20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Virkelig fotball  (Lest 16598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #60 på: 23. Mars 2006, 21:43 »
Sitat fra: "Lasse"
Hehe, en jeg kjenner holdt faktisk på å utvikle en slik sport.

Jan Kenneth fra Kandidaten på TVNorge for de som så på det???

Og nei, det er ikke kjedelig med golf i lengden. Snu litt på det da. Er det ikke kjedelig å sparke på den lærkula inn i den firkanten i lengden?

Nei.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Virkelig fotball
« Svar #61 på: 23. Mars 2006, 22:01 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Nei.

Nettopp, da er vi jo enige :)

Untatt Joakim da, som vet at golf suger.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #62 på: 23. Mars 2006, 22:24 »
Jeg svarte nei til
Sitat
Er det ikke kjedelig å sparke på den lærkula inn i den firkanten i lengden?
Golf er kjedelig.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #63 på: 23. Mars 2006, 22:28 »
Forferdelig kjedelig. Kan hende det kan bli noe artigere når en selv spiller det, men herregud, å se på det gir meg ingen verdens ting. Null underholdningsverdi. Fotball er så ufattelig mye bedre. Nothing compares to it....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #64 på: 23. Mars 2006, 22:32 »
Dag Riise: Skjønte hva du sa nei til. Og da mente jeg at da er det heller ikke kjedelig og svinge med den køllen hele tiden.

Skjønner liksom ikke hvordan dere kan si at en ting er kjedelig uten å ha prøvd det skikkelig. Da har dere ingen som helst grunnlag til å ha en mening om det... Man må jo prøve noe skikkelig først!

Det er vel en grunn til at det er den mest voksende sporten i Norge, og per dags dato er den tredje største sporten i Norge?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #65 på: 23. Mars 2006, 23:37 »
Er klar for noen runder golf når jeg kommer hjem til Bergen Lasse! Skal knuse deg så inn i helvete!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #66 på: 24. Mars 2006, 11:49 »
Hallo, hvem har råd, og hvem gidder å "prøve" golf "ordentlig" da?
Man ser på TV, og man ser at noen står der i mer eller mindre halvpene klær, med en kølle, og skal dytte en liten kule ned i et lite hull. Joda, det å se på Tiger Woods kan av og til være virkelig spennende og morsomt, men det er en sport for mennesker som er late, eller har penger til å investere i ordentlig golfutstyr. Det er mulig at du kan få et sett med golfkøller til prisen av et par rådyre og råflotte nike-sko, men det er ingen sport som du kan trene på hjemme i hagen med venner. Jeg og min bror holdt i mange år på å ødelegge hagen vår her hjemme, med å sparke fotball. Jeg har aldri vært god, men jeg har hatt stor interesse av det likevel. Golf kan ikke spilles på grus, på en vanlig gressplen eller på asfalt. Golf må spilles på en ordentlig tilrettelagt bane, som du må betale for å få adgang til, med mindre du har betalt for å være medlem av en klubb.

For all del, jeg har aldri benektet at skal du drive med golf på samme nivå som Tiger Woods må du begynne veldig tidlig, og holde på dag ut og dag inn på den samme banen, og slå slag etter slag. Selvsagt kreves det trening for å bli god i golf. Men det er ikke sånn at du bare kan ta med deg en ball ut i hagen, hive på deg et par joggesko, og gå å sparke en ball mot en vegg.

Ingenting kan måle seg med fotball, og ihvertfall ikke en sport som hovedsaklig er for folk med feit lommebok, som tildigere fotballproffer og andre idrettsstjerner.
Eller for de som,  i likhet med min onkel, er heldige nok til å eie en sportsbutikk. For all del, jeg rakker ikke ned på min onkel, og jeg har gått et par runder på golfbanen sammen han, og prøvd meg både på å slå og å putte. Og jeg vet det er innmari vanskelig.

Men likevel, golf er ikke noe som hvem som helst kan bedrive når som helst og hvor som helst. Det er fotball! Du trenger bare et par joggesko og en billig fotball, så har du det du trenger.
Du kan ikke spille golf "på løkka". Du kan spille fotball hvor som helst, når som helst. Selv på vinterstid er det mulig å spille fotball. Også utendørs.

