20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 151019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #750 på: 30. Juni 2008, 21:46 »
Er ikke helt enig Lasse. Synes TV2 har blitt veldig sensasjonsjagende etter TV-avtalen. Det er dog en mulighet for at dette skyldes at de måtte betale en vanvittig pris og at de rett og slett er nødt til å skape overskrifter.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #751 på: 30. Juni 2008, 22:36 »
At de har blitt litt mer ute etter å skape sensasjoner kan jeg gå med på, men at dette går nevneverdig mer utover RBK enn andre lag er jeg STERKT uenig i!

Dessuten må det nevnes at VG, Dagbladet og mange flere store mediaer driver butikk på nøyaktig samme måten, uten at Joakim klager nevneverdig over de. Drama selger til dumme nordmenn som ikke skjønner at de blir lurt. Det er status i dagens samfunn, ikke bare i TV-2 leiren.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 02. Juli 2008, 17:03 »
Jaja, nå er jo TV2s fotballmonopol så og si finito.
NRK har overtatt lørdagskampene, Adecco og cupen, mens energiselskapet Lyse har overtatt søndagskampene. TV2 står igjen med mandagskampen på Zebra og rundeoppsummeringen på søndag kveld.

Endelig får Arne Ball kommentere fotball igjen.

Jeg er litt spent på Lyse og deres produkt, men forhåpentligvis blir det mulig for Gud og hvermann å se kampene, og ikke sånn at folk i stavanger som har Lyse som strømleverandør får se alt, mens alle andre ikke får se noen ting.

Uansett, det er en seier i seg selv at NRK har fått en solid del av kaka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #753 på: 02. Juli 2008, 21:14 »
Jessda, Joakim. Dette fører nok til at dommerene igjen favoriserer RBK, at dere vinner 10 år på rad atter en gang og at Brann overtar "deres trone" som den store stygge ulven. Men da holder ihvertfall du kjeft med den klagingen din.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #754 på: 02. Juli 2008, 21:30 »
http://fotball.itromso.no/eliteserien/article111825.ece
og http://www.til.no/www/klubben/nyheter/marcus_sahlmann_paa_proevespill
Har TIL's meget kompetente keeper-speider(e) funnet nok en meget god keeper? Vil ikke overraske meg om han er med og preger Tippeligaen fra høsten av, evt fra neste sesong.

plebbster

• Gjest
« Svar #755 på: 02. Juli 2008, 23:24 »
Noen andre som reagerte på at Magne Hoset scorte fem (5!) minutter på overtid av andre ekstraomgang i dag?
Nå har jeg ikke sett omgangen, men det skal en del hodeskader til for å legge til 33,3% av hele omgangen som tilleggstid. Nå som Kristiansund har gledet oss ENORMT tidligere i cupen, så levde jeg ganske lenge i håpet i dag òg.. :)

EDIT: Fant dette på dagbladet.no :

Til sammen ble det lagt til hele syv minutter i andre ekstraomganger, og kampen var dermed ikke ferdigspilt før det hadde gått 127 minutter.
... noen som kan fortelle meg hva som foregikk?  :P Hjemmedømming eller dødsfall?
« Siste redigering: 02. Juli 2008, 23:26 av plebbster »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #756 på: 03. Juli 2008, 15:28 »
Jeg tipper hjemmedømming. Det var jo Brage Sandmoen, må vite.
Send Sandmoen til Sandmoen asylmottak, så skal jeg avlegge han en visitt.

Irriterende at Molde avgjorde dette i ekstraomgangene. Hadde håpet at Kristiansund skulle slå ut Molde også. Det hadde gledet meg stort.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #757 på: 04. Juli 2008, 07:42 »
Bitterheten er vanskelig å skjule...

plebbster

• Gjest
« Svar #758 på: 04. Juli 2008, 15:10 »
Bitterheten er vanskelig å skjule hos meg òg når jeg ser at det er nettopp Molde vi får i neste runde av cupen. Skulle hatt Kristiansund (da dette er et lag -ALLE- tippeligaklubber bør slå).

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #759 på: 04. Juli 2008, 15:25 »
Bitterheten er vanskelig å skjule hos meg òg når jeg ser at det er nettopp Molde vi får i neste runde av cupen. Skulle hatt Kristiansund (da dette er et lag -ALLE- tippeligaklubber bør slå).

