20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 153343 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #885 på: 10. Sep. 2008, 21:07 »
Vel, takk takk for "hederen" ;D 8)

Nå synes jeg jo Andre S også for såvidt har fått rett. Han sa at LSK og Viking ville overraske - d har de vel for såvidt gjort. Om enn ikke så veldig positivt...  :P

Nå skal jeg også innrømme at jeg ikke akkurat hadde B/G så høyt, ei heller Fredrikstad. TIL har forøvrig overrasket meg og, turte ikke tro på så bra før sesongen selv om jeg hadde stor tro på noe bra. Stabæk har vært mine favoritter til seriegullet helt fra treningskampene i vinter - Tipper fortsatt at de vinner.

Det begrunner jeg med at lagene har følgende motstandere igjen.
TIL: B/G (H), Godset (B), LSK (H), Viking (B), Molde (H), Brann (B), Stabæk (H)
Stabæk: Strømsgodset (H), Viking (B), Molde (H), HamKam (H), Brann (B), Vålerenga (H), Tromsø (B)

Her tror jeg at TIL tar max 15 poeng og Stabæk MINIMUM 11 poeng, antagelig flere. dvs at hvis TIL av de potensielle 15 tar 3 mot Stabæk og stabæk tar 11 vil det kunne bli målforskjellen som avgjør. Her er i såfall Stabæk overlegen pr idag.

Ellers har jeg ikke sett på kampoppsettet til FFK samt Glimt og Lyn. Men i realiteten tror jeg det vil stå mellom dagens topp 3. Hvis ikke skal de kollapse ganske enormt i forhold til hva de har prestert til nå i år... Sålenge lagene i teten holder fokus så tror jeg det kan gå veien for de.

Men ennå ikke for sent for flere lag å blande seg inn. Hvis Glimt mot all sannsynlighet skulle stjele 3 poeng på Alfheim lørdag er det straks mer spennende enn jeg vil like i toppen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 10. Sep. 2008, 23:38 »
Fyfaen, jeg er så spent på kampen til lørdag at jeg veit faen ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vinner vi den er sesongen plutselig enda mer spennende, og det kan virkelig bli en morsom serieavslutning. Men er født pessimist, så jeg har ingen store forhåpninger. Trodde jo også vi skulle ryke i den fantastiske semifinalen på Alfheim i 2003 da :P
Tror RBK tar medalje. Virker som om Hamren omsider har fått satt et lag. De har overbevist meg de siste ukene, virkelig spilt strålende fotball. Tenker de kan ende opp med seriegull igjen til neste sesong, jeg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 11. Sep. 2008, 14:57 »
Londak rekker kanskje ikke kampen mot TIL. Det er alt annet enn bra...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #888 på: 11. Sep. 2008, 15:04 »
Nei ikke bra, for all del, Kolstad har spilt gode kamper han også, men er vel ikke akkurat det man kan kalle en stabil god og trygg målmann :o
sunt pueri pueri puerilia tractant

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #889 på: 11. Sep. 2008, 15:17 »
Det er egentlig helt perfekt!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #890 på: 11. Sep. 2008, 16:31 »
Å ja, det er veldig perfekt. Litt kjipt å ikke få sett kampen på Alfheim, men satser på at Gutan gjør jobben uten meg på tribunen.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 11. Sep. 2008, 18:15 »
Sitat fra: Meg selv
Jeg blir ikke overrasket om Lillestrøm tar steget opp til toppen. Også Viking bør ha gode sjanser på tittelen. VIF tror jeg må kjempe med RBK om fjerdeplassen.
Jeg hadde jo i det lengste håpet at jeg skulle ta så feil som det var fysisk mulig å ta. Men den gang ei. Drittsekkene fra Togstasjonen har greit å rote seg opp av gjørma nok en gang.

At VIF skulle floppe burde jeg jo skjønt. De har ikke vært i nærheten av å være gode, og jeg burde jo skjønt at Martin kom til å tryne.

Når det gjelder tv-sendinger av Tippeligaen, så snakker jeg ikke om at TV2 skal vise de små lagene i annenhver runde, og at de små må få like stor oppmerksomhet som de store. Men når TV2 har enerett på Tippeligaen, så tåler de å vise en og annen kamp som ikke består av minst ett "topplag".