Og jeg må da få lov til å rakke ned på en idrett som for min egen del, ikke er så fryktelig engasjerende. Selv om jeg lar meg begeistre av Henrik Bjørnstads prestasjoner, og gir meg ende over når Tiger Woods gjør ting som egentlig ikke er mulig. Men ingenting slår følelsen av å se Alan Shearer score mål på St. James' Park!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #67 på: 24. Mars 2006, 14:37 »
Men Joakim, du må vel klare å forstå at jeg elsker golf? At jeg er uenig med deg, selv om du har rett uansett hva det angår? At jeg kan stå timesvis ute i min egen hage å terpe på svingen min, og elske det? Klarer ikke du å godta og respektere at det finnes folk som faktisk elsker golf, selv om du ikke gjør det? Eller blir det for mye å be om?

Thomas: Jeg gleder meg. Når kommer du til Bergen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #68 på: 25. Mars 2006, 00:13 »
Jeg har skjønt at du elsker golf, men jeg kan aldri fatte hvorfor.
Jeg kan aldri fatte hvorfor noen kan mene at Golf er en bedre sport enn fotball.
Det er ikke mulig å finne noen bedre sport enn fotball.

Jeg respekterer mennesker som liker golf, for all del. Men alle som er fotballinteressert, bør etter min mening ha fotball som nr. 1.
Alt annet for komme i annen rekke.
Også golf.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #69 på: 25. Mars 2006, 16:06 »
Men da er jo din mening verdiløs. Hvis du ikke kan innse at jeg liker golf bedre enn fotball. For en ting som er himmel for deg, kan være rævva for andre.

For meg virker det som om du har vanskeligheter for at folk er uenig med deg.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #70 på: 25. Mars 2006, 19:32 »
Jeg har 0 problemer med å forstå at Lasse liker å spille golf bedre enn fotball. Men skjønner ikke at folk liker bedre å se på golf enn fotball... Men folk er jo forskjellige...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #71 på: 26. Mars 2006, 18:08 »
Det er en annen sak igjen :wink:  Jeg ser heller på Newcastle eller Brann framfor å se på Bjørnstad eller Tiger...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #72 på: 26. Mars 2006, 23:05 »
Sitat fra: "Lasse"
Men da er jo din mening verdiløs. Hvis du ikke kan innse at jeg liker golf bedre enn fotball. For en ting som er himmel for deg, kan være rævva for andre.

For meg virker det som om du har vanskeligheter for at folk er uenig med deg.

Jeg INNSER at du liker golf bedre enn fotball. Og jeg respekterer din mening. Men jeg skjønner det overhodet ikke. Og ja, jeg tror du er splitter pine gal, som har større interesse for golf enn for fotball.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg hater når folk er uenig med meg, og vil selvfølgelig prøve å få dem til å forandre syn. Men likevel, hadde ikke noen vært uenig med meg, hadde det jo ikke vært noe å diskutere. :lol:

Men jeg respekterer at andre har andre meninger enn meg. Men jeg vil alltid sørge for at min mening høres, fordi jeg mener at min mening er den meningen alle oppegående mennesker burde ha.
Nei, jeg mener ikke at alle skal ha samme syn som meg på golf, men jeg mener alle oppegående mennesker bør innse at fotball er en mye bedre idrett enn golf, av den enkle grunn at alt du trenger er en ball. For å trene/spille golf, trenger du så mye, mye mer.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #73 på: 27. Mars 2006, 12:59 »
Men da burde jo styrke vært yndlingsidretten din. Da trenger du kun kroppen din. Ingenting mer.

Det samme gjelder løping, svømming, kampsport osv osv.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #74 på: 28. Mars 2006, 23:58 »
Kommer til Bergen i Juni jeg!! Har aldri spillt golf før Lasse.. Derfor skal det bli utrolig morsomt å slå deg!

Krysser fingra for at jeg har et naturtalent som verden aldri har sett maken til! Vet jo aldri :D

Men jeg har vel kanskje ikke lov å være på en golfbane uten grønt kort??