20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 111203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #105 på: 30. Okt. 2009, 18:45 »
Men hvordan kan folk se managerpotensiale i Alan Shearer, en spiller som aldri har prøvd seg i denne jobben før? Det lurer jeg virkelig på. Selv om han var stor på banen, vil ikke det si det samme som at han vil bli et utmerket manager.

Jeg er glad castle ikke ansatte Shearer. Det hadde blitt toppen av amatørskap. Å ansette en person bare pga hans store navn, og i tillegg skal han da være sjef for en klubb i dyp krise økonomisk og sportslig. Da hjelper det ikke at han har autoritet pga hans prestasjoner på banen, og pga hans lojalitet mot klubben. Det trengs også faglig påfyll, og det får man gjennom utdannelse og ikke minst erfaring innenfor det yrket man skal praktisere. Og det sistnevnte kan Shearer ikke skilte med-.
Jeg er på en måte enig med deg, det kan være litt tidlig enda. Men det man må huske på er at selv om han ikke har erfaringen som egentlig trengs, så tror jeg bare det at han har den legendestatusen i både klubben og byen kunne ha vært nok til å lykkes, om så etterhvert. Alle må begynne en plass. Med Shearer som manager ville også Newcastle blitt en mye mer interresant klubb for spillere utenfor klubben. Alan Shearer er et navn omtrent alle oppegående spillere i verden kjenner til, og ville ha elsket og spilt under ;)

Selvsagt. Men problemet oppstår hvis resultatene uteblir. Da hjelper det ikke hvor stor legende han er. En manager måles først og fremst ut i fra spillerene han utvikler, og ikke minst ut i fra tabellsituasjonen. Selv om han kan tilføre klubben giv, og vil yte stor respekt blant spilllerene vil det ikke være så vesentlig så lenge han ikke evner å formidle budskapet: hvem skal gjøre hva. Og siden Shearer ikke har erfaring sommanager, vil sannsynlighetern for at han feiler, være større enn f.eks hvis Strachan hadde ledet klubben. Mao blir det et spm om dette er en risiko klubben er villig til å ta.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 30. Okt. 2009, 18:51 »
Men hvordan kan folk se managerpotensiale i Alan Shearer, en spiller som aldri har prøvd seg i denne jobben før? Det lurer jeg virkelig på. Selv om han var stor på banen, vil ikke det si det samme som at han vil bli et utmerket manager.

Jeg ser managerpotenisalet i Shearer pga hans vinnerskalle, lederegenskaper han viste som kaptein, hvordan han er som person. I tillegg er han en som kjenner klubben svært godt, så jeg tror han er den rette mannen for managerjobben i Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 30. Okt. 2009, 19:02 »

Jeg ser managerpotenisalet i Shearer pga hans vinnerskalle, lederegenskaper han viste som kaptein, hvordan han er som person. I tillegg er han en som kjenner klubben svært godt, så jeg tror han er den rette mannen for managerjobben i Newcastle.

Han har hvertfall de 2 første egenskapene du nevner. Men i motsetning til deg, er jeg ikke i samme omgangskrets som Shearer så jeg vet derfor ikke hvordan han er som person  ;D ;)

Men igjen: Selv om han hadde disse egenskapene på banen, betyr ikke det at han klarer å ta dem i bruk som manager. Og som jeg har nevnt utallige ganger før: Kompetanse utenfor banen betinger erfaring som manager/trener, hviilket han ikke har. Hadde vært fullstendig enig ansettelsen av Shearer hvis castle hadde vært en liten klubb, enda lengre ned i ligasystemet. Da hadde castle vært et perfekt sted for en uerfaren manager å starte. Men det er den alvorlige situasjonen klubben befinner seg i, som taler for at vi bør ha en manager med bøtter av erfaring.  Det blri rett og slett for farlig å la en uerfaren manager bruke castle som sin forsøkskanin. Og pga den eksisterende situasjonen ville konsekvense blitt meget alvorlige for klubben, om han hadde feilet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 30. Okt. 2009, 19:12 »
Som person utad, hvordan han prater til media. Shearer uttrykker seg alltid ærlig og professjonelt. Aldri de elendige unnsyldningene og bortforklaringene a la Sam Allardyce.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #109 på: 30. Okt. 2009, 21:23 »

