20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 151254 ganger)

0 medlemmer og 12 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #900 på: 13. Sep. 2008, 14:36 »
Jeg har da sett såpass mye av Glimt at jeg vet sånn halvveis hvilke spillere som de er mer avhengige av enn andre. Dessuten har ikke Glimt vunnet på Alfheim siden 1995, hvis jeg ikke er helt på jordet.

Dessuten vet jeg da utmerket godt at Pavel Londak - selv om han ikke er Tippeligaens beste keeper - er langt bedre enn Jonas Kolstad.
Og Jan Derek Sørensen er en meget god fotballspiller som har vært særdeles god for Glimt denne sesongen.

Ingenting vil glede meg mer enn om Glimt skulle stikke av med tre poeng, men jeg har ikke særlig stor tro på at det skjer. Verken med eller uten Sørensen, Londak og Olsen.

Og hva angår den siste der om Trond Olsen, så er det jo ingen tvil om at han er forskjell på 0 og 3 poeng for Glimt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #901 på: 13. Sep. 2008, 15:01 »
Trond Olsen kan lett bli nøkkel til seier for oss, ja.
Har ikke vunnet i seriesammenheng siden 95 der nei. Vant dog en FANTASTISK semifinale i cupen i 2003. Det var like deilig som å vinne cupen, det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #902 på: 13. Sep. 2008, 16:01 »
Vil ikke Rbk seier heller glede deg mer? ;p

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 13. Sep. 2008, 16:55 »
Per nå er RBK bak oss, da! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #904 på: 14. Sep. 2008, 22:03 »
Jarstein vant vel prisen som dagens dust i mine øyne ihvertfall. Og Annan gjør en tilfredsstillende debut på RBK-midten.  ;D

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #905 på: 14. Sep. 2008, 22:22 »
Jarstein - 1 stk svært oppskrytt keeper!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #906 på: 14. Sep. 2008, 22:28 »
Vel. Han skulle jo vært tatt ut, var jo skadd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #907 på: 15. Sep. 2008, 00:09 »
Jarstein har et stort, stort potensiale, og har mye bedre forutsetninger for å bli en god keeper enn for eksempel Espen Johnsen.
Men jeg er sterkt tvilende til om Jørn Jamtfall er en god samtalepartner og en dyktig nok keepertrener. Synes han har gjort både Lars Hirschfeld og Rune Jarstein dårligere enn de var da de kom.

Men jeg har stor tro på at Jarstein om et par år er en klassekeeper.
Det eneste som bekymrer meg, er at han virker å ha svak psyke og mangler det lille ekstra på streken.

I dag var han jo skadet, og jeg synes det er merkelig at han ikke ble tatt av.

Men grunnen til at RBK ikke vinner denne kampen skyldes 1. elendig uttelling på store sjanser i førsteomgang, 2. at kvaliteten synker betraktelig i store deler av andreomgang og 3. en latterlig dårlig dommer som aldri har kontroll på kampen. Frisparket FFK scorer på er jo i beste fall veldig billig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #908 på: 15. Sep. 2008, 00:13 »
Samt at FFK faktisk var jævla gode i 2. omgang.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 15. Sep. 2008, 17:46 »
FFK levde på stor innsats. De var ti mann, som alle sammen spilte for to.
Innsatsen til FFK tilsvarte at de hadde 20 mann på banen. RBKs innsats tilsvarte at de hadde 5 mann på banen.
FFK gjorde sine feil også i andreomgang. Det var først og fremst et jævlig tamt RBK som inviterte dem inn i kampen, når de i stedet burde kjørt FFK i senk, med det samme spillet som i førsteomgang.

Det er denne fella RBK for alt i verden må unngå i falle i på torsdag, hvis de skal nå gruppespillet i UEFA.
Hadde det vært 3. kvalkrunde til CL hadde jeg vært brennsikker på RBK-seier mot Brøndby.
Ettersom det er 1. runde i UEFA-cupen er jeg alt annet enn brennsikker på noe som helst.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 16. Sep. 2008, 13:16 »
Det varmer å se Lyn knuse VIF nok en gang på Ullevaal. Synes VIF og Lyn burde avtale å ikke spille seriekampene dem imellom neste år, men bare forære Lyn sine 6 poeng, så kan spillerne få hvile i en lengre sesong enn vanlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #911 på: 16. Sep. 2008, 16:36 »
Selv om jeg ikke har det minste til overs for Vålerengen, så tenker jeg for tiden utelukkende på et ustabilt Rosenborg. Og da hjalp det svært lite at Lyn som vanlig vant mot byrivalen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #912 på: 16. Sep. 2008, 17:29 »
Hjalp ei heller på for Glimt sin del da.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 20. Sep. 2008, 10:56 »
Jarstein viser tydelig at han ikke er den skarpeste kniven i skuffen:

"Nå har trynet mitt vært i avisen hver dag i to uker grunnet tabber, så kommer det her i tillegg. Jeg er skuffet over beslutningen, og skjønner ikke hvorfor, sier han"

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #914 på: 20. Sep. 2008, 14:54 »
"Nå har trynet mitt vært i avisen hver dag i to uker grunnet tabber, så kommer det her i tillegg. Jeg er skuffet over beslutningen, og skjønner ikke hvorfor, sier han"

;D

Hehe, for en nisse.