Du skjønte kanskje at jeg kom til å nevne at alle tippeligalag bør slå Åtvidaberg også?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 04. Juli 2008, 15:29 »
Haha. Dere blir aldri ferdige :P
Fikk Haugesund vi, bør jo i utgangspunktet være overkommelig, selv om man aldri veit. Med RBK ute bør jo alikavel sjansene for å nå helt til topps i cupen absolutt være tilstede :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

• Gjest
« Svar #761 på: 04. Juli 2008, 18:58 »

Du skjønte kanskje at jeg kom til å nevne at alle tippeligalag bør slå Åtvidaberg også?

Ja. Men hva er poenget ditt? Hvorfor dra opp urgamle kamper ved å quote akkurat det innlegget? håpløst.

Med mindre dere står i fare for å møte Åtvidaberg i en eller annen cup og kampen ligger nært foregående, så ser jeg ikke noe poeng i innlegget ditt. Poenget mitt var at det var surt å møte Molde når vi (setter sjansen på 50% ved straffekonk) var utrolig nær å møte et dårlig Kristiansund-lag.

Så hva Åtvidaberg har å gjøre med at Brann møter Molde i neste runde av cupen, ser jeg ikke helt. ::)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 04. Juli 2008, 19:14 »
Jeg tipper hjemmedømming. Det var jo Brage Sandmoen, må vite.
Send Sandmoen til Sandmoen asylmottak, så skal jeg avlegge han en visitt.

Irriterende at Molde avgjorde dette i ekstraomgangene. Hadde håpet at Kristiansund skulle slå ut Molde også. Det hadde gledet meg stort.

Var selv på kampen, og både jeg og mine medreisende + lokalavisa mener at dommeren snøt Kristiansund. For det første ble vi snytt for et klart straffespark i andre omgang da en spiller blir meid ned bakfra i det han demper ballen på brystet alene med keeper....

Dommeren la i utgangspunktet til 4 minutter, noe som kanskje var litt i overkant, selv om så og si hele Kristiansund lå nede med krampe i løpet av omgangen. Synes den avgjørelsen kan forsvares. Det skal også sies at det ble spilt overraskende lenge etter at Molde scorte. Konklusjonen er at avgjørelsen om å ikke dømme straffe var verre enn alle tilleggsminuttene...

Det jeg synes var verre var måten målet kom på. Kristiansund kommer på ei skikkelig kontring, men dommeren blåser i det de er i ferd med å gå inn i straffefeltet til Molde pga at to Moldespillere (pyser) ligger nede. Molde spiller ballen ut til innkast langt inn på KBKs banehalvdel for så å presse høyt. De vinner så ballen høyt, slår inn i feltet til Daniel Alkis Hestad som voldtar KBKs midtstopper (soleklart frispark) som header ned til tante Hoseth som skyter den i mål...

Hvem er denne Hoseth med hååååndveske på?
Han ligner på Jan Thomas i grunn,
det er ikke han det er en hun,
glad han ikke er fra Kristiansund!

Ser ingen grunn til at Kristiansund skulle slått ut Brann også. De slo jo Rosenborg og spilte jevnt med Molde, to lag som har rævpult Brann tidligere denne sesongen...
Allways watch out for Kris Briiiiiiiiight!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 04. Juli 2008, 21:42 »
Kristiansund er ikke noe dårlig lag, bare fordi de spiller i 2. divisjon.
Riktignok ville Rosenborg slått ut Kr.Sund enkelt om de bare hadde greid å slå innlegg og skyte på mål, men likevel, Kristiansund viste frem kvaliteter i kampen mot Rosenborg. Kvaliteter som gjorde at de greide å komme tilbake etter å ha fått 1-0 i fleisen bare ti minutter tidligere.

De holdt Molde til ekstraomganger, og takket være en gavmild Brage Sandmoen tapte de kampen på overtid av ekstraomgangene.
Da er det ikke et dårlig lag.

Og hvorfor skal man ikke nevne Åtvidaberg, når du sier at ethvert Tippeliga-lag skal slå Kristiansund? Riktignok var det UEFA-cup, men si meg, hvor har Åtvidaberg gjort av seg? Ikke mye å se til dem i Allsvenskan. Ja, de er ikke engang et topplag i Superettan. Tror ikke nødvendigvis et lag fra svensk førstedivisjon ville høvlet over et norsk andredivisjonslag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #764 på: 04. Juli 2008, 21:46 »
Pen sang, forresten. Nesten like flott som Kjernens bårebukett da MFK rykket ned. ;D