Jeg er glad castle ikke ansatte Shearer. Det hadde blitt toppen av amatørskap. Å ansette en person bare pga hans store navn, og i tillegg skal han da være sjef for en klubb i dyp krise økonomisk og sportslig. Da hjelper det ikke at han har autoritet pga hans prestasjoner på banen, og pga hans lojalitet mot klubben. Det trengs også faglig påfyll, og det får man gjennom utdannelse og ikke minst erfaring innenfor det yrket man skal praktisere. Og det sistnevnte kan Shearer ikke skilte med-.
Jeg er på en måte enig med deg, det kan være litt tidlig enda. Men det man må huske på er at selv om han ikke har erfaringen som egentlig trengs, så tror jeg bare det at han har den legendestatusen i både klubben og byen kunne ha vært nok til å lykkes, om så etterhvert. Alle må begynne en plass. Med Shearer som manager ville også Newcastle blitt en mye mer interresant klubb for spillere utenfor klubben. Alan Shearer er et navn omtrent alle oppegående spillere i verden kjenner til, og ville ha elsket og spilt under ;)

Selvsagt. Men problemet oppstår hvis resultatene uteblir. Da hjelper det ikke hvor stor legende han er. En manager måles først og fremst ut i fra spillerene han utvikler, og ikke minst ut i fra tabellsituasjonen. Selv om han kan tilføre klubben giv, og vil yte stor respekt blant spilllerene vil det ikke være så vesentlig så lenge han ikke evner å formidle budskapet: hvem skal gjøre hva. Og siden Shearer ikke har erfaring sommanager, vil sannsynlighetern for at han feiler, være større enn f.eks hvis Strachan hadde ledet klubben. Mao blir det et spm om dette er en risiko klubben er villig til å ta.
Ja sant det, men er deilig å leke med tanken:P Og man vet aldri, kanskje hadde han lykkes veldig bra, kanskje ikke. Som du sier spørs det om klubben er villig til å ta den risikoen... :)

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #110 på: 31. Okt. 2009, 13:31 »
Det vil jo alltid være delte meninger og følelser rundt managervalg. Jeg klarer ikke bli enig med meg selv engang når det gjelder hverken Shearer eller Hughton.
Det jeg derimot vil si om Hughton;
Jeg liker fyren, spillerene liker fyren og er fornøyd med at han ble ansatt fast som manager, han bringer stabilitet til klubben, og, kanskje viktigst, vi leder jo for pokker ligaen! Etter nedrykk i fjor ble jo klubben dømt til å rase nedover ligasystemet i England, men under Hughton leder vi altså og ligger an til å rykke opp igjen. Er dog meget tidlig i sesongen til å skulle spå noe ennå, men Hughton har vært lojal og tatt en beintøff oppgave, sålangt gitt gode resultater, og derfor mener jeg han absolutt har fortjent denne sjansen, og vil støtte han og heie på han 100%!
« Siste redigering: 31. Okt. 2009, 13:32 av Chrols87 »

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #111 på: 31. Okt. 2009, 14:12 »
Det vil jo alltid være delte meninger og følelser rundt managervalg. Jeg klarer ikke bli enig med meg selv engang når det gjelder hverken Shearer eller Hughton.
Jeg liker fyren, spillerene liker fyren og er fornøyd med at han ble ansatt fast som manager, han bringer stabilitet til klubben, og, kanskje viktigst, vi leder jo for pokker ligaen! Etter nedrykk i fjor ble jo klubben dømt til å rase nedover ligasystemet i England, men under Hughton leder vi altså og ligger an til å rykke opp igjen. Er dog meget tidlig i sesongen til å skulle spå noe ennå, men Hughton har vært lojal og tatt en beintøff oppgave, sålangt gitt gode resultater, og derfor mener jeg han absolutt har fortjent denne sjansen, og vil støtte han og heie på han 100%!

AMEN!!!! 8) kunne ikke vært mer enig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 31. Okt. 2009, 16:08 »

Vel talt.  :) Heilt einig med deg.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #113 på: 01. Nov. 2009, 14:30 »

Med den stallen vi har, så skulle det bare ikke mangle at vi lå i toppen. Hughton er ingen manager.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #114 på: 01. Nov. 2009, 14:43 »
Tja, stallen er en skygge av seg selv. Vi ligger vel mye der vi er også fordi mange av de andre antatte topplagene i ligaen har det med å dumme seg ut i enkeltkamper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 01. Nov. 2009, 20:25 »
Stallen vår er ikke så fantastisk. Vi har en svintynn stall, med alt for lite variasjon i spillermateriale. Spesielt fart og kreativitet er vi rævva på.
Jeg syns det er litt sånn morsomt at folk før sesongen overhodet var startet hadde null tro på opprykk stort sett. Nå som vi har holdt oss på direkte opprykksplass stort sett hele veien, er plutselig Hughtons resultater stort sett flaks.
Jeg tror ikke jeg vil ha Hughton som manager permanent. Spesielt en så hard liga som PL tror jeg ikke han er hardhudet nok for dessverre. Jeg er også redd han er litt for mye "yes-man"-aktig, antakeligvis derfor møkkafyren på topp har ansatt han permanent også. Men for min del er jeg full av beundring for den jobben han har gjort denne sesongen, til nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 02. Nov. 2009, 17:39 »

Med den stallen vi har, så skulle det bare ikke mangle at vi lå i toppen. Hughton er ingen manager.

Er da slett ingen god stall! Syltynn, lite kvalitet og spekket med unggutter som aldri har spilt i PL engang. Spillere som Carroll, Simpson og R. Taylor har heller ikke særlig med kamper i PL ettersom jeg vet.

Stallen vår holder kansje til opprykk fra CCC, men jeg tviler på at den vil holde oss i PL.
Slik jeg ser det mangler vi spillere med spisskometanse, men vi har til gjengjeld mange "fightere".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 02. Nov. 2009, 18:01 »
Vi har en brukbar stall, hvis vi sammenligner oss med mange av de andre lagene i Wankership. Den er dog litt tynn. Likevel kan dette tale i CH disfavør fordi man kan si at "hvilken som helst løk kan ha klart å styre castle til topps fordi laget er så mye sterkere sammenlignet de andre klubbene."

MEN, det som virkelig taler i CH favør er at han har klart å gjenninføre harmoni og samhold i en spillergruppe tidligere preget av opprør og fravær av lojalitet overfor klubben. Han har fått spillergruppa bak seg og har på mange måte klart å holde hodet kaldt, selv om det virkelig har gått hardt for seg både blant spillere og i klubben forøvrig. Og det fortjener han applaus for, klapp klapp!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 02. Nov. 2009, 18:15 »
Sitat
Likevel kan dette tale i CH disfavør fordi man kan si at "hvilken som helst løk kan ha klart å styre castle til topps fordi laget er så mye sterkere sammenlignet de andre klubbene."

Det er snakk om Newcastle her! Ein kvar løk veit at å få til noko som helst med klubben er ein enorm prestasjon ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 02. Nov. 2009, 18:22 »
Sitat
Likevel kan dette tale i CH disfavør fordi man kan si at "hvilken som helst løk kan ha klart å styre castle til topps fordi laget er så mye sterkere sammenlignet de andre klubbene."

Det er snakk om Newcastle her! Ein kvar løk veit at å få til noko som helst med klubben er ein enorm prestasjon ;)

heheheh. Sant nok  :D