39 »
Burde han ikke heller stått på stolpen da, i stedet for nesten ute ved enden av femmeteren?
Det er selvfølgelig maksimal uflaks at ballen treffer Pennant må en sånn måte at den skrur seg i mål, men likevel, Harper står jo i ingenmannsland.

Skjønner VIRKELIG ikke hvordan noen kan klandre Harper for det målet. Harper står på ingen måte feil plassert i den situasjonen, han står akkurat der han skal stå! Hadde Pennant vært på ballen før Enrique, hadde det vært umulig for ham å score. Harper hadde stengt igjen målet totalt, og samtidig gjort det vanskelig for Pennant å legge inn foran mål.

Ville heller lagt skylden på Enrique da. Han kunne jo tross alt sendt ballen ut til hjørnerspark. Men alvorlig talt: det går vel egentlig ikke an å legge skylden på ham heller, for hvilken som helst forsvarspiller ville gjort nøyaktig det samme. Hvilken som helst forsvarspiller ville tenkt at det enten ville ende opp som innkast, eller at ballen ville treffe Pennant og gå ut til utspark fra keeper. Overhodet INGEN, verken Harper, Enrique, Pennant eller noen andre, kunne forutsett det som skjedde. Målet var bare et resultat av ren og skjær UFLAKS!

Så slutt å legge skylden på Harper for noe han overhodet ikke kan gjøre noe med!
« Siste redigering: 12. Mars 2008, 20:44 av geordie-olav »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 12. Mars 2008, 21:45 »
Enrique kunne kanskje ha slått den rett ut til corner om han såg Pennant låg der men i 99 av 100 ganger ville jo ballen ha gått til utspark om den hadde truffet Pennant. Men eg nekter og tru det er bare tilfeldig det skjer mot Newcastle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #297 på: 16. Mars 2008, 09:13 »
For å si det sånn.. Slik resultatene ble igår, så blir ikke dette en 3 poengs kamp, heller en 12 poengs kamp..
Nå har vi vært ekstremt heldige i de siste kampene med resultatene under oss, igår ble vi det igjen..

Nå er det opp til oss selv å avgjøre dette. Noe jeg har tror for at vi skal greie..
Håper vi slipper til 2 ungutter i denne kampen. LuaLua å Carroll.. Men regner heller med Geremi blir foretrukket istedenfor LuaLua å Owen\Martins blir foretrukket foran Carroll.. Det er kansje like greit med det siste. Men vist Owen ikke har alverdens god kamp frem til pause, ja da SKAL Carroll få sjansen mener jeg..

Uansett lykke til folkens.

Sorry, feil side :-[
« Siste redigering: 16. Mars 2008, 12:25 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.