Aalesund-HamKam er kanskje å dra det litt langt. Ingen av de to lagene har jo supportere, så det er jo greit nok. Men når det gjelder slaget om Nord-Norge, så bør det være mulig å få plass til én av de to kampene de to lagene imellom, når TV2 "bare" sender topplagene ellers. Jeg skjønner poenget med inntekter, men de tåler en kamp som trekker rundt 500-700 000 seere.
Som jeg er ganske sikker på at TIL-Glimt vil kunne trekke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #892 på: 11. Sep. 2008, 21:31 »
Jeg ser at TV2 varsler at neste sesongs søndagskamper utelukkende vil bli viet RBK, Brann og VIF.
Greit nok. Den kjøper jeg. Da er de nødt til å tenke på seertall hver eneste gang de skal vise kamp.

Akkurat dette punktet har jeg et spm til dere som følger disse lagene.
Dette vil formodentlig bety at MANGE kamper i sesongen for disse lagene blir flyttet. Er det så jævla greit for dere da? Blir mange lørdag/mandags kamper av slikt...

Bedriftsøkonomisk er det lite å si på dette, men sett fra "tribunen" vil jeg tro det vil bli reagert litt på dette eller hva?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #893 på: 11. Sep. 2008, 22:07 »
Det er kjipt for alle storlagssupportere som drar på bortekamper, veldig bra for alle som ikke gjør det. Sene søndager og mandager er nok ikke optimalt med tanke på jobb/skole tenker jeg.

Sitat
Når det gjelder tv-sendinger av Tippeligaen, så snakker jeg ikke om at TV2 skal vise de små lagene i annenhver runde, og at de små må få like stor oppmerksomhet som de store. Men når TV2 har enerett på Tippeligaen, så tåler de å vise en og annen kamp som ikke består av minst ett "topplag".

Aalesund-HamKam er kanskje å dra det litt langt. Ingen av de to lagene har jo supportere, så det er jo greit nok. Men når det gjelder slaget om Nord-Norge, så bør det være mulig å få plass til én av de to kampene de to lagene imellom, når TV2 "bare" sender topplagene ellers. Jeg skjønner poenget med inntekter, men de tåler en kamp som trekker rundt 500-700 000 seere.
Som jeg er ganske sikker på at TIL-Glimt vil kunne trekke.

Både HamKam og Aalesund har vel større gjennomsnittlig tilskuertall enn TIL og BG. Aalesund regner jeg med har desidert størst av lagene. Mulig kampen mellom BG og TIL skaper litt ekstra interesse, men det burde jo et livsviktig bunnoppgjør også gjøre.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #894 på: 11. Sep. 2008, 22:30 »
Det var de som reiser på bortekamper jeg tenkte på ja. En annen ting er at det fortsatt vil kunne bli endringer tett inntil kampdag så det vil bli vanskelig å planlegge turene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 11. Sep. 2008, 22:53 »
Kolstad er særdeles hawaii til tider ja...
Ille er det også at Jan Derek er usikker, sammens med Stig. Jan Derek har virkelig fått en ny vår etter at han kom tilbake til Glimt igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 13. Sep. 2008, 01:26 »
Derek er dessverre ute. Det er svært synd ettersom han har vært god den siste tiden, samt at han slår fenomenale dødballer.
Inn kommer lovende Konradsen. Johansen og Londak ser ut til å rekke kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #897 på: 13. Sep. 2008, 12:47 »
Det skal bli svært vanskelig å vinne denne kampen uten Jan Derek Sørensen på banen. Hvis ikke Londak blir klar, er det bare å glemme en seier med en gang. Og hvis Olsen mot formodning skulle bli skadet, kan dere like godt la være å spille kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 13. Sep. 2008, 13:02 »
Det skal bli svært vanskelig å vinne denne kampen uten Jan Derek Sørensen på banen. Hvis ikke Londak blir klar, er det bare å glemme en seier med en gang. Og hvis Olsen mot formodning skulle bli skadet, kan dere like godt la være å spille kampen.

Hvilket grunnlag har du til å trekke slike konklusjoner....?? Jeg ser det hele tiden, du trekker sånne bombastiske konklusjoner HELE TIDEN....Man ser jo Tippeligalag bli slått ut av cupen av 2.div lag, hvorfor i all verden skal Glimt med tre av deres faste bare glemme å vinne denne kampen?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #899 på: 13. Sep. 2008, 13:20 »
Vi har jo i utgangspunktet elendig statistikk i serie mot jævlorna på Alfheim, og det er helt klart at dersom Londak i tillegg til Derek er ute, da er vi kraftig svekket. Men tro ikke at ikke gutta kommer til å gi alt for